Svarbiausios teksto tezės
- Cunamio greičiu artėja katastrofa
- Tuščių burbulų pūtimas
- Švietimo laivas ne dreifuoja, o sistemingai grimzta
- Artimiausiu metu perspektyvų nemato
- Baiminasi naujų reformų
- Jauni mokytojai neatlaiko įtampos
- Mokytojai tikisi tvarkos
- Nepasimoko iš kraupių pavyzdžių
- Daugiau nebūtinai yra geriau
Iniciatyva „Idėja Lietuvai“ buvo paskelbta 2018 metais ir sulaukė didelio visuomenės susidomėjimo. Iš 1500 registruotų idėjų Lietuvai išrinktos trys: mokytojas – prestižinė profesija iki 2025 metų, dvigubos pilietybės įteisinimas, pagalba jaunoms šeimos įsigyjant būstus ir biurokratijos mažinimas skaitmenizuojant valstybės paslaugas.
Pirmąją idėją konkurso finale pristatė prezidentė Dalia Grybauskaitė.
„Turbūt visiems, kiekvienam iš mūsų mokytojas, kas jis bebūtų – ar tai buvo mūsų tėvai, ar tai buvo šeima ir draugai, ar tai buvo mokytojas, kurį pamatėme ir sutikome mokykloje, ar vėliau, kuris mus mokė dirbti gyventi – išlieka svarbiausiu. Tai reiškia, nuo mokytojo priklauso kokia bus Lietuva, kokia bus valstybė. Todėl labai rimtai žvelgiu į šią idėją: nuo to kaip mes, politikai, visuomenė, valstybė investuos, matys, žiūrės į mokytoją, priklausys mūsų visų ateitis.
Mokytojo padėtis visuomenėje yra kaip lakmuso popierėlis. Ar mes suprantame, kad švietimas yra valstybės išlikimo pagrindas? Kad išsilavinusi tauta niekada nebus pavergta: nei ginklu, nei žodžiu, šmeižtu, nei šantažu, todėl investuoti į mokytoją ir į švietimą yra ne tik mūsų pareiga, tai mūsų ateitis“, – kalbėjo prezidentė.
Parengtame dokumente – esminės problemos
Laikas praėjo greitai, tačiau mokytojo profesijos prestižas greičiausiai net sumenko – mokyklų vadovai negali rasti mokytojų, stojančiųjų į šią specialybę – mažai.
Šiemet gruodžio pradžioje Lietuvos mokytojų asociacijos parengė ir išplatino viešą kreipimąsi dėl švietimo struktūrinių reformų, adresuotą prezidentui, Seimo švietimo ir mokslo komiteto pirmininkei, švietimo, mokslo ir sporto ministrei, Nacionalinės švietimo agentūros direktoriui.
Juo raginama nedelsiant imtis priemonių spręsti klausimus, kurie grasina rimtomis pasekmėmis šios ir ateities kartų mokiniams, pedagogų bendruomenei bei visai švietimo sistemai.
„Ilgalaikis mokytojo profesijos prestižo temos eskalavimas, neapsvarsčius šio klausimo ir neapsibrėžus aiškių kriterijų, diskredituoja patį tikslą ir daro didžiulę žalą mokytojo profesijai. Akivaizdžiai stinga pasitikėjimo mokytojais ir jų atliekamu darbu. Siūlome organizuoti plataus atstovavimo šių klausimų aptarimą“, – teigiama rašte.
Pažymima, kad cunamio greičiu artėja katastrofa – mokytojų trūkumas mokyklose: