Kol kas naujoji parduotuvė dar nestatoma, tačiau buvusioje automobilių aikštelėje jau burzgia technika – tvarkomas sklypas.
Piktinasi turgavietės atstovai
Būsimąja parduotuve šalia Gariūnų turgavietės jau prieš kurį laiką pasipiktino turgavietę administruojančių įmonių atstovai.
Feisbuko Gariūnų verslo parko paskyroje dar kovo 23 dieną pasirodė įrašas apie tai, kad šalia išdygs naujas prekybos centras.
„Tikriausiai visi esate važiavę keliu pro Gariūnus link Kauno. Vienintelė juosta, iš kurios patenkama link magistralės, piko metu beveik visada užsikišusi. O kas bus, kai šalia šios juostos atsiras PREKYBOS CENTRAS? Tai pavyzdys, kaip viešasis interesas paaukotas privačiam.
Sklypo, kuriame numatytas 0 užstatymas, paskirtis savivaldybėje be diskusijų su bendruomene, skubiai pakeista į komercinę su statybų leidimais. Šiame valstybės sklype planuota įrengti antrąją kelio juostą ir pagerinti susisiekimą su Kauno magistrale, tačiau vietoj to čia atsiras prekybos centras. Miestas atsisako kelio praplėtimo galimybės komercinio subjekto naudai“, – rašyta Gariūnų paskyroje.
Kitą dieną Gariūnai pasidalijo dar vienu įrašu:
„Gariūnų verslo ir kultūros parką pasiekė SLAPTAS dokumentas, kuriame matote planą su Gariūnų gatve. Vietoje, kur jau 20 metų eksploatuojamas, virš 1000 smulkiųjų verslininkų darbo vietas suteikiantis Automobilių turgus, – turgaus nebėra. Visoje šioje teritorijoje PREKYBOS CENTRAS „Lidl Lietuva“ galimai leido sau suprojektuoti savo patalpas.“
Kartu buvo pridėta vizualizacija iš esą slapto dokumento, kur matyti galimi pastatai kitoje Gariūnų gatvės pusėje. Tiesa, oficialiai visų šitų dalykų Gariūnų verslo parko administracija nekomentuoja. Gariūnų turgavietę valdo trys bendrovės: „Geruda“, „Posūkis“ ir „Jurgena“.
Norėtų platesnio kelio
Apie tai, kad naujoji parduotuvė kels nepatogumų, kalba ir vairuotojai. Nuolat čia važinėti dėl darbo reikalų turintis Romas įsitikinęs, kad sklypas šalia Gariūnų gatvės buvo numatytas būtent kelio infrastruktūrai gerinti ir jo paskirtis jokiais būdais negalėjo būti keičiama.
Romas tvirtina matęs senąjį teritorijos detalųjį planą, pagal kurį šis sklypas yra servitutinis. Vadinasi, daro išvadą jis, toks sklypo naudojimo būdas ir turėjo išlikti, koks buvo numatytas 1999 metais.
„Praktiškai visas mano darbas vyksta automobilyje. Tenka nuolat važinėtis ir labai skubėti, naudotis ir A2 keliu, tiek ir A1. Manau, kaip ir daugumai vilniečių. Yra vystomas projektas A1 kelią iki Kauno paversti automagistrale, kas palengvintų daugelio gyvenimą. (…)
Pyktį kelia, kai atiduodama teritorija tiesiog va taip va, pačioje srautingiausioje Vilniaus vietoje. Toje vietoje būtinas kelio platinimas. O juosta tik viena. Vakar vėl teko ten važiuoti ir stovėti ilgiausiame kamštyje. Infrastruktūros plėtimas reikalingas jau šiandien, o statoma parduotuvė“, – piktinosi Romas.
Pyktį kelia, kai atiduodama teritorija pačioje srautingiausioje Vilniaus vietoje. Toje vietoje būtinas kelio platinimas. O juosta tik viena.
Jo teigimu, esą ir kitoje Gariūnų gatvės pusėje, šalia automobilių turgaus, „Lidl Lietuva“ turi sklypą bei taip pat planuoja statybas, tačiau tas sklypas ir buvęs komercinės paskirties, ten srautai kitaip išsiskirsto, tad problemų neturėtų kilti. Tačiau teritorija link kelio Vilnius-Kaunas privalėjo būti palikta transporto infrastruktūrai gerinti.
Mato veiksmus prieš objektą
Vis dėlto „Lidl Lietuva“ teigia, kad bendrovė teturi vieną sklypą ir planuoja tik vienos parduotuvės statybas – ties išvažiavimu į kelią Vilnius-Kaunas.
„Galime patvirtinti, kad „Lidl Lietuva“ netoli Gariūnų turgavietės turi nuosavybės teise priklausantį sklypą, kuriame planuoja statyti parduotuvę. Projektas yra viešai prieinamas Vilniaus miesto savivaldybės svetainėje (jį galite rasti čia – red.past.).
Parduotuvė ir automobilių stovėjimo aikštelė projektuojama taip, kad eismo intensyvumui reikšmingo pokyčio nepadarytų, be to, savivaldybė planuoja atnaujinti greta esančią intensyvią sankryžą.
Pastaruoju metu stebime aktyvius ir kryptingus veiksmus, nukreiptus prieš šį objektą, tačiau tikimės, kad procesas išliks sklandus, o didėjanti konkurencija bus naudinga visiems, ypač pirkėjams“, – teigia „Lidl Lietuva“ Korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamento vadovas Valdas Lopeta.
Stebime aktyvius ir kryptingus veiksmus, nukreiptus prieš šį objektą, tačiau tikimės, kad procesas išliks sklandus, o didėjanti konkurencija bus naudinga visiems.
Pakeitė naudojimo būdą
Vilniaus miesto savivaldybė teigia, kad 1999 metų liepos 9 dieną Vilniaus miesto tarybos sprendimu patvirtinto detaliojo plano sprendiniais žemės sklypui numatyta infrastruktūros teritorija su galimais inžinerinės infrastruktūros aptarnavimo statiniais.
O štai 2019 metų spalio 9 dieną Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo įsakymu buvo patvirtintas detaliojo plano koregavimas, kurio sprendiniai sklypui jau numato komercinės paskirties objektų teritorijų žemės naudojimo būdą, galimos statinių paskirtys – administracinės, prekybos, paslaugų, maitinimo, garažų paskirties pastatai.
Kaip teigia savivaldybės Infrastruktūros skyriaus vedėjas Virginijus Pauža, „pagal turimą informaciją, galiojantis detalus planas leidžia statyti komercinės paskirties statinį minimame sklype“.
Klausiamas dėl kelių infrastruktūros, savivaldybės atstovas teigė, kad pokyčiai čia numatomi, tačiau jie niekaip nesusiję nei su šituo sklypu, nei su būsima parduotuve jame.
Kelyje nuo Minsko iki Klaipėdos Vilniuje pastaraisiais metais tebuvo likusios dvi šviesoforais reguliuojamos sankryžos – ties Liepkalnio, Žirnių gatvių ir Minsko plento susikirtimu ir ties Gariūnais.
Pirmoji sankryža šiuo metu rekonstruojama ir Minsko kryptimi ten jau netrukus bus galima važiuoti be sustojimo. Tad šviesoforas šioje svarbioje arterijoje liks tik prie Gariūnų turgavietės.
„Šiuo metu rengiamas dviejų lygių transporto mazgas Gariūnų g., t. y., įgyvendinamas pirmasis etapas. Jungiamųjų kelių išplatinimo šis projektas neapima, tai svarstyta irgi nebuvo. Antras etapas yra dviejų lygių sankryža su Kuro gatve.
Verta paminėti, kad minimoje vietoje liks 3 juostų kelias su greitėjimo juostomis, tačiau bus panaikinta šviesoforinė sankryža, taip pat bus pastatytas viadukas“, – teigė V.Pauža.
Pagal turimą informaciją, galiojantis detalus planas leidžia statyti komercinės paskirties statinį minimame sklype.
Vieno aukšto, su želdynu
Prekybos paskirties pastato, Gariūnų g. 48 statybos projekte, kurį galima rasti vilnius.lt, nurodoma, kad tebegaliojančiame Vilniaus miesto bendrajame plane (iki 2015 metų) šioje funkcinėje zonoje galimi rajonų centrai ir kitos mišrios didelio užstatymo intensyvumo teritorijos, prekybos ir paslaugų veikla, kartu su jos aptarnavimui reikalinga socialine, paslaugų ir kita infrastruktūra.
Naujajame miesto bendrajame plane, kuris vis dar nėra patvirtintas, tačiau galioti turėtų iki 2030 metų, čia numatyta paslaugų zona.
„Prekybos centrų statyba Vilniaus mieste yra reguliuojama pagal Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2004 08 25 sprendimu patvirtintą Vilniaus miesto prekybos centrų plėtros schemą, kuri yra prilyginama specialiajam planui ir laikoma Vilniaus miesto savivaldybės teritorijos bendrojo plano sudėtine dalimi, integruota į bendrąjį planą.
Pagal schemą, žemės sklypai patenka į teritoriją „Kitos miesto teritorijos“, kuriose galima visų tipų prekybinių objektų plėtra. Taip pat patenka į zoną, kur 500 metrų spinduliu teritorija yra aptarnaujama tik vieno prekybos centro (verslo parko-turgavietės „Gariūnai“)“, – rašoma projekte.
Kadangi ribojamasi tik su Gariūnų verslo parku, o „Maxima Bazė XXX“ yra nutolusi per kilometrą, parduotuvė „Depo“ – 1,5 km, tai, kaip nurodoma projekte, šioje teritorijoje prekybos centro statybos yra galimos.
Kaip nurodoma projekte, „žemės sklypas yra formuojamas sujungimo būdu pertvarkius esamą žemės sklypą (Gariūnų g. 48, sklypo plotas 6893 kv.m) ir suformuotus įsiterpusius žemės sklypus (sklypo plotai atitinkamai 1245 kv.m ir 252 kv.m)“.
Žemės sklypai patenka į zoną, kur 500 metrų spinduliu teritorija yra aptarnaujama tik vieno prekybos centro (verslo parko-turgavietės „Gariūnai“).
Įvažiuoti į parduotuvės teritoriją bus galima iš Paneriškių gatvės – ji skirs „Lidl“ sklypą nuo Gariūnų turgavietės.
„Rytinėje sklypo dalyje projektuojamas parkelis. Vakarinėje sklypo dalyje už prekių iškrovimo rampos taip pat paliekamas žalias plotas. Pastato pozicija sklype parinkta pagal nurodytas įvažas, įvertinant patekimo į teritoriją patogumą. Automobilių parkavimas numatomas centrinėje ir rytinėje sklypo dalyje“, – rašoma projekte.
Automobilių aikštelėje bus 125 vietos.
„Siūloma jungtis su miesto susisiekimo komunikacijomis, numatant įvažiavimus ir išvažiavimus iš sklypo per Paneriškių g. Numatyti projektiniai sprendiniai – įvažiavimai ir išvažiavimai bei sugeneruotas automobilių srautas į traukos objektą esminės įtakos šalia esančiam gatvių tinklui neturės“, – teigia projekto rengėjai.
Parduotuvės pastatas bus pailgo stačiakampio formos, vieno aukšto, prekybos salės plotas sieks apie 1423,5 kv.m.