15min.lt pavyko išsiaiškinti, kad šitiek išgąsčio vilniečiams sukėlė bendrovės „flyLAL charters“ pilotų mokymai, vadinamoji aerodrominė treniruotė. Ji esą buvo suderinta su atsakingomis institucijomis. Tuo tarpu vilniečiai piktinasi didžiuliu lėktuvo sukeltu triukšmu ir bemiege naktimi.
„Pirmą sykį lėktuvas praskrido apie 0.30 val. ir zujo maždaug iki 2.15 val.“, – ketvirtadienio rytą redakcijai pasakojo skaitytojas Tomas K. Pavilnyje, Džiaugsmo gatvėje, gyvenantis vyras sakė, kad lėktuvas skraidė uždegtomis šviesomis ir nuleista važiuokle. „Jis apsisukdavo ir grįždavo, apšviesdavo kambarį“, – kalbėjo pasipiktinęs Tomas K.
„Visi veiksmai buvo suderinti su oro uostu. Būsimi pilotai skraidė su instruktoriais, realiomis sąlygomis mokėsi pilotuoti lėktuvą“, – paaiškino „flyLAL charters“ atstovė Rūta Apeikytė ir pridūrė, kad būsimieji pilotai mokėsi nutūpti, todėl lėktuvas skraidė taip žemai.
Ji sakė, kad skaitytojas Tomas K. nurodė klaidingą treniruotės laiką. R.Apeikytės teigimu, pilotų treniruotė vyko nuo 22 val. „Lėktuvas nutūpė 23.55 val.“, – sakė ji. Paklausta, kodėl aerodrominė treniruotė vyko taip vėlai, „flyLAL charters“ atstovė paaiškino, kad vasarą vykdoma daug skrydžių ir tik tokiu metu buvo laisvas lėktuvas.
Civilinės aviacijos administracijos (CAA) direktoriaus pavaduotojas Alvydas Šumskas paaiškino, kad per aerodrominę treniruotę apmokomas naujas lėktuvo įgulos narys. „Jis išklauso teorijos kursą, tada vyksta mokymai vadinamajame lėktuvo treniruoklyje, paskui – aerodrominė treniruotė“, – pilotų nueinamą kelią aiškino CAA direktoriaus pavaduotojas.
A.Šumskas 15min.lt taip pat sakė, jog aerodrominės treniruotės vyksta retai. „Tai yra eilinis darbinis veiksmas“, – sakė jis ir patikino problemos šiuo atveju neįžvelgiantis.
Panašios nuomonės buvo ir Vilniaus miesto savivaldybės saugaus miesto departamento Viešosios tvarkos skyriaus vedėjas Gintaras Tamošiūnas. Jo teigimu, lėktuvams galioja kitos taisyklės nei triukšmaujantiems kaimynams.
„Jei virš Vilniaus ar virš kitų miestų bus uždrausta skraidyti lėktuvams, oro uostai negalės funkcionuoti“, – paaiškino G.Tamošiūnas. Jis kalbėjo, kad lėktuvas negali leistis netriukšmaudamas, o savivalda šiuo atveju gyventojams nelabai gali padėti, nes nekontroliuoja oro skrydžių. Vėlyvais „flyLAL charters“ mokymais pasipiktinusiems gyventojams jis patarė kreiptis į Susisiekimo ministeriją.
Papildyta 13.53 val.: Tačiau susisiekimo ministro patarėja ryšiams su visuomene Rūta Diržanauskaitė nieko daugiau šiuo klausimu pasakyti negalėjo. „Viskas jau yra pasakyta Civilinės aviacijos administracijos“, – sakė ji ir patikino, kad vykdyti mokymai iš tikrųjų yra privalomi, o nusileidimas tamsiu paros metu yra jų dalis.