Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2008 11 18

Naujas smūgis per kišenes

Kauno savivaldybės koridoriuose tai jau jokia paslaptis: nuo naujųjų metų planuojama vėl didinti visuomeninio miesto transporto bilietų kainas. Bilietai paskutinį kartą brango prieš pusantrų metų.
Jeigu Kauno miesto taryba pritars, nuo sausio pirmosios dienos mėnesinis, visomis savaitės dienomis galiosiantis bilietas pabrangs iki 72 Lt.
Jeigu Kauno miesto taryba pritars, nuo sausio pirmosios dienos mėnesinis, visomis savaitės dienomis galiosiantis bilietas pabrangs iki 72 Lt. / E.Ovčarenko/dienraščio „15minučių“ nuotr.

Šiuo metu Kauno savivaldybės Transporto skyriaus specialistai rengia padidėsiančius tarifus nustatysiančio miesto tarybos sprendimo projektą. Į politikų rankas šis klausimas turėtų patekti gruodžio 4 dieną – jeigu tarybos verdiktas bus teigiamas, kelionės miesto viešuoju transportu pabrangs jau nuo kitų metų sausio 1-osios.

Šiuo metu vienkartiniai autobusų ir troleibusų bilietai kainuoja 1,2 Lt. Nuo Naujųjų metų jie veikiausiai brangs iki 1,8 Lt. Pas vairuotojus perkamų bilietų kaina turėtų šoktelti nuo 1,5 iki 2 Lt. Visomis savaitės dienomis galiojantis mėnesinis bilietas, dabar kainuojantis 48 Lt, po kainų šuolio miestiečiams atsieis jau 72 Lt. Tuo tarpu elektroninė šio bilieto versija kainuos 3 Lt pigiau. Beje, tarifų didinimas skaudžiai palies ir maršrutiniais taksi besinaudojančius kauniečius – jų kelionė brangs 50 ct ir kainuos 2,5 Lt.

Abiejų Kauno savivaldybės valdomų transporto bendrovių atstovai vieningai tvirtino, jog didinti kelionės tarifus būtina dėl pastaraisiais metais itin išaugusios keleivių pervežimo savikainos.

Bilietai brangsta dėl padidėjusių kaštų

„Visose srityse kaštai neišvengiamai didėja. Darbo jėga pas mus brango net dukart per metus. Darbuotojai reikalauja didesnių atlyginimų, o mes ieškome būdų juos kelti. Taip pat brangsta atsarginės dalys, eksploatacinės medžiagos, – teigė AB „Autrolis“ komercijos direktorius Mindaugas Kučinovas. – Degalų kainų pokyčiai mūsų neliečia, tačiau kitais metais uždarius atominę elektrinę, elektros kainos neišvengiamai augs. Šiuo aspektu sprendimas didinti tarifus yra protingas ir žiūrintis į priekį“.

„Per pastaruosius kelerius metus mūsų bendrovei labiausiai smogė stipriai pabrangę degalai. Labai svarbus dalykas yra ir nuolat didėjančios išlaidos darbo užmokesčiui. Trečia, vis daugiau kainuoja autobusų, ypač senų, remontas, – argumentus dėstė UAB „Kauno autobusai“ rinkodaros ir pardavimų direktorius Vidas Zigmantas. – Be to, verkiant reikia gerinti mūsų nuo sovietinių laikų nerenovuotos gamybinės bazės būklę“.

Dengia savivaldybė

Visose srityse kaštai neišvengiamai didėja. Darbo jėga pas mus brango net dukart per metus. Darbuotojai reikalauja didesnių atlyginimų, o mes ieškome būdų juos kelti. Taip pat brangsta atsarginės dalys, eksploatacinės medžiagos, – teigė AB „Autrolis“ komercijos direktorius Mindaugas Kučinovas.„Pati transporto paslauga pabrangsta ne tik tuo metu, kai yra didinami tarifai. Savivaldybė tą laipsnišką brangimą dengia iš biudžeto skiriamų subsidijų pavidalu. Kai jos tampa per sunkia našta savivaldybės biudžetui, tenka spręsti dėl tarifo padidinimo ir tos naštos pasidalinimo kartu su gyventojais“, – paaiškino Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras, pabrėžęs, jog bilietus pirkdami keleiviai sumoka tik apie pusę jiems teikiamos paslaugos savikainos – likusi dalis kompensacijų ir subsidijų pavidalu iš savivaldybės biudžeto patenka transporto bendrovėms.

Kauno miesto savivaldybės biudžete kasmet numatomi maždaug 22 mln. Lt, kurie skiriami kompensuoti minėtų transporto bendrovių daromas nuolaidas keleiviams, turintiems teisę į įvairias lengvatas. Be to, savivaldybė abiems įmonėms per metus skiria ir apie 30 mln. Lt dydžio subsidijas.

Dėl Seimo sprendimo – skaudžios pasekmės

P.Keras pastebėjo, jog skaudžių pasekmių transporto bendrovėms gali sukelti naujosios neseniai išrinkto Seimo valdančiosios daugumos planai panaikinti visas pridėtinės vertės mokesčio (PVM) lengvatas. „Šiuo metu viešojo transporto paslaugos apmokestinamos 5 proc. PVM tarifu. Jei jis keisis, kaip šiuo metu yra žadama, vien tai miesto transporto įmonėms per metus papildomai kainuos apie 10 mln. Lt“, – teigė valdininkas.

Nors maršrutinių taksi tinklas priklauso privatiems verslininkams, jų teikiamų paslaugų įkainius gali keisti tik savivaldybės taryba. „Tie patys kaštų brangimai įtakoja ir maršrutinių taksi verslą. Dalis vežėjų informuoja, kad jie planuoja atsisakyti kai kurių nepelningų maršrutų“, – sakė P.Keras, pridūręs, jog tarp autobusų bei troleibusų ir maršrutinių taksi teikiamų paslaugų tarifų turi būti išlaikomos tam tikros proporcijos – jeigu nutarta branginti vieną paslaugą, reikia kelti ir kitas kainas.

Troleibusų ir autobusų vienkartinių ir mėnesinių bilietų kainos

Dabar:
Vienkartinis bilietas – 1,2 Lt
Lengvatinis (su 50 proc. nuolaida) – 0,6 Lt
Lengvatinis (su 80 proc. nuolaida) – 0,24 Lt
Mėnesinis bilietas važiuoti autobusais ir troleibusais visomis dienomis – 48 Lt
Mėnesinis elektroninis bilietas – 46 Lt

Bus:
Vienkartinis bilietas – 1,8 Lt
Lengvatinis (su 50 proc. nuolaida) – 0,9 Lt
Lengvatinis (su 80 proc. nuolaida) – 0,36 Lt
Mėnesinis bilietas važiuoti autobusais ir troleibusais visomis dienomis – 72 Lt
Mėnesinis elektroninis bilietas – 69 Lt

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai