Vilniaus savivaldybė taksi vairuotojus sukvietė į pasitarimą ir sulaukė išties didelio susidomėjimo – salė buvo beveik pilna. Į ją susirinko apie septynios dešimtys taksi vairuotojų. Ar jie visi prisijungs prie savivaldybės kuriamos dispečerinės, nėra žinoma, tačiau, pirminiais duomenimis, bent apie 30-40 taksi vairuotojų pasiryžę tai padaryti.
Diegs GPS sistemą
Anot Vilniaus mero Artūro Zuoko, sukūrus savivaldybės dispečerinę tikimasi, kad pagerės taksi paslaugų kokybė, individualios veiklos leidimus turintys vairuotojai galės dirbti savarankiškai.
„Kiekviename automobilyje bus įmontuota GPS (visuotinė padėties nustatymo) sistema. Klientas ateityje galės matyti savo telefone, kur yra laisvas taksi automobilis ir jį išsikviesti ne tik per dispečerinę, bet ir paprasčiausiai išmaniuoju telefonu. Ir iš karto bus parodytas tarifas, klientas lipdamas į automobilį žinos, kiek kainuos kelionė“, – teigė A.Zuokas.
Tie vairuotojai, kurie prisijungs prie savivaldybės dispečerinio punkto, bus stebimi – jų tarifai, veiklos sąlygos. Kol kas įkuriamas tik dispečerinis punktas, kada bus įkurta savivaldybės taksi bendrovė – dar nėra žinoma. „Vilniaus miesto taryba kovo 7 dieną svarstys dėl Vilniaus miesto kompanijos steigimo. Ta kompanija pirks naujus automobilius, pradžioje – 100 vienetų“, – sakė A.Zuokas.
Kol kas vairuotojams ir jų automobiliams ypatingų reikalavimų nebus keliama, išskyrus GPS sistemos sumontavimą. Savivaldybė žada tarpininkauti, kad ją galima būtų įsigyti už prieinamą kainą.
Kurs asociaciją
Vairuotojai taip pat kviečiami jungtis į naujai kuriamą struktūrą – taksi vairuotojų asociaciją. Taksi vairuotojų asociacijos iniciatyvinės grupės atstovas Andrejus Kotovičius tvirtino, kad asociacija reikalinga tam, jog atsirastų savireguliacijos mechanizmas – ne valdžia ar mokesčių inspektoriai reguliuotų, o patys taksi vairuotojai būtų suinteresuoti, kad jų klientai būtų patenkinti.
Sostinės taksi vežėjų asociacijos „Sosveta“ vadovas Romualdas Bieliauskas kiek skeptiškai vertino savivaldybės planus. Tačiau esą rezultatai bus matyti, kai dispečerinė pradės veikti. Jis teigė, kad jeigu matys, jog dispečerinės darbo rezultatai yra tenkinantys, galbūt net su visa įmone prisijungs prie bendros sistemos.
Svarbiausia – patys darbuotojai
„Čia kuriamas dviratis, o dviračio nereikia išradinėti, jis yra išrastas, reikia jį tik tobulinti. Kai parodoma, kokiais būdais bus reklamuojama, mano požiūriu, investicijos bus nemažos. Kai aš pats kūriau firmą, buvau numatęs panašiai daryti, tik ne viskas pasidaro taip, kaip tu nori“, – kalbėjo R.Bieliauskas.
Ne vienerius metus taksi versle dirbantis vyras tvirtino, kad labiausiai šio verslo sėkmė priklauso nuo pačių vairuotojų. „Kai pas mane ateina vairuotojas ir sako, kad nėra darbo, tai aš atsakau, jog iš kur jo bus, jeigu žmonių nėra. Juk jeigu taksistas gerai aptarnaus keleivį, jis papasakos apie tai dar trims ar keturiems žmonėms. Tada ir bus tiek darbas, tiek uždarbis“, – aiškino R.Bieliauskas.
Karščiausiai kritiką savivaldybės sukurtam projektui dėstė vienas taksi vairuotojas, kuris įsitikinęs, kad dispečerinės kūrimas už mokesčių mokėtojų pinigus yra paprasčiausia nesąmonė. „Yra struktūra, kuri jau pastatyta, kristalizuokite ją ir viskas. Pririškite skaitiklius prie Mokesčių inspekcijos ir visos firmos dirbs tvarkingai, nereikia čia išradinėti dviračio“, – karščiavosi neprisistatęs vyriškis.
Kilometro kaina turi būti lygi degalų litro kainai?
Kitas susirinkime dalyvavęs vyras, taksi bendrovės „Edangė“ vadovas Edvardas Stankevičius buvo nusiteikęs kur kas optimistiškiau. Įmonė teturi dešimt darbuotojų, neturi dispečerinės, tad ketinama jungtis prie savivaldybės kuriamos.
„Taksi verslas šiandien turėtų būti fiksuotas. Turėtų būti nustatyta, kad per mėnesį vairuotojas turi atiduoti nustatytą sumą – 400-500 Lt ir daugiau nereikia jokios buhalterijos. Tada viskas vyks normaliai“, – įsitikinęs dar nuo sovietmečio taksi versle dirbantis E.Stankevičius.
Vyras įsitikinęs, kad kontroliuoti visų taksistų veiklą yra paprasčiausiai neįmanoma, esą prie kiekvieno vairuotojo kontrolieriaus nepasodinsi. Tačiau savivaldybės nustatyti tarifai yra per maži – esą kilometro kaina turėtų būti lygi degalų litro kainai.