2021 02 04

Nusikaltėlių portretai su psichoterapeutu S.Subačiumi: „Verkiu teisme krokodilo ašaromis ir pats galvoju, man reikia Oskarą įteikti“

15min publikavus pirmą dviejų dalių pasakojimą apie Indonezijoje kalintį narkotikų kurjerį Mindaugą Veriką, paaiškėjo dramatiška nusikaltėlio praeitis – jam teko augti vaikų namuose, glaustis pašiūrėse, badauti. Pasak psichoterapeuto Sauliaus Subačiaus, didelė tikimybė, kad šios patirtys galėjo padaryti įtaką vaikino pasaulėžiūrai ir socialumui. Anot psichoterapeuto, nusikaltėliams dažnai trūksta empatijos, jie yra linkę manipuliuoti, siekdami asmeninės naudos. O iš tiesų keistis nori tik tada, kai pripažįsta pasiekę visišką dugną.

S.Subačius nėra sutikęs M.Veriko savo gyvenime, jie gyvai nėra bendravę, todėl konkrečiai kalbėti apie Mindaugo psichologinę būseną, mąstyseną negalėjome. Juolab, tai yra privatus asmens laukas.

Praeityje tris metus reabilitacijos centre su alkoholikais ir narkomanais, tarp kurių buvo ir nusikaltėlių, dirbęs S.Subačius teigia M.Veriko gyvenimo vingiuose atpažįstantis tam tikrus bendrus veikimo modelius, tad interviu 15min pasidalijo apibendrintu nusikaltėlių emociniu portretu ir įspūdžiais, kilusiais peržiūrėjus pirmąją istorijos dalį.

Nejaučia empatijos

Anot S.Subačiaus, žmogus, darantis nusikaltimus, turi tam tikras charakterio savybes. Viena jų – sugebėti nejausti kito žmogaus skausmo.

„Empatija, tai ne tai, kad žiūriu į jus, Lukrecijau, ir suprantu, kad jums skauda. Empatija, kai man skauda kartu su jumis. Kai aš turiu tokį gebėjimą, man labai sunku nusikalsti, skaudinti kitus žmones. Visuomenėje yra nuo 2 iki 10 procentų, kurie arba visiškai neturi empatijos jausmo, arba turi vos vos“, – teigia jis.

Pirmoji grupė – psichopatai. Pasak pašnekovo, jie neturi tam tikros smegenų dalies, kuri atsakinga už empatiją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis