2022 11 30 /15:18

Nežinomybė ar melas: „FT“ dėmesiu Lietuvai besigyrusios valdžios institucijos teigia nežinojusios tiesos

Lietuvos institucijos šią savaitę džiaugėsi autoritetingo britų leidinio „Financial Times“ dėmesiu mūsų šaliai. Galiausiai paaiškėjo, kad publikacijas apmokėjo Lietuvos valdžia, o institucijos ir jų atstovai pradėjo tikslinti džiugesio kupinus įrašus, kad į Lietuvą atkreipė dėmesį toks įtakingas ir garsus leidinys. 15min paklausė, ar institucijos ir jų atstovai žinojo, kad tai – turinio rinkodaros projektas?
„Financial Times“ ekrano nuotr.
„Financial Times“ ekrano nuotr. / „Financial Times“ ekrano nuotr.

„Financial Times“ dėmesiu Lietuvai gyrėsi Vyriausybė, Užsienio reikalų ministerija, taip pat ir Vyriausybės Strateginės komunikacijos skyriaus vedėjas Marius Gurskas.

Antradienį naujienų portalas delfi.lt skelbė, kad tekstai apie Lietuvą šiame leidinyje iš tikrųjų atsirado tiesioginių užsienio investicijų plėtros agentūros „Investuok Lietuvoje“ iniciatyva.

Anot naujienų portalo, „Investuok Lietuvoje“ ir „Financial Times“ sudarė 56,8 tūkst. eurų sutartį ir įsigijo turinio kampanijos paslaugas.

Institucijos nežinojo?

„Ypatingu dėmesiu“ Lietuvai feisbuke besidžiaugusi Užsienio reikalų ministerija (URM), kilus šurmuliui viešojoje erdvėje, patikslino įrašą, kad tai – „Investuok Lietuvoje“ iniciatyva.

„Reaguodami į kylančius klausimus dėl publikacijų, patikslinome įrašą ministerijos feisbuko paskyroje informacija, nurodydami apie „Investuok Lietuvoje“ straipsnių inicijavimą. Interviu su ministru derinosi patys „Financial Times” žurnalistai per URM spaudos tarnybą, o ne per „Investuok Lietuvoje“, – 15min teigė Lietuvos diplomatijos vadovo atstovė spaudai Paulina Levickytė.

Jos teigimu, URM dažnai sulaukia prašymų interviu iš „Financial Times“, o apie apmokėtą kampaniją nežinojo.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Lietuvos Respublikos Užsienio reikalų ministerija
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Lietuvos Respublikos Užsienio reikalų ministerija

Feisbuke dėmesiu Lietuvai džiaugėsi ir Vyriausybės Strateginės komunikacijos skyriaus vedėjas M.Gurskas.

Jis netgi teigė, kad tai tikrai nėra užsakyta kampanija.

Mariaus Gursko įrašai feisbuke
Mariaus Gursko įrašai feisbuke

Tačiau šio įrašo M.Gursko feisbuke dabar nebeišvysime – autorius jį ištrynė. Vėliau atsirado kitoks įrašas.

15min paklausė Vyriausybės atstovo, kas paskatino įrašą ištrinti.

„Įrašas, kaip ir kitų feisbuko vartotojų, atsirado norint pasidžiaugti geru turiniu apie Lietuvą. Nebuvo žinoma apie startavusį „Investuok Lietuvoje“ projektą. Sužinojus papildomos informacijos, įrašas tapo neaktualus, galintis ir suklaidinti kitus vartotojus, todėl buvo pašalintas“, – teigė M.Gurskas.

Arno Strumilos / 15min nuotr./Vyriausybė
Arno Strumilos / 15min nuotr./Vyriausybė

Jis taip pat tvirtino, kad jeigu būtų žinoma iš anksto, kad tai buvo užsakyta kampanija, tai jis būtų parašęs savo įraše.

Vyriausybės atstovas, be kita ko, irgi teigė, kad sulaukiama „daug užklausų“ iš užsienio žiniasklaidos, tarp jų buvo ir užklausa iš „Financial Times“.

„Tai suvedžiau, kad turinys iš to kilo. Pasirodo, klydau. Va tokia ir istorija“, – kalbėjo Strateginės komunikacijos skyriaus vedėjas.

Klausimai iš anksto nederinti

„Financial Times“ tekstais taip pat feisbuke džiaugėsi ir Vyriausybė, ji irgi vėliau tikslino įrašą.

„Reaguodami į kylančius klausimus dėl publikacijų ir specialios rubrikos, patikslinome įrašą feisbuko paskyroje – nurodėme apie „Investuok Lietuvoje“ straipsnių inicijavimą“, – teigiama 15min pateiktame Vyriausybės atsakyme.

Anot Vyriausybės, interviu galimybę su premjere Ingrida Šimonyte, „Financial Times“ žurnalistas tiesiogiai derino su Spaudos tarnyba, tai nebuvo „Investuok Lietuvoje“ iniciatyva, o interviu klausimai iš anksto derinti nebuvo.

„Vyriausybė visada siekia atvirai ir aiškiai komunikuoti, o jeigu paaiškėja naujų aplinkybių ar iškyla klausimų – informaciją patiksliname arba papildome naujais duomenimis“, – tvirtina Vyriausybė.

Ji taip pat pabrėžė, kad gavus „Financial Times“ kreipimąsi dėl premjerės interviu, Spaudos tarnyba nežinojo, kad interviu bus naudojamas kaip turinio kampanijos dalis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis