Po dvi savaites trukusio eksperimento nuspręsta nuo birželio 15 dienos taikyti daugelyje Europos šalių seniai galiojančią tvarką.
Klaipėdos miesto mero pavaduotoja Judita Simonavičiūtė tikisi, kad tokie pokyčiai pagerins visuomeninio transporto paslaugų kokybę ir sumažins sąžiningiems keleiviams tenkančią transporto sistemos išlaikymo naštą.
Žinia, nuo birželio 1 dienos pro uostą važiuojančiuose maršrutiniuose autobusuose keleiviai įlaipinami pagal naująją tvarką: išlipama per vidurines, įlipama – per priekines duris. Klaipėdos keleivinio transporto organizatoriai pripažino, jog eksperimentas pasiteisino, tad nuo kitos savaitės šią tvarką vežėjus įpareigojo taikyti visuose maršrutiniuose miesto autobusuose.
Nauda
Pasak transporto kontrolierių, surenkama daugiau pinigų, gerokai sumažėjo vadinamųjų zuikių, o kai kuriuose maršrutuose jie visai išnyko.
Taip pat sumažėjo ir autobusus niokojančių chuliganų.
Vairuotojai nepatenkinti
Tačiau autobusų vairuotojai nepatenkinti. LTV žinioms jie skundėsi, kad per keleivius nemato šoninio vaizdo veidrodėlio. Be to, vairuotojams nepatogu iškart atlikti du darbus (taip pat ir konduktoriaus), kai bilietai siunčiami iš rankų į rankas per visą autobusą. Todėl, pasak vairuotojų, autobusai nuo grafiko atsilieka 10 minučių.
Motyvai
Pereiti prie naujos tvarkos nuspręsta ir siekiant atsitiesti po metų pradžioje patirtų finansinių nuostolių. KKT per pirmuosius tris metų mėnesius patyrė 1,6 mln. Lt nuostolių. Viena iš priežasčių – pastebimai padaugėjo sukčiaujančių ir bilietų nepirkusių keleivių.
Šiuo metu bilietų komposteriai permontuojami į autobusų salono priekį, prie vairuotojo. Baigiama įrengti ir „pagalbos mygtukus“ vairuotojams.
Klaipėda – pirmasis Lietuvos didysis miestas, kuriame diegiama nauja įlipimo tvarka. Kitų Lietuvos didmiesčių transporto organizatoriai taip pat rengiasi pereiti prie naujosios tvarkos.