Gruodžio 6-8 dienomis Lietuvos parodų ir kongresų centre LITEXPO vyksiančioje parodoje „Mokykla 2013“ specialiai įrengtoje interaktyvioje gamtos mokslų ir pasaulio pažinimo „Svajonių klasėje“ per improvizuotas pamokas mokytojams bus galima susipažinti su tokiais mokymo modeliais.
Specialią programą „Iliuzijos – mokslas, mistika ar apgaulė?“ pristatysiančio Energetikos ir technikos muziejaus atstovė Edita Jusčiūtė pastebi, kad išnaudojant interaktyvias mokymo priemones vienos pamokos metu galima išdėstyti net kelių gamtos mokslų disciplinų turinį.
„Išnaudojant šiuolaikines informacines technologijas šioje programoje sujungiamos ne tik fizikos, bet ir biologijos žinios. Moksleiviai turi galimybę visiems gerai žinomas optines apgaules ne tik stebėti plokštumoje, bet ir 3D formatu, jas vartyti ir aiškintis, kaip tai veikia. Toks interaktyvus mokymo modelis padeda suprasti ir fizikos dėsnius, ir žmogaus regos bei suvokimo principus“, - pastebi E. Jusčiūtė.
Su mokymo metodais eksperimentuoja ir Nacionalinė dailės galerija, bandanti sujungti meną su medicinos, nanotechnologijų, botanikos, chemijos bei psichofizikos disciplinomis.
Tiesa, nors interaktyviosios mokymo priemonės – planšetiniai kompiuteriai, naujos kartos monitoriai ir mokymo lentos – labai palengvina mokytojo užduotį sudominti moksleivius dėstoma disciplina, bet įdomią pamoką galima pravesti labai paprastomis ir pigiomis priemonėmis.
„Viename iš savo užsiėmimų mokome vaikus, kaip pasigaminti fotoaparatą iš degtukų dėžutės ir dar kelių paprastų priemonių. Šis metodas yra pakankamai pigus, o moksleiviai gauna ne tik fizikos, chemijos, bet ir fotografijos žinių. Pastebime, kad pastaruoju metu sudominti vaikus gamtos mokslais labai sunku, tad tokie mokymo metodai ir, žinoma, mokytojo asmenybė gali padėti tai padaryti“, - teigia E. Jusčiūtė.
Su mokymo metodais eksperimentuoja ir Nacionalinė dailės galerija, bandanti sujungti meną su medicinos, nanotechnologijų, botanikos, chemijos bei psichofizikos disciplinomis. Mokymo metodas, kuris bus pristatytas parodos „Mokykla“ interaktyvioje gamtos mokslų ir pasaulio pažinimo „Svajonių klasėje“, susideda iš kelių dalių. Pirmojoje dalyje moksleiviai supažindinami su tai temai aktualiais meno kūriniais, antrojoje – mokslo darbais, o trečiojo užsiėmimo metu, panaudodami mokslo disciplinos ir meno žinias, atlieka praktinį darbą.
„Pavyzdžiui, integruotos dailės – chemijos pamokos metu su moksleiviais nagrinėjome, kodėl rudenį medžių lapai keičia spalvą, eksperimentais įrodėme, kad medžių lapuose egzistuoja tam tikri pigmentai, darantys įtaką medžių spalvai, o praktinėje dalyje, įtvirtindami gautas mokslines žinias, moksleiviai mokėsi nuotraukų spalvinimo technikos. Toks interaktyvus mokymo metodas ne tik suteikia chemijos žinių, bet ir lavina moksleivių meninius gebėjimus. Taigi nušauname du zuikius vienu šūviu“, - apie naują edukacinį metodą pasakoja Nacionalinės dailės galerijos edukacinių programų vadovė Eglė Nedzinskaitė. Šią meistriškumo pamoką parodoje „Mokykla“ ves Vilniaus Mykalojaus Daukšos mokyklos mokytoja Renata Česūnienė.
E. Nedzinskaitė pastebi, kad vienos pamokos metu buvo rastos net dailės kūrinių bei nanotechnologijų vizualinės sankirtos: vieno užsiėmimo metu moksleiviai nagrinėjo meno kūrinius dailės galerijoje, o kito – panašius vaizdus stebėjo per mikroskopus mokslo laboratorijoje.
Parodoje „Mokykla 2013“ bus pristatoma ir daugiau alternatyvių mokymo bei mokymosi metodų, nes šiemet paroda akcentuoja gamtos mokslus kaip būdą pažinti ne vieną kurią nors sritį, bet suvokti pasaulį kaip visumą, kuriame viskas, visi mokslai siejasi tarpusavyje. Interaktyvioje gamtos mokslų ir pasaulio pažinimo „Svajonių klasėje“ pristatomus SAMSUNG technologinius sprendimus mokykloms pamokų metu galės išbandyti visi parodoje besilankantys mokytojai.
Paroda, kurioje dalyvaus per 80 įrangą, priemones, naujas technologijas, edukacines programas mokykloms pristatančios įmonių, vyks gruodžio 6-8 dienomis Lietuvos parodų ir kongresų centre LITEXPO. Netrukus puslapyje www.parodamokykla.lt prasidės registracija ir į parodos renginius.