Apie tai, kad 53-iojo maršrutinio autobuso vairuotojas užsikrėtė koronavirusu, Nacionalinio visuomenės sveikatos centro Vilniaus departamento vadovė Rolanda Lingienė pranešė trečiadienį. Ji daugiau informacijos spaudos konferencijos metu neturėjo, teikdama, kad vykdoma epidemiologinė atvejo diagnostika.
Visuotinio testavimo nori ne visi
VVT direktorius R.Markauskas BNS sakė, kad po nustatyto atvejo bendrovės vadovybė ketina kreiptis į NVSC prašydama atlikti tyrimus visiems vairuotojams, nors susirgęs darbuotojas tyrėsi po to, kai koronavirusas nustatytas jo sutuoktinei, dirbančiai Vilniaus miesto klinikinėje ligoninėje.
Įmonė išplatino pranešimą, kuriame teigiama, kad pirmiausia aktyviai dirbama su NVSC, norint ištirti visus nustatyto maršruto transporto parke dirbančius darbuotojus. Tiek užsikrėtęs vairuotojas, tiek su juo kontaktą turėję, tuo pačiu autobusu važinėję darbuotojai saviizoliacijoje.
Diskutuodami su profesinės sąjungos nariais matome, kad kiti gana kategoriški – jie nenorėtų.
Tačiau direktoriaus sumanymas, kad reikėtų testuoti visus vairuotojus, sulaukė dvejopos jų reakcijos. Kaip 15min sakė didžiausios įmonėje veikiančios VVT Darbuotojų profesinės sąjungos vadovas Algirdas Markevičius, darbuotojų nuomonės gana smarkiai išsiskyrė.
„Mes suprantame, kad vairuotojai darbo vieta dalijasi, tai ekipažai. Matome, kad visiškai negalime išvengti tam tikrų socialinių kontaktų, bet šiandien darbuotojai supranta atsakomybę ir nėra poreikio. Diskutuodami su profesinės sąjungos nariais matome, kad kiti gana kategoriški – jie nenorėtų. Turime tokią dvejopą nuomonę tarp darbuotojų. Vieni sako, kad taip, jie norėtų, bet yra ir dalis, kuriems tai atrodo ne laiku, perteklinė priemonė ir ji jiems nepriimtina“, – sakė profsąjungos vadovas.
A.Markevičius ir pats pritaria tiems vairuotojams, kurie mano, kad visų jų testavimas būtų perteklinė priemonė. Esą didžioji dalis darbuotojų tikrai labai sąmoningi, bendrovė rūpinasi jų saugumu, rizikos grupei priklausantiems suteiktos galimybės pasiimti atostogas ir t.t.
Temperatūra matuojama tik norintiems
15min kalbintas autobuso vairuotojas Darius B. teigė, kad įmonė išties stengiasi apsaugoti darbuotojus – suteikiamos apsaugos priemonės, dezinfekuojami autobusai ir troleibusai, nustatytas dviejų metrų atstumas nuo vairuotojo darbo vietos.
Tačiau pastaruoju metu padaugėjo keleivių, o autobusų ir troleibusų vis dar važinėja mažiau, tad žmonių vežama daugiau. „Ir kaukių daug kas jau nedėvi, tai saugumo neprideda“, – teigė vairuotojas.
Ir kaukių daug kas jau nedėvi, tai saugumo neprideda, – teigė vairuotojas.
Ir temperatūros, kaip tikina įmonė, vairuotojo teigimu, niekas nematuoja: „Aš net nežinočiau, kur tas termometras parke yra.“
A.Markevičius kalbėjo kitaip, jo teigimu, temperatūra matuojama, jeigu atėjęs į darbą vairuotojas to pageidauja. O profesinė sąjunga esą padarė viską, kad jos nariai, kaip ir kiti bendrovės darbuotojai, būtų maksimaliai apsaugoti.
„Turbūt esame pirmieji Lietuvoje, kurie ėmėmės aktyvių konsultacijų su siekdami užtikrinti saugias darbo sąlygas. Nustatėme autobusuose saugumo zonas – yra atskirtos darbuotojų darbo vietos. Sutarėme dėl dezinfekcinio skysčio ir dezinfekuojamųjų servetėlių išdavimo. Mano manymu, bendrovė šiuo atveju veikė pagal galimybes. Ir užsikrėtimo atvejis toks, kad vairuotojas užsikrėtė ne įmonės viduje, ne darbo vietoje ir ne darbo metu“, – sakė A.Markevičius.
Dėl saugumo neparduoda bilietų
Priekaištų VVT jis teigė neturįs – bendrovėje, profsąjungų vadovo manymu, laikomasi visų rekomendacijų, kad darbuotojai būtų saugūs. Tad ir po teigiamo vairuotojo testo kažko daugiau esą imtis nėra būtina.
„Prie dispečerinės sužymėtos vietos laukiantiems darbuotojams, vienu metu įleidžiama jų po penkis, kad susidarytų saugūs atstumai, subraižytos linijos. Kiekvienas savaip įvertina situaciją, bet kiek profesinė sąjunga matė, kokias įžvalgas, rekomendacijas pateikė, buvo atsižvelgta“, – kalbėjo A.Markevičius.
Jo teigimu, vairuotojai aprūpinami medicininėmis kaukėmis, dezinfekantais. Transporto priemonės dezinfekuojamos kiekvieno reiso pabaigoje: kaskart nuvalomi langų rėmai, turėklai, rankenos, sėdynių atlošų porankiai, grindys ir paviršiai purškiami dezinfekciniu skysčiu, naktį parkuose atliekamas kruopštus viso vidaus salono, grindų ir išorės valymas.
Atsisakyta ir pardavinėti bilietus, kas paveikė vairuotojų atlyginimus – jie papildomai gaudavo 10 proc. nuo parduotų bilietų autobuse ar troleibuse, tačiau taip daroma dėl jų pačių saugumo. Anot A.Markevičiaus, balandį pagal kolektyvinę sutartį darbuotojų algos buvo indeksuotos 3,4 proc., tad tas nuostolis kaip ir buvo kompensuotas.