„Džiaugiamės galėdami pranešti, kad dovanojame 550 naujų dviračių kurių parduoti nepavyks dėl įbrėžimų ir smulkių pažeidimų, visos mašinos veikia puikiai, todėl atsitiktine tvarka išsiųsime žmonėms, kurie pasakys AČIŪ“, – tokiu įrašu socialiniuose tinkluose asmenys viliojami sudalyvauti loterijoje ir laimėti dviratį (kalba netaisyta).
Identiško turinio įrašai „Facebook“ tinkle pasirodė ir anglų kalba.
Už tariamų konkursų slepiasi gerai žinomas sukčiavimo būdas: naudotojų prašoma atlikti paprastas užduotis arba palikti komentarą „Facebook“ – šiuo atveju „Ačiū“. Tačiau tada jie nukreipiami į nesaugią svetainę, kurioje turi įvesti savo duomenis.
Tuščia paskyra
„Facebook“ puslapiuose, kuriuose tariamai vyksta konkursas, nepateikiama jokios kontaktinės informacijos, nėra jokių įrašų, išskyrus žinutę apie neva dovanojamus dviračius – tai aiškus požymis interneto vartotojams, kad už to slypi apgaulė.
Visi, kurie dalyvauja viename iš netikrų konkursų, t. y. parašo žodį „Ačiū“, asmenine žinute gauna atsakymą, kuriame prašoma užsiregistruoti interneto svetainėje.
Svetainė taip pat yra abejotino turinio – joje patalpintas prastos kokybės dviračių pardavėjo „Stadler“ filialo paveikslėlis ir nėra jokių kitų funkcijų, išskyrus registracijos mygtuką.
„Stadler“ įmonė Vokietijoje parduoda dviračius bei jų aksesuarus, tačiau ši bendrovė neturi nieko bendra su tariama loterija – Nei „Stadler“ interneto svetainėje, nei „Facebook“ paskyroje jokio panašaus konkurso nėra.
Tai nėra pirmas kartas kai sukčiai panašiu būdu bando išvilioti patiklių interneto vartotojų duomenis. Jau anksčiau „Facebook“ tinke buvo siūloma metus nemokamai važinėti Vilniaus viešuoju transportu ar už nedidelę sumą įsigyti tariamai Vilniaus oro uoste pamestą bagažą.
15min verdiktas: melas. Tariamas konkursas yra priedanga, skirta išvilioti asmens duomenis.
Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Meta“, kuria siekiama stabdyti klaidinančių naujienų plitimą socialiniame tinkle. Daugiau apie programą ir jos taisykles – čia.