2012 06 15

Nemune ties Kaunu rekonstruojamos bunos

Vidaus vandens kelių direkcija (VVKD) tęsia pernai pradėtus akmeninių bunų Nemuno upėje rekonstrukcijos darbus. Bunomis sureguliavus upės vagą, tiek Nemuno ruože nuo Jurbarko tilto iki Viešvilės, tiek visame tarptautinės reikšmės vidaus vandens kelyje sumažės upės krantų erozija, pagerės laivybos sąlygos.
Bunos Nemune
Bunos Nemune / VVKD nuotr.

Buna – neaukštas hidrotechnikos, per potvynius apsemiamas trapecinio skerspjūvio statinys iš grunto, akmenų, gelžbetonio ir kitų statybos produktų, kuris yra tiesiamas nuo kranto 70-110 laipsnių kampu upės kranto linijos atžvilgiu. Bunų statymas viename ar abiejuose krantuose leidžia reguliuoti upės vagą, natūraliai susiaurinant jos gyvąjį skersmenį.

Hidrotechninių statinių (akmeninių bunų) rekonstrukcijos projektas tarptautinės reikšmės vidaus vandenų kelio E 41 ruože Kaunas–Atmatos žiotys pradėtas įgyvendinti 2011 m. vasaros pradžioje ir orientuotas į tai, kad vidaus vandenų transporto infrastruktūra būtų modernizuota pagal vežimų poreikius ir Europos Sąjungos (toliau – ES) techninius standartus. Projektas parengtas įvertinus 2006 m. įmonės užsakymu atliktos galimybių studijos „Kompleksinis vidaus vandenų kelio Nemuno upe ir Kuršių mariomis Klaipėda–Kaunas sutvarkymas pritaikant krovininei ir keleivinei laivybai“ rengėjų rekomendacijas.

„Ėmėmės šio projekto atsižvelgdami į tai, kad ateityje planuojant vidaus vandenų kelių tinklo sujungimą su Klaipėdos valstybiniu jūrų uostu bei integruojantis į Vakarų Europos vidaus vandenų kelių tinklą, privalėsime užtikrinti krovininei ir keleivinei laivybai būtinus vandens kelio matmenis, o racionaliausia vagos reguliavimo priemonė yra ilgaamžių akmeninių bunų statyba“, – teigia   įmonės generalinis direktorius Gintautas Labanauskas

Projektas finansuojamas iš ES struktūrinių fondų ir bendrojo finasavimo lėšų. Darbų rangovas – bendrovės „Progressus group“ ir „Consena“, veikiančios jungtinės veiklos sutarties pagrindu.

VVKD laivais – motorlaiviu „Žuvintas“ su barža „B-02“ yra transportuojamos birios statybinės medžiagos, kurios reikalingos bunų rekonstrukcijai, o plaukiojantis kranas „PK-10“ atplukdytas medžiagas iškrauna ant akmeninių bunų ir formuoja bunų kūnus. Praėjusiais metais į laivus buvo pakrauta, pervežta ir ant rekonstruojamų bunų iškrauta 50 tūkst. tonų žvirgždo ir granitinės skaldos. Nuo šių metų navigacijos sezono pradžios, formuojant akmenines bunas, įmonės laivais jau pervežta ir iškrauta apie 4 tūkst. tonų skaldytų akmenų.

Pasak įmonės Hidrotechninių statinių skyriaus viršininko Algimanto Malinausko, ilgaamžės bunos tarnauja daugiau nei 20 metų ir reikalauja minimalios priežiūros. Šiais metais bunų rekonstrukcijos darbus planuojama užbaigti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis