„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2022 07 28

Naujienų portalai pirmieji sutarė dėl vieningo rinkodaros turinio žymėjimo

Interneto žiniasklaidos asociaciją (IŽA) vienijantys didžiausias skaitytojų auditorijas pritraukiantys naujienų portalai imasi lyderystės žiniasklaidos rinkoje ir pirmieji susitarė dėl vienodo rinkodaros turinio žymėjimo visose naujienų portalų platformose, rašoma IŽA pranešime spaudai.
Žiniasklaida
Žiniasklaida / Lukas Balandis / BNS nuotr.

Tuo tikslu pasirašytas memorandumas, kur numatytos aiškios taisyklės, kaip nuo šiol žymima reklama, specialusis projektas ir pranešimai spaudai. Be to, naujienų portalai kviečia ir kitas redakcijas vadovautis šiomis taisyklėmis tam, kad žiniasklaidos rinka būtų kuo tvaresnė, aiškesnė ir taip didinti skaitytojų bei žiūrovų pasitikėjimą.

IŽA pirmininkės Linos Bušinskaitės teigimu, šalies internetinės žiniasklaidos rinkoje vyksta nuolatinės transformacijos, susijusios su laikmečio diktuojamais iššūkiais, vietinėmis ir tarptautinėmis aktualijomis.

„Dinamiški pokyčiai skaitmeninės žiniasklaidos rinkoje ir naujos rinkodaros turinio formos bei iniciatyvos, paskatino naujienų portalus imtis lyderystės ir pirmiesiems rinkoje pradėti taikyti vieningas jo žymėjimo taisykles. Tikimės, kad šis susitarimas suteiks kur kas daugiau aiškumo ne tik interneto žiniasklaidos bendruomenei, bet ir partneriams iš verslo, viešojo ir nevyriausybinio sektorių. Juk kuo daugiau aiškumo ir atvirumo, tuo bus lengviau apsispręsti ir dėl partnerystės formų“, – sako L.Bušinskaitė.

Pasak jos, su šiomis naujovėmis bus supažindinta verslo bendruomenė ir viešasis sektorius, kurie kreipiasi į naujienų portalus, siekdami įsigyti informacijos sklaidos paslaugas, įgyvendinti komunikacijos projektus.

Naujienų portalo lrytas.lt direktorius ir vyriausiasis redaktorius Tautvydas Mikalajūnas tvirtina, kad šie pokyčiai brendo jau seniai, nes skaitmeninė erdvė yra ta vieta, kur galima rasti įvairaus ir skirtingo žanro turinio, kurio vis daugėja.

Asmeninio albumo nuotr./Tautvydas Mikalajūnas
Asmeninio albumo nuotr./Tautvydas Mikalajūnas

„Svarbu tai, kad prie šios mūsų iniciatyvos prisijungtų ir daugiau žiniasklaidos priemonių, nes ji svarbi ne tik dėl vieningo turinio žymėjimo. Mes tikime, kad tai gali prisidėti gerinant šalies žiniasklaidos įvaizdį ir didinti pasitikėjimą ja, nes kuo daugiau skaitytojams ir žiūrovams bus atvirumo, tuo didesnis pasitikėjimas bus“, – sako T.Mikalajūnas.

Žiniasklaidos bendrovės „15min group“ generalinio direktoriaus Tomo Balžeko nuomone, žiniasklaida privalo būti lyderė daugeliu klausimų, o vieningas turinio žymėjimas – vienas iš tų, kur mes patys turime diktuoti naujoves.

Gedmanto Kropio / BNS nuotr./Tomas Balžekas
Gedmanto Kropio / BNS nuotr./Tomas Balžekas

„Iki šiol taikytos turinio rinkodaros žymėjimo taisyklės nebeatitinka sparčiai besikeičiančio laikmečio realijų. Tad privalome būti novatoriški ir rinkai sąžiningai bei operatyviai pristatyti naujoves, kalbėti apie aiškias taisykles žymint turinį, kurios bus vienodai taikomos tiek verslui, tiek viešajam sektoriui. Būtent todėl susitarėme dėl vienodų taisyklių visose portalų pozicijose“, – sako T.Balžekas.

Naujienų portalo kaunas.kasvyksta.lt vadovo ir vyr. redaktoriaus Vaido Pilkausko teigimu, šis susitarimas įneš daugiau aiškumo ir į regioninės žiniasklaidos rinką, tad svarbu, jog ši iniciatyva kuo plačiau pasklistų ir kolegos taikytų naujoves kasdieninėje veikloje.

Dienraščio „Vakarų ekspresas“ ir naujienų portalo VE.lt vykdančioji direktorė Loreta Latakienė įsitikusi, kad iki šiol taikyta praktika, kai rinkodaros turinys buvo žymimas skirtingai, pavyzdžiui, partnerio turinys ar specialiu rankos ženklu, ne visada buvo vienodai suprantamas. Tad sprendimas susiaurinti apibrėžimus iki trijų – reklamos, specialaus projekto ir pranešimų spaudai – yra geras žingsnis.

Taigi nuo šiol naujienų portaluose reklamos ženklu žymimas turinys (straipsnis, vaizdo siužetas, laida, įrašai socialiniuose tinkluose), kuris yra inicijuotas užsakovo, su juo suderintas ir už kurį klientas apmoka.

Ženklu „Specialusis projektas“ žymimas projekto rėmėjo remiamas ir/ar inicijuotas (pateikiant tematikos, tematikos krypties pasiūlymą) socialinio, kultūrinio, šviečiamojo pobūdžio turinys. Turinį, nepriklausomai nuo iniciatoriaus, vadovaudamiesi žurnalistiniais principais ir žurnalistų etikos kodeksu, kuria viešosios informacijos rengėjo autoriai. Turinys nėra derinamas su projekto rėmėju. Toks turinys pažymimas teksto viduje nurodant šaltinį – „Specialusis projektas“ ir užsakovą.

Na, o kaip pranešimai spaudai bus žymimi komunikacijos specialistų ir viešųjų ryšių agentūrų platinami pranešimai žiniasklaidai apie aktualijas, kurias redakcijos savo nuožiūra nusprendžia publikuoti atitinkamose rubrikose. Už redakcijų atrinktų pranešimų publikavimą nėra mokama naujienų portalams, jie publikuojami nemokamai, prie teksto nurodant, kas platina pranešimus spaudai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“