Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2022 12 07

Nuo 2025-ųjų siūlomos dvi valstybinių egzaminų dalys, tarpiniai patikrinimai

Nacionalinė švietimo agentūra siūlo, kad nuo 2024-2025 metų valstybinių brandos egzaminų vertinimą sudarytų dvi dalys, numatyti du tarpiniai lietuvių kalbos patikrinimai.
Egzamino patalpos Vilniaus „Minties“ gimnazijoje
Egzamino patalpos Vilniaus „Minties“ gimnazijoje / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Agentūra pateikė valstybinių brandos egzaminų užduočių aprašo projektą.

Planuojama, kad nuo 2024-2025 mokslo metų valstybinio brandos egzamino įvertinimą sudarys dvi dalys: 60 balų už brandos egzaminą ir 40 balų už tarpinį patikrinimą.

Privalomų ir privalomai pasirenkamų dalykų tarpiniuose patikrinimuose turėtų dalyvauti visi juos mokytis pasirinkę mokiniai, jie vyktų III-IV gimnazijos klasėse.

Projekte numatyti du tarpiniai lietuvių kalbos ir literatūros patikrinimai: pirmasis skirtas kalbėjimui, antrasis – skaitymui, teksto supratimui ir literatūros bei kultūros pažinimui. Būtų vertinama, kaip mokinys dalyvauja įvairiose komunikavimo situacijose, klausosi ir kalba, atsižvelgdamas į situaciją, tikslą, adresatą; ar tinkamai vartoja kalbinės raiškos priemones, laikosi kalbos normų; kaip taiko klausymosi ir kalbėjimo strategijas.

Taip pat būtų tikrinama, kaip mokinys aptaria skaitomą tekstą, analizuoja jį, interpretuoja, daro išvadas, remdamasis literatūros žiniomis, vertina skaitomo teksto turinį ir raišką. Lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzamine numatyta pateikti su rašymu susijusias užduotis: grožinio teksto interpretavimą ir probleminio klausimo pateikto grožinio teksto pagrindu svarstymą, remiantis kultūrine patirtimi.

Projekte numatyta vertinti, kaip mokinys geba kurti tekstus atsižvelgiant į rašymo tikslą, adresatą ir komunikavimo situaciją, ar kuriamas tekstas yra tinkamos struktūros, ar rašoma taisyklinga ir stilinga kalba.

Matematikos pirmojo ir antrojo tarpinio patikrinimo užduotys būtų sudarytos iš dviejų dalių. Pirmojoje dalyje reikėtų atlikti uždarojo tipo uždavinius ir atsakyti į kelių tipų klausimus: pasirenkamojo atsakymo su vienu teisingu atsakymu, pasiūlytų atsakymų porų susiejimo, eiliškumo nustatymo, objektų įkėlimo iš pateikto sąrašo, elementų pažymėjimo vizualizacijoje ir kt. Antrojoje dalyje būtų pateikti trumpojo atsakymo uždaviniai ir klausimai.

„Projekte apibrėžiama, koks bus dalykų tarpinių patikrinimų ir brandos egzaminų užduočių pobūdis, vertinimo taškų suma, jų pasiskirstymas pagal pasiekimų lygius, atliktų užduočių vertinimas ir kiti mokinių pasiekimų patikrinimų aspektai“, – pranešime cituojama NŠA direktorė Rūta Krasauskienė.

„Projektas išsiųstas švietimo bendruomenės atstovams. Artimiausiu metu planuojame rengti susitikimus su mokytojų dalykininkų, mokyklų vadovų asociacijomis, bendrųjų programų rengėjais, savivaldybių švietimo padaliniais numatytiems pokyčiams pristatyti“, – teigė ji.

Projekte pateikti lietuvių kalbos ir literatūros, tautinių mažumų gimtosios kalbos ir literatūros, pirmosios ir antrosios užsienio kalbos, matematikos, biologijos, chemijos, fizikos, informatikos, inžinerinių technologijų, istorijos, geografijos, ekonomikos ir verslumo, filosofijos tarpinių patikrinimų ir egzaminų užduoties aprašai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?