Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2023 02 27

Nauja apgaulė socialiniuose tinkluose: karšto oro gruzdintuvė už 2 eurus

Socialiniuose tinkluose žaibiškai plinta nauja apgaulės schema: prisidengiant bendrovės „Pigu.lt“ vardu, vartotojams siūloma atlikti testą, sudalyvauti tariamoje loterijoje, o ją „laimėjus“ įsigyti karšto oro gruzdintuvę vos už 2 eurus. „Pigu.lt“ komunikacijos vadovas Nerijus Mikalajūnas įspėja, kad bendrovė tokios akcijos nerengė ir nesiūlo vartotojams pervedinėti pinigų į neaiškias sąskaitas.
Socialiniuose tinkluose platinama apgaulė
Socialiniuose tinkluose platinama apgaulė / Facebook nuotr.

Viliojantis pasiūlymas, kuris platinamas socialiniuose tinkluose skamba pernelyg gerai: „Dėl naujos Air Fryer modelio išleidimo, dabartinis modelis yra parduodamas vos už €2!“, – skelbiama reklamoje.

Po įrašu puikuojasi gruzdintuvės nuotrauka, o šalia jos – Pigu.lt logotipu pažymėta kainos kortelė, kurioje užrašyta suma – 2 eurai.

Facebook nuotr./Socialiniuose tinkluose platinama apgaulės schema
Facebook nuotr./Socialiniuose tinkluose platinama apgaulės schema

Reklamą platina neegzistuojanti paskyra, pavadinimu „Tai lengva“.

Nors šis skelbimas atrodo kaip akivaizdus patiklių interneto vartotojų mulkinimas, patikimumo įspūdį siekiama sudaryti po juo pridėjus gausybę „patenkintų vartotojų“ atsiliepimų.

Netikros vartotojų anketos turi lietuviškus vardus ir pavardes, taip pat rašoma lietuvių kalba.

Susigundžiusiems siūloma užpildyti papildomą formą, kuri esą turėtų įrodyti, kad esate „tikras žmogus“.

Facebook nuotr./Socialiniuose tinkluose platinama apgaulės schema
Facebook nuotr./Socialiniuose tinkluose platinama apgaulės schema

Formoje – tik trys klausimai. Teiraujamasi, ar asmuo yra iš Lietuvos, ar dažnai gamina namuose ir ar pasitiki Pigu.lt parduotuve.

Atsakius į šiuos klausimus vartotojas pasveikinamas, kad įrodė esantis „tikru žmogumi“ ir siūloma pereiti prie kito etapo – loterijos.

„Viskas, ko jums reikia, tai tiesiog pasirinkti tinkamą dovanų dėžutę“, – taip vartotojai skatinami dalyvauti loterijoje.

Siekiant sudaryti patikimumo įvaizdį, vartotojas „nelaimi“ loterijos iš pirmojo bandymo – tik iš antrojo ar trečiojo.

Facebook nuotr./Socialiniuose tinkluose platinama apgaulės schema
Facebook nuotr./Socialiniuose tinkluose platinama apgaulės schema

Vėliau, ekrane pasirodžius žinutei apie tariamą „laimėjimą“ vartotojai nukreipiami į puslapį, kur turi sumokėti už gruzdintuvę ir įvesti savo asmens duomenis.

Facebook nuotr./Socialiniuose tinkluose platinama apgaulės schema
Facebook nuotr./Socialiniuose tinkluose platinama apgaulės schema

Kad ir kaip viliojančiai skambėtų šis pasiūlymas, to jokiais būdais nereikėtų daryti.

Nuorodų pasiutpolkė ir apgaulės chema

Bent akimirkai patikėjusiems šiuo pasiūlymu įtarimu turėtų kelti keli dalykai – visų pirma, gramatinės lietuvių kalbos klaidos ir vietomis reklamoje net įterpiami sakiniai italų bei anglų kalbomis.

Visų antra, reikėtų atidžiai pažvelgti į adresus, kur nukreipiami anketą pildantys ir tariamoje loterijoje dalyvaujantys asmenys.

Tai nėra Pigu.lt puslapis – vartotojai vedami į kelias nesaugias svetaines, kurios net neegzistuoja realybėje, tarp jų – tutariana.com.

„Whois“ domenų paieškų sistemoje aptinkama, kad šis domenas buvo užregistruotas Latvijoje, tačiau svetainės neturi.

Telefonas, kuriuo siūloma skambinti dėl papildomos informacijos, registruotas Airijoje.

Facebook nuotr./Socialiniuose tinkluose platinama apgaulės schema
Facebook nuotr./Socialiniuose tinkluose platinama apgaulės schema

Siūlo pasitikrinti

Pigu.lt kominikacijos vadovas N.Mikalajūnas įspėja vartotojus, kad visos bendrovės vykdomos akcijos yra viešinamos tik oficialiame puslapyje.

„Mes niekada nesiūlome vykdyti pirkimų, pervesti pinigų, ar kitaip įsigyti prekių per kitas paskyras, puslapius ar interneto svetaines.

Visos mūsų oficialios akcijos skelbiamos puslapyje, jei kažkam kyla įtarimų, ar tikrai galėtume, tarkime, pardavinėti gruzdintuves po 2 eurus, tau turėtų pasitikrinti būtent mūsų puslapyje ar tokia akcija išvis egzistuoja“, – paaiškino bendrovės atstovas.

Anot komunikacijos vadovo, tai nėra pirmas kartas, kuomet šios įmonės vardu bando pasinaudoti sukčiai.

„Naudojamasi žinomų, patikimų kompanijų vardu – bankais, pinigų pervedimo bendrovėmis, na ir mūsų prekės ženklu. Tai ne pirmas kartas – buvo ir siūlymų įsigyti neegzistuojančias prekes mūsų vardu, atskleisti savo asmens duomenis. Jokiais būdais nesiūlome to daryti“, – akcentavo Pigu.lt atstovas.

Kas nutinka suvedus duomenis?

Apgaulingoje reklamoje siūloma suvesti ne tik savo asmens duomenis – vardą, pavardę, elektroninį paštą, namų adresą, bet ir banko kortelės informaciją, kad asmuo galėtų tariamai įsigyti karšto oro gruzdintuvę.

Nepaisant gausybės suklastotų komentarų iš neva patenkintų vartotojų, kurie tariamai jau gavo prietaisus, jokio pirkinio vartotojas negaus.

Vietoje to, greičiausiai banko kortelė bus susieta su periodiniais mokėjimais, kurie kas mėnesį bus nuskaičiuojami iš sąskaitos.

Viename iš apgavystės žingsnių pasirodo informacija apie svetainę booklovers.io, kurioje siūloma elektroninių knygų prenumerata. Svetainė taip pat registruota Airijoje.

Pateiktoje informacijoje nurodoma, kad vartotojui, užsiregistravusiam šioje sistemoje, jei per tris dienas neatšauks savo registracijos, kas mėnesį nuo sąskaitos bus nuskaičiuojami 67 eurai.

Su bendrovės atstovais dėl prenumeratos atsisakymo susitarti nepavyks per tris dienas ir net kelis mėnesius po to.

Facebook nuotr./Socialiniuose tinkluose platinama apgaulės schema
Facebook nuotr./Socialiniuose tinkluose platinama apgaulės schema

Ką galima padaryti?

Europos kovos su sukčiavimu tarnyba įspėja, kad sukčiavimas yra apgaulė, kuria siekiama gauti asmeninės naudos arba padaryti kam nors nuostolių. (Daugiau informacijos pateikiama Direktyvos (ES) 2017/1371 3 straipsnio 2 dalyje).

Daugiau apie tai galite sužinoti šiame puslapyje, kuriame taip pat pateikiamos nuorodos kur kreiptis dėl sukčiavimo atvejų.

Lietuvos bankas įspėja apie galimus sukčiavimo atvejus.

„Pirmiausia raginame jus pasirūpinti savo asmens duomenų ir lėšų saugumu ir jokiais atvejais neprarasti budrumo.

Sukčiai imituojamas situacijas kuria taip, kad jos primintų realias situacijas, todėl svarbu neskubėti, įsigilinti į gautą informaciją ir, prieš imantis veiksmų, gerai juos apgalvoti.

Gerai susipažinkite su gauta bei kitais būdais prieinama informacija ir neskubėkite imtis veiksmų, ypač tais atvejais, kai esate raginami sprendimą priimti kuo skubiau“, – teigiama banko pranešime.

Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Meta“, kuria siekiama stabdyti klaidinančių naujienų plitimą socialiniame tinkle. Daugiau apie programą ir jos taisykles – čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos