flightradar24.com nuotr./Virš Lietuvo sratus suko keleivinis Rusijos orlaivis |
Ratus virš Lietuvos sukantį bendrovės „Aeroflot“ keleivinį orlaivį „Airbus A319“ užfiksavo skrydžius realiu laiku fiksuojantis tinklalapis flightradar24.com.
Pakilęs iš Maskvos Šeremetjevo oro uosto, orlaivis 9.15 val. vietos laiku (Lietuvoje viena valanda mažiau) turėjo leistis Kaliningrado oro uoste. Tačiau kirtęs Lietuvos oro erdvę ir atskridęs iki sienos, lėktuvas ties Šakių ir Jurbarko rajonų riba pradėjo sukti ratus.
Orlaivis virš Lietuvos sukiojosi 7 km aukštyje, skrisdamas maždaug 700 km/val greičiu. Virš mūsų šalies iškabėjęs daugiau kaip pusantros valandos, „Airbus“ smarkiai vėluodamas galiausiai nusileido Kaliningrade.
flightradar24.com nuotr./Virš Lietuvo sratus suko keleivinis Rusijos orlaivis |
Kaliningrado oro uosto tinklalapyje skelbiama informacija rodo, kad tuo metu (ir vėliau taip pat) nusileisti smarkiai vėlavo ir daugiau lėktuvų.
Lietuvos oro erdvę stebintys kariškiai redakcijai teigė, kad jie savo radaruose stebėjo lėktuvo manevrus virš Lietuvos.
„Tai buvo civilinis reisas. Mes jį matėme radaruose, tačiau tai įprasta situacija. Pirminiais duomenimis, šio orlaivio Kaliningrado oro uostas negalėjo priimti. Todėl jis laukė sukdamas ratus. Tokiais atvejais yra numatyta laukimo zona, nepriklausanti nuo valstybių sienų. Galiausiai pilotai jau buvo priėmę sprendimą rinktis atsarginį oro uostą ir leistis Rygoje. Kaip tik tuo metu Kaliningrade atsirado galimybė lėktuvui nusileisti ir jis paliko Lietuvos oro erdvę“, - redakciją informavo Lietuvos kariuomenės vado atstovas spaudai kapitonas Skomantas Povilionis.
Kol kas nežinoma, kodėl Kaliningrado oro uostas kurį laiką negalėjo priimti lėktuvų. Orų tinklalapyje gismeteo.lt nurodoma, kad naktį iš penktadienio į šeštadienį Kaliningrade tvyrojo rūkas, iš ryto čia buvo giedra, pūtė silpnas vėjas.