15 diena važiuoja! Metinė prenumerata vos 7,99 Eur+DOVANA
Išbandyti
2012 05 16

Nesikeičianti Vilniaus Zuikių gatvės vaikų kasdienybė – kelionės į mokyklą vamzdžiu po geležinkeliu

Vilniaus savivaldybė ir AB „Lietuvos geležinkeliai“ surėmė ietis, kas turi finansuoti tunelio po geležinkelio pylimu įrengimą Zuikių gatvės gyventojams. Į ginčą įsivėlė ir Susisiekimo ministerija.
Tunelio po geležinkeliu kol kas neplanuojama statyti
Norėdami kuo greičiau pasiekti mokyklą, vaikai keliauja vamzdžiu. Ir dar ilgai taip keliaus. / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Atrodo, kad Zuikių gatvės gyventojai, norėdami greičiau pasiekti kitą geležinkelio pusę, dar ilgai bus priversti vaikščioti po geležinkelio pylimu esančiu vamzdžiu, nors tai ir nesaugu.

Šių mokslo metų pradžioje dėmesį į vamzdžiu vaikštančius vaikus atkreipė net šalies prezidentė Dalia Grybauskaitė, paraginusi sostinės merą Artūrą Zuoką tuo pasirūpinti. Tačiau tuomet meras atsikirto, kad pats jis į mokyklą vaikščiojo du kilometrus pėsčiomis, bet tai jam nesutrukdė tapti tuo, kuo yra šiandien.

Mokslo metų pradžioje Vaduvos mokyklos vadovai suskaičiavo, kad iš kitos geležinkelio pusės vamzdžiu ateina tik trys mokiniai. Vis dėlto klausimas dėl požeminės pėsčiųjų perėjos po geležinkeliu Zuikių gatvėje buvo svarstomas ir Susisiekimo ministerijoje, ir sostinės savivaldybėje.

Ministerija tarpininkautų

Juliaus Kalinsko/„15 minučių“ nuotr./Tunelio po geležinkeliu kol kas neplanuojama statyti
Juliaus Kalinsko/„15 minučių“ nuotr./Tunelio po geležinkeliu kol kas neplanuojama statyti

Susisiekimo ministro patarėjas viešiesiems ryšiams Martynas Čerkauskas „15min“ sakė, kad ministerijos atstovai laikosi pozicijos, jog AB „Lietuvos geležinkeliai“ turi tartis su savivaldybe, o ministerija tegali tarpininkauti.

„Vaizdžiai tariant, galima palyginti šį atvejį su tuo, kai žmogus pasistato namą prie oro uosto ir pradeda reikalauti uždaryti oro uostą, nes labai didelis triukšmas. Lygiai tokia pati situacija ir čia, nes istoriškai jau daugiau nei šimtą metų čia yra geležinkelis, o miestas pradėjo plėstis daug vėliau. Kyla klausimas, ar čia geležinkelis kaltas, ar miestas nesuplanavo normalaus susisiekimo tarp to rajono ir miesto centro“, – kalbėjo M.Čerkauskas.

Susisiekimo ministerijos nuomonei, kad tuneliu turėtų rūpintis Vilniaus savivaldybė, pritaria ir „Lietuvos geležinkelių“ atstovai. Šios bendrovės Geležinkelių infrastruktūros direkcijos direktoriaus pavaduotojas Romas Macijauskas užtikrino, kad pažadų pastatyti tunelį bendrovė niekam nedalijo.

„Tai bus ne mūsų turtas, juo naudosis miesto gyventojai. Todėl ir pinigus mokėti turi miestas, nes kitaip bus neteisingai naudojamos mūsų lėšos ir Valstybės kontrolė gali mus nubausti. Juk mes turime keleivių ir krovinių vežimu rūpintis“, – tvirtino R.Macijauskas.

Miestas tvarkytų tik prieigas

Tuo tarpu sostinės vadovai įsitikinę, kad tunelio statybas privalo finansuoti geležinkelių šeimininkai, o miestas sutvarkys tik aplinką iki tunelio.

„Kitas pasitarimas bus ministerijoje, nes geležinkelininkai griežtai atsisako vykdyti pasitarimo, įvykusio Susisiekimo ministerijoje, siūlymus, kur buvo pasakyta, kad „Lietuvos geležinkeliai“ turėtų įrengti tunelį, savivaldybė – priėjimo takus, infrastruktūrą. O dabar jie sako, kad neturi ir negali skirti tų lėšų“, – piktinosi Vilniaus vicemeras Romas Adomavičius.

Anot vicemero, tunelis kainuotų apie 1,5 mln. Lt, o dalį sumos esą yra pažadėjusi ir Susisiekimo ministerija, tad „Lietuvos geležinkeliams“ tereiktų prisidėti iš dalies, bet jų atstovai nori, kad viską finansuotų savivaldybė.

Tačiau M.Čerkauskas užtikrino, kad ministerija pinigų niekam nežadėjo. O savivaldybė geriau skirtų geltoną autobusiuką, kuris vežiotų moksleivius, kad šie nerizikuotų vaikščiodami vamzdžiu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais