NKC kraujo donorystės ture kraują dovanojo daugiau nei 1,3 tūkst. gyventojų

Daugiau nei mėnesį trukusiame Nacionalinio kraujo centro (NKC) kraujo donorystės ture per Lietuvą kraują dovanojo daugiau nei 1,3 tūkst. gyventojų iš dvylikos skirtingų miestų.
Kraujo donorystės akcija
Kraujo donorystės akcija / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Kaip trečiadienį pranešė NKC, per šią akciją surinkta daugiau nei 400 litrų kraujo, taip pat kiekviename mieste keliomis dešimtimis daugiau žmonių, nei praėjusiais metais.

„Turus organizuoti pradėjome, nes matėme, kad donorais tapti norinčių yra daugiau, nei jais tampama. Dėl to, jog kraujo donorystė yra nuo jų nutolusi ir ne kiekvienas žmogus turi galimybes atvykti į specialiai kraujo donorystei skirtus punktus. Tad mes lankydamiesi skirtinguose miestuose, donorystę priartiname – suteikiame galimybę kiekvienam gyventojui greitai, paprastai dovanoti kraują“, – pranešime sakė NKC direktorius Daumantas Gutauskas.

Turas startavo rugpjūčio 13 dieną Mažeikiuose ir finišavo rugsėjo 17 dieną Vilniaus Katedros aikštėje, jo metu specialiai pritaikytuose kraujobusuose ir palapinėse gyventojai galėjo dovanoti kraują ir pabendrauti su sveikatos specialistais.

NKC duomenimis, Lietuvoje fiksuojamas vienas didžiausių atliktų kraujo donacijų skaičiaus augimas – per pirmąjį pusmetį išaugo beveik 2 tūkst., lyginant su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu. 
 
Per pirmąjį šių metų pusmetį atlikta daugiau nei 37,4 tūkst. donacijų, tuo pačiu metu pernai – 35,6 tūkst., 2022 metais – beveik 32,3 tūkstančių.  
 
2024 metais pirmąjį pusmetį sulaukta 28,3 tūkst. donorų, 2023 metais –27,1 tūkst. donorų, o 2022 – 25 tūkstančiai.

Pirmą kartą kraują dovanojančių donorų šiemet per pirmąjį pusmetį sulaukta 3,8 tūkstančio.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis