„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2015 11 18 /17:37

Naujas tiltas Klaipėdoje: gyventojai šokiruoti, kad neliks jų namo

31 metro ilgio, apie 20 metrų pločio ir keturių eismo juostų – toks pakeliamas tiltas per Danę Klaipėdoje turėtų iškilti 2020 metais. Gyventojai, ties kurių langais iškils naujas Bastionų gatvės tiltas, sunerimę, ar sumažinus srautus vienose gatvėse, nebus apkrautos kitos, o Bangų gatvės 11 namo patalpų savininkai apskritai teigė buvę šokiruoti sužinoję, kad jų namas bus nugriautas.
Temos: 1 Klaipėda

Trečiadienį buvo pristatyta planuojamo pakeliamo tilto per Danę koncepcija. Prie jos dirbo kelios bendrovės, tarp jų ir olandų kompanija. 2017 metų viduryje jau turėtų būti paruoštas techninis tilto projektas, statinys iškils 2020 metais. Projekto vertė – apie 8,5 mln. eurų.

Paklausyti pristatomos koncepcijos susirinko ir keletas Bangų gatvės gyventojų. Viena tilto pusė nusidrieks būtent į šią gatvę. Žmonės juokavo, kad jei tiltas bus toks gražus ir šviesus, kaip papasakota, matyt, po juo teks ir gyventi, ten bent jau bus tylu ir gražu. Dėl planuojamų statybų numatyta nugriauti 11-ą šios gatvės namą, antrajame jo aukšte yra trys butai, pirmajame – komercinės patalpos. Apie griovimą žmonės teigė sužinoję iš spaudos.

J.Andriejauskaitės/15min.lt nuotr./Pertronėlė Pupininienė
J.Andriejauskaitės/15min.lt nuotr./Pertronėlė Pupininienė

„Sužinojome tik iš spaudos, atsivertėme laikraštį ir po nuotrauka pamatėme, kad bus nugriautas. Opa! Gerai, kad sėdėjom. Praėjo geri metai nuo straipsnio ir nėra jokios oficialios informacijos.

Dabar išgirdome netyčia, kad bus svarstymas, bent jau žinom perspektyvą, kad 2020 metais turi stovėti tiltas, – kalbėjo Bangų gatvės 11 namo pirmo aukšto patalpų šeimininkė Petronėlė Pupininienė. – Mūsų nuomininkai jau sako, ar mums jau kitą mėnesį išsikraustyti? Aš humoro forma sakau, kad taip greit nevyksta. Mes patys tose patalpose buvome, bet nebetilpome ir išsikėlėme į kitas, kitas patalpas įsigijom paėmę paskolą. Čia gi pinigai, čia verslas“.

„Susirinko savivaldybės atstovai ir atėjo keturi penki gyventojai, kurie atsitiktinai sužinojo. Mūsų čia nėra. Senamiesty važinės autobusai, o žmonės negyvens. Arba mes turėsime eiti į tą ypatingąją vietą, kur, sakė, patiltyje bus apšviesta ir gražu, matyt, mes turėsime persikelt, permiegot, – piktinosi Bangų gatvės gyventoja Milda Juščienė. – Dabar, aišku, autobusų labai mažai važinėja. Galima buvo pasvarstyti geresnę vietą tiltui, ne per patį senamiestį, ten yra laisva dykynė toliau už tilto, laisva erdvė, kodėl reikia per patį senamiestį perlipti?“

J.Andriejauskaitės/15min.lt nuotr./Bangų gatvės 11 namas dėl tilto statybų bus nugriautas.
J.Andriejauskaitės/15min.lt nuotr./Bangų gatvės 11 namas dėl tilto statybų bus nugriautas.

Skleidė informaciją

Klaipėdos savivaldybės Urbanistinės plėtros departamento vedėjas Vitalijus Juška teigė, jog informacija visiems interesantams buvo maksimaliai paviešinta, kiekvienam Bangų gatvės 11 namo gyventojui išsiųstas registruotas laiškas.

„Į viešą susirinkimą atėjo tik vienas gyventojas, kuris rūpinosi savo turtu. Mes išreiškėm nuogąstavimą, kad gyventojai atideda šitą rūpinimąsi savo turtu. Detaliojo plano koncepcija buvo pakankamai viešai pristatyta“, – sakė vedėjas.

Kiek kainuos nugriauti Bangų gatvės 11 namą, kol kas nežinia. Savivaldybė gyventojus trečiadienį ramino, jog kol kas nebaigtas detalusis planas ir procedūra paimti žemę visuomenės reikmėms nepradėta. Vos ją pradėjus gyventojai bus pakviesti pokalbiui.

Visų norų neįgyvendinsi

L. Sėlenienė/Saulius Budinas
L. Sėlenienė/Saulius Budinas

Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Saulius Budinas teigė, jog projektuotojai parinko optimaliausią tiltui vietą, tad paisyti kiekvieno žmogaus noro jį patraukti truputį kairiau ar dešiniau neįmanoma.

Be to, šio tilto poreikis strateginiame miesto plane numatytas jau seniai ir nėra naujiena. Buvo atlikta ir transporto judėjimo schema, šis tiltas būtų vienas būdų apvažiuoti senamiestį.

„Dažnai šnekam, kad galbūt reikėtų kada nors galvoti apie Tiltų gatvės uždarymą, jeigu kartais atsitiktų toks poreikis, tai, ko gero, būtų viena iš galimybių, kur būtų galima kirsti Danės upę. Kitas dalykas svarbus, reikėtų nepamiršti, kad tiltai sensta, ypač kalbant apie Biržos tiltą, kuris nelaiko didelių apkrovimų. Jei būtų taip, kaip yra buvę su Tiltų gatvės remontu, ar kokia situacija su Mokyklos gatvės remontu, žinote, kokioje buvom situacijoje, kai uždarėm Pilies tiltą. Tai čia dar viena arterija per tiltą“, – aiškino S.Budinas.

Vieta numatyta prieš kelis dešimtmečius

Prie tilto koncepcijos prisidėjęs architektas Edmundas Andrijauskas teigė girdintis kalbų, esą čia nauja tilto idėja. Anaiptol, remdamasis istorine medžiaga žinovas pasakojo, jog būtent ši vieta tiltui buvo numatyta dar prieš 40 metų. Be to, reikia įvertinti, jog keliant tiltą toliau, šis atsidurs per arti jau esamo Mokyklos gatvės tilto.

Patvirtinta ir iškelta idėja, kad būtinas senamiesčiui apvažiavimas, norint nukrauti senamiestį nuo transporto, – sakė architektas.

„Šita idėja kilo 1972 metais. Buvo daromas miesto generalinis planas, patvirtintas 1975 metais, kai buvo padarytas senamiesčio regeneracinis projektas. Patvirtinta ir iškelta idėja, kad būtinas senamiesčiui apvažiavimas, norint nukrauti senamiestį nuo transporto. Senamiestis stovi ant labai netvirtų gruntų, autobusas ar sunkesnis transportas pravažiuodamas drebina namus“, – pasakojo architektas.

Tiesa, tuomet planuota, kad tiltas nusidrieks ne iki Danės gatvės, o gerokai toliau – iki pat Donelaičio gatvės. Tarybiniais laikais niekas nesuko galvos ir prireikus būtų išgriovę pusę senamiesčio, kad tiltas pasiektų suplanuotą gatvę.

Dar prieš gerą dešimtmetį buvo paruošta Klaipėdos transporto studija. Joje numatyti trys senamiesčio apvažiavimo žiedai. Vienas jų – Danės ir Bastionų gatve, kur ir numatytas tiltas.

„Toje studijoje buvo skaičiuojami transporto srautai. Pilies gatvė jau pasiekusi savo ribines pralaidumo galimybes. Jei atsiranda papildomas transportas, Pilies gatvė užsikimš. Prognozuojami transporto srautai naująja Bastionų gatve dvigubai mažesni nei Šilutės, Mokyklos gatve, bet pakankamai nemaži“, – pasakojo architektas.

Anot E.Andrijausko, reikia įvertinti tai, jog tiltas drieksis šalia, kaip žinovas sako, geriausios mieste teritorijos, kurioje ekonominio pakilimo metu planuota statyti visą gyvenamąjį kvartalą prie Danės upės. Pastačius namus čia įsikurtų apie 5 000 gyventojų. Statyboms besivystant, šio tilto reikšmė dar labiau išaugs.

Tiesa, kol kas teritorijoje, kurioje buvę grūdų sandėliai, gamykla, fabrikas ir stovi „Klaipėdos energijos“ pastatai, visiška ramybė, tačiau nežinia, kada investuotojai nuspręs imtis komercinio projekto ir jį prikelti naujam gyvenimui.

E.Andrijausko ir partnerių vizualizacija/Bastionų tiltas
E.Andrijausko ir partnerių vizualizacija/Bastionų tiltas

Tyrinėjo tiltų istoriją

Klaipėdos tiltų istorija, anot E.Andrijausko, yra viena seniausių Lietuvoje. Kadangi visas miestas buvo saloje, kurios centre stovėjo Klaipėdos pilis, 17 amžiuje jau buvo penki tiltai.

J.Andriejauskaitės/15min.lt nuotr./Architektas E.Andrijauskas pristato tilto koncepciją.
J.Andriejauskaitės/15min.lt nuotr./Architektas E.Andrijauskas pristato tilto koncepciją.

Kokį tiltą suprojektuoti Klaipėdoje, architektai rėmėsi istorine medžiaga. 17 amžiuje stovėjęs Biržos tiltas buvo svirtinis. Beveik visi Klaipėdos tiltai buvo pakeliami, konstrukcijų būta įvairių – pasukamų, su antstatais, pakeliamų.

Visi tiltai iki antrojo pasaulinio karo turėjo vadinamąją trečią dimensiją, tai yra, nebuvo tiesiog gatvės tąsa, o turėjo vienokius ar kitokius antstatus, kurie tarnavo dekoracijoms, apšvietimui, pakėlimo mechanizmui. Šie antstatai buvo ir kaip vartai į senamiestį.

Paskelbus konkursą naujo tilto projektavimui Klaipėdoje, būta įvairių pasiūlymų – ir akcentuotų, ir niveliuotų, tai yra, tarsi nematomų tiltų tiesiog su turėklais.

Kairiajame Danės upės krante iškils du 16 metrų aukščio tilto pilonai. Toks aukštis pasirinktas siekiant išlaikyti svorių balansą. Senųjų tiltų vartų aukštis siekdavo apie 8-9 metrus.

E.Andrijausko ir partnerių vizualizacija/Bastionų tiltas
E.Andrijausko ir partnerių vizualizacija/Bastionų tiltas

„Mes pasirinkome su trečia dimensija. Beprojektuojant įsijungus olandams, pradėjom žiūrėti, kas yra pasaulyje. Tokių tiltų statybos tradicija Europoje nenutrūko, vystėsi toliau. Apie 70 proc. tiltų tokie daromi dėl estetikos, antras dalykas – dėl ekonomiškumo ir eksploatacinio gerumo lyginant su mechaniniais tiltais, kurie pakeliami“, - kalbėjo architektas.

Nuspręsta po tiltu nestatyti tunelio, jie paprastai būna nejaukus. Architektai siūlo po tiltu, palei pat Danę palikti praėjimą pėstiesiems.

Tiesa, nors pasigirdo replikų, jog statyti pakeliamą tiltą gerokai brangiau ir vertėtų pamąstyti, ar to reikia, Klaipėdos savivaldybės specialistai suskubo priminti, jog Danės upėje suplanuota iki dešimties prieplaukų, kuriose stovės laivai, tad tilto pakėlimo galimybė turi būti.

Architektas E.Andrijauskas teigė aptikęs senų nuotraukų, kuriose matyti garlaivis, kylantis aukštyn upe. Panorėjus atgaivinti tokią tradiciją, tiltą reikėtų pakelti. Tilto pakėlimo laikas numatomas vos dvi minutės. Paprasti laiveliai po naujuoju tiltu galės praplaukti įprastai.

Tilto charakteristika:

Ilgis – 31 m

Plotis – apie 20 m (4 eismo juostos, šaligatvis, kelias dviratininkams)

Aukštis – 16 m

Pakėlimo laikas – 2 minutės

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų