Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2020 04 16

Nuo vasario pradžios į Lietuvos oro uostus greitoji skubėjo daugiau kaip septyniasdešimt kartų

Nuo vasario mėnesio pradžios, kai Europoje pradėjo augti užsikrėtusiųjų naujuoju koronavirusu skaičius, į Lietuvos oro uostus greitosios medicinos pagalbos automobiliai kviesti net 75 kartus. Daugiausiai – 61 kartą – medikai vyko į Vilniaus oro uostą, Kaune lankėsi 9 ir Palangoje – 5 kartus, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Kaune nusileido lėktuvas iš Bankoko
Kaune nusileido lėktuvas iš Bankoko / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Pats sudėtingiausias etapas Lietuvos oro uostuose buvo kovo 15–17 dienomis, o karščiausia diena – kovo 16-oji – tądien šalyje įsigaliojo privalomojo karantino taisyklės. Per šią parą vien Vilniaus oro uoste greitoji pagalba lankėsi net 20 kartų.

Kaip teigia Lietuvos oro uostų ekstremalių situacijų valdymo vadovas Henrikas Armoška-Eismontas, medikai į pagrindinius šalies oro vartus buvo kviečiama kaskart, vos tik keleiviams buvo fiksuojami galimi Covid-19 viruso simptomai: padidėjusi temperatūra, ūmus gerklės ar kūno skausmas, kiti būdingi nusiskundimai.

„Visais atvejais ligos simptomų turintys keleiviai būdavo izoliuojami atskirose patalpose, jiems tuoj pat kviečiami medikai. Toliau, siekiant užtikrinti kitų keleivių saugumą, terminalo dalys, kuriose buvo įtariamai užsikrėtęs keleivis, būdavo uždaromos ir nedelsiant dezinfekuojamos. Dezinfekuojamos buvo ir kitos, galimai užkrėstos erdvės: trapai, autobusai, palapinės ir kt.", – pasikeitusius darbo principus prisimena H.A.Eismontas.

Pasak jo, dezinfekcija paprastai trunka apie 1–1,5 val., o kartais, priklausomai nuo patalpų dydžio, ir ilgiau. Be to, po šios procedūros yra privaloma ekspozicija (dezinfekcinės priemonės poveikio laikas, trunkanti dar apie 3 valandas ir, galiausiai, patalpų valymas. Per šį laikotarpį kai kurios oro uostų erdvės buvo dezinfekuotos net po 10–15 kartų.

Buvo etapų, kai dezinfekcijai buvo uždarytas visas atvykimo terminalas, tuomet buvo pasitelkiamas VIP terminalas, oro uostų ekstremalių situacijų valdymo bei kariuomenės palapinės. Šios patalpos, taip pat buvo reguliariai dezinfekuojamos, jeigu per jas būdavo pasitinkami galimai užsikrėtę keleiviai.

„Dėl dezinfekcijos būtinybės įprasti terminalo darbai kartais sustodavo net 4 ar 5 valandoms – tai, žinoma, sujaukė įprastą tvarką, sukėlė keleiviams nepatogumų. Vis dėlto, ekstremalių situacijų metų yra daroma viskas kad galimos rizikos būtų suvaldytos bei maksimaliai užtikrintas keleivių saugumas. Reikia pasidžiaugti, jog tiek specialios tarnybos, tiek mūsų vidaus darbuotojai buvo tokie susitelkę ir dėjo pastangas keleivių srautų suvaldymui", – teigia H.A.Eismontas.

Šiuo metu keleiviniai skrydžiai Lietuvos oro uostuose yra beveik sustoję, tačiau fiksuojamas stabilus krovininių reisų skaičius, o krovinių kiekis pirmąjį šių metų ketvirtį lenkia analogišką praėjusių metų kiekį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai
Reklama
Namuose drėgna, kaupiasi kondensatas ant langų. Kaip apsaugoti savo namus nuo pelėsio?
Reklama
Advento kalendoriai – nuo paprastos tradicijos iki prabangos segmento