2020 03 09

Neprieinami pastatai: Lietuvos paštas diskriminavo klientus su negalia

Lygių galimybių kontrolierė Agneta Skardžiuvienė kreipėsi į Lietuvos pašto vadovybę siūlydama sudaryti sąlygas klientams su negalia gauti Vilniaus 30-ojo pašto skyriaus paslaugas. Į šį filialą galima patekti tik stačiais laiptais, todėl asmenims su ribotu judumu jis yra neprieinamas, rašo Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba.
Lietuvos paštas
Lietuvos paštas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Šių metų pradžioje kontrolierė gavo skundą. Jame vežimėliu judanti pareiškėja teigė, kad, pasikeitus pašto darbuotojai, siuntos į namus jai atnešamos tik kartą. Jei pašto darbuotojai jos neranda atėję vieną kartą (o taip atsitinka dažnai, nes ji dirba), jie palieka pranešimą apie gautus siuntinius. Pagal bendras taisykles, pareiškėja pati turi nuvykti į Tyzenhauzų gatvėje esantį pašto skyrių. Dėl laiptų ji negali į jį patekti, vadinasi, ir atsiimti siuntos.

Lietuvos pašto atstovai apgailestavo, kad pastatas nėra prieinamas žmonės su judėjimo negalia. Jie taip pat pabrėžė, kad statinys pastatytas dar sovietmečiu. Lietuvos paštas pažadėjo, jog jei pastatas bus rekonstruojamas, jis atitiks visus statybų reikalavimus. Ši įmonė valdo daug senų pastatų ir visų pritaikyti asmenims su judėjimo negalia šiuo metu neturi lėšų.

Pašto atstovai pranešė, kad yra keletas alternatyvų, kaip pareiškėja galėtų atsiimti siuntinius. Vienas jų – paslaugas gauti lauke. Siuntas galėtų atsiimti ir jos vyras, elektroniniu būdu gavęs įgaliojimą tai padaryti. Tiesa, niekur nėra skelbiama informacija, kaip elgtis, jei filialas klientams yra neprieinamas.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Agneta Skardžiuvienė
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Agneta Skardžiuvienė

Lygių galimybių pažeidimą nustačiusi A.Skardžiuvienė teigia, kad alternatyvūs paslaugų teikimo būdai turėtų būti klientų pasirinkimas, o ne neišvengiamybė. Be to, pagal tarptautinius Lietuvos įsipareigojimus, pinigų trūkumas negali būti laikomas pateisinama priežastimi diskriminuoti ribotai judančius asmenis.

„Esama įvairių būdų, kaip asmenims su negalia teikti paslaugas lygiavertiškai. Mobilūs pandusai nėra labai brangūs, be to, klientai galėtų būti nukreipiami į tuos pašto skyrius, į kuriuos galėtų savarankiškai patekti“, – sako lygių galimybių kontrolierė.

Ji atkreipė dėmesį, kad kaimiškose vietovėse, kur veikia mobiliojo laiškininko paslauga, visos siuntos gyventojams pristatomos į namus. Jei gavėjo nėra namuose, jis šią paslaugą gali užsisakyti pakartotinai, todėl į pašto skyrių vykti nereikia. Toks modelis, anot A.Skardžiuvienės, galėtų būti pritaikytas ir mieste.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis