2020 08 12

Nuostolingi taksofonai skaičiuoja paskutinius mėnesius: greitai jų nebeliks

Lietuvoje šiuo metu vis dar veikia daugiau nei du šimtai taksofonų, tačiau vėliausiai kitąmet jų neliks. Taksofonus aptarnauti ir išlaikyti įstatymų įpareigota šalies telekomunikacijų lyderė „Telia“ skaičiuoja, kad dauguma šių aparatų per visus metus panaudojami vos kelis ar keliolika kartų. Apie tai skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Laisvės alėja
Taksofonas / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

„Šalyje, kur aktyvių mobiliojo ryšio SIM kortelių yra daugiau nei gyventojų, taksofonai seniausiai tapo nereikalinga atgyvena. Dauguma jų tik renka dulkes, o ir pati technologija yra moraliai pasenusi, todėl jau ne vienerius metus prašome Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) leidimo atsisakyti šios nuostolingos paslaugos teikimo“, – sako „Telia“ Komunikacijos vadovė Birutė Eimontaitė.

Dar pernai Lietuvoje buvo 392 taksofonai, tačiau šįmet gegužę RRT leido sumažinti jų skaičių iki 213-os. Lygiai tiek šiandien „Telia“ jų ir turi.

Pačios RRT pernai atlikta gyventojų apklausa parodė, kad taksofonais naudojosi tik apie 1 proc. respondentų.

Tačiau situacija dar šįmet pasikeis iš esmės. Jau parengti Elektroninių ryšių įstatymo pakeitimai, kuriais į Lietuvos teisę perkeliamas Europos elektroninių ryšių kodeksas – tam Lietuva turi laiko iki šių metų pabaigos.

Naujos redakcijos įstatyme taksofonai nebėra įvardijami kaip universalioji paslauga. Tai reiškia, kad „Telia“ nebeturės prievolės teikti ryšio paslaugų taksofonais.

„Taksofonų kaip universalios paslaugos yra atsisakiusios bent 12 Europos Sąjungos šalių. Ir ilgametė „Telia“ statistika vienareikšmiškai sako, kad Lietuva tam jau seniai pribrendo. Dauguma taksofonų atliekama nuo kelių iki keliolikos skambučių per visus metus, o visų taksofonais atliktų skambučių vidutinė trukmė nesiekia net minutės“, – sako B.Eimontaitė.

Ji pastebi, kad taksofonai jau daugiau nei dešimtmetį yra nuostolingi. Jų visiškai atsisakyti neskubama argumentuojant, kad šiais aparatais galima paskambinti Bendrajam pagalbos centrui (BPC). Visgi „Telia“ statistika rodo, kad skambučiai iš taksofonų pagalbos numeriu 112 per metus yra tik pavieniai. Be to, iš taksofonų skambučių neįmanoma identifikuoti, todėl dažnai pasitaiko melagingų pranešimų, kurie trikdo BPC darbą.

Dar viena priežastis atsisakyti taksofonų yra ta, kad pasaulyje tiesiog nebeliko taksofonų kortelių gamintojų. „Telia“ turimų kortelių atsargų dar užteks, bet joms pasibaigus dabartinius taksofonus tektų perdaryti ar pakeisti, o tai būtų brangi ir betikslė investicija.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis