Karštosios koronaviruso linijos numeriu 1808 savanoriai, medikai, greitosios medicinos pagalbos dispečeriai konsultuoja žmones, susidūrusius su koronaviruso infekcijos grėsme. Šiuo numeriu reikia skambinti pajutus COVID-19 ligai būdingus simptomus – karščiuojant, kosint, čiaudint ir pan. Jei konsultantai įtaria skambinančiajam galimą koronaviruso infekciją, jie iš karto užregistruoja ir nukreipia žmogų į mobilųjį punktą ar karščiavimo kliniką.
Šiuo numeriu taip pat galima pasikonsultuoti koronaviruso infekcijos prevencijos, saviizoliacijos bei kitais susijusiais klausimais.
Karštoji koronaviruso linija, atsižvelgiant į didžiulį skambučių bendruoju pagalbos numeriu 112 srautą, buvo įkurta Sveikatos apsaugos ministerijos iniciatyva, bendradarbiaujant su Bendruoju pagalbos centru bei Greitosios medicinos pagalbos asociacija. Ji pradėjo veikti kovo 13 dieną.
Šis sprendimas ne tik padėjo suvaldyti skambučių srautus, padėti žmonėms susigaudyti situacijoje, laiku atpažinti koronaviruso infekcijos simptomus bei laiku gauti pagalbą – užsiregistruoti tyrimui ar iš karto žmogui iškviesti GMP automobilį ir nugabenti jį į ligoninė. Pradėjus veikti Karštajai koronaviruso linijai, kitais negalavimais besiskundžiantys pacientai galėjo greičiau prisiskambinti numeriu 112 ir laiku gauti reikiamą pagalbą.
Karštosios koronaviruso linijos statistika:
Nuo kovo 13 dienos sulaukta arti 467 tūkstančio skambučių
Didžiausias skambučių skaičius – gegužės 12 dieną. Per parą jų sulaukta daugiau nei 17 tūkst.
Gegužės 12 dieną pasiektas ir kitas rekordas – 240 skambučių per 1 sekundę.
Iš viso skambinantys konsultuoti daugiau nei 18,5 tūkst. valandų.
1808 linijoje iš viso dirbo per 600 žmonių – Lietuvos šaulių sąjungos savanoriai, Kauno miesto savivaldybės administracijos deleguoti specialistai, GMP medikai ir dispečeriai, studentai, kiti aktyvūs piliečiai.