NVSC darbuotojų kreipimasis:
„Kreipiamės į Jus (Ministrę Pirmininkę, Sveikatos apsaugos ministrą, žiniasklaidos atstovus ir visuomenę) norėdami išreikšti susirūpinimą dėl nepagrįstos kritikos Nacionaliniam visuomenės sveikatos centrui prie Sveikatos apsaugos ministerijos (NVSC). Nuolatinė ir nepagrįsta kritika įstaigos ir jos vadovo atžvilgiu trikdo ir taip nepakeliamą krūvį velkančio NVSC darbą – kelia visuomenės nepasitikėjimą, kas ypač apsunkina NVSC darbuotojų darbą šiuo nelengvu laikotarpiu. Tai labai neigiamai veikia ir visus įstaigos darbuotojus, kurie šią kritiką priima asmeniškai, kadangi su vadovu dirbama išvien ir sprendimai priimami kartu.
Be įstaigos direktoriaus nuolatinio palaikymo, operatyvių sprendimų perskirstant funkcijas ir optimizuojant procesus, įstaigos darbuotojams susidariusi situacija taptų nepakeliama. Mūsų įstaigos puolimas demotyvuoja, be to, neigiamai veikia NVSC darbuotojus, jų emocinę ir psichinę sveikatą.
Tai labai neigiamai veikia ir visus įstaigos darbuotojus, kurie šią kritiką priima asmeniškai, kadangi su vadovu dirbama išvien ir sprendimai priimami kartu.
Spaudoje perskaitę nepagrįstų pasisakymų NVSC vadovo atžvilgiu darbuotojai sunerimę kreipėsi į personalo skyriaus vadovę ir prašė paaiškinti, kodėl vyksta tokie dalykai, kodėl niekas nenori sužinoti, kaip yra iš tikrųjų, juk tiek pastangų, jėgų, laiko atimto iš šeimų, vaikų esame atidavę šios pandemijos valdymui.
Neturime savaitgalių, nebešvenčiame švenčių. Tiek įstaigos vadovas, tiek visi darbuotojai neskaičiuodami darbo valandų jau beveik metus dirba ekstremaliomis sąlygomis. Pastaruoju metu dėl nepakeliamo darbo krūvio iš darbo išėjo daugybė specialistų.
Neturime savaitgalių, nebešvenčiame švenčių.
Visi įstaigos darbuotojai: teisininkai, buhalterija, personalo skyrius savo tiesiogines funkcijas priversti atidėti į šalį – visi dirba dėl vieno tikslo – pandemijos suvaldymo.
Per dieną atsiliepiame į tūkstančius skambučių, atsakome į šimtus laiškų, atliekame šimtus epidemiologinių tyrimų – apklausiame tūkstančius gyventojų. Taip, mums padeda savanoriai, tačiau jie neprofesionalai, jiems viskas yra nauja, todėl kartais darbas vyksta ne taip sklandžiai, kaip norėtųsi. Be to, kasdien sulaukiame ir daugybės trukdžių – reikalaujama įvairiausių ataskaitų, paaiškinimų, individualių atvejų tyrimų duomenų, kuriuos parengti atima daug jėgų ir laiko.
Atliktas darbuotojų emocinės būklės tyrimas parodė, kad NVSC darbuotojai jaučia begalinę įtampą ir yra perdegę, nes nuolat patiria stresą, nerimą, todėl nuolatinis puolimas eikvoja jų jėgas ir atima tikrai labai brangų laiką. Kiekvieną minutė yra neįkainojama, nes per ją galėtų būti pakonsultuotas gyventojas, kuriam reikia pagalbos, arba identifikuotas bei izoliuotas sąlytį turėjęs asmuo. Tai nuo užsikrėtimo apsaugotų dar bent keliolika žmonių.
NVSC vadovas nuo pat savo kadencijos pradžios ėmėsi veiksmų dėl procesų optimizavimo ir skaitmenizavimo, nuolat kreipėsi (tiek raštu, tiek žodžiu) į Sveikatos apsaugos ministeriją ir kitus valdžios atstovus pagalbos, informavo apie milžinišką darbuotojų darbo krūvį ir nepakankamus NVSC išteklius.
Pandemijos metu darbo krūvis išaugo dešimteriopai, o ištekliai padidėjo vos keliais procentais.
Kad NVSC ištekliai nepakankami ir įstaiga neturi galimybių diegti modernių technologijų bei pasirengti grėsmių valdymui, Sveikatos apsaugos ministerija buvo informuojama eilę metų, deja, bet reikiamų veiksmų imtasi nebuvo. Apie šią problemą tiek direktorius, tiek kiti NVSC atstovai kalbėjo ir viešai. Pandemijos metu darbo krūvis išaugo dešimteriopai, o ištekliai padidėjo vos keliais procentais.
Esant tokiai situacijai pasigendame telkiančios lyderystės, nes šiuo metu nėra tinkamiausias metas ieškoti kaltų ir diskutuoti apie nepakankamą pasirengimą antrajai bangai. Akivaizdu, kad visas pasaulis nėra tam tinkamai pasirengęs. Dabar metas telkti ir susitelkti bei kartu ieškoti efektyviausių sprendimų.
Sutinkame, kad bendri šalies rezultatai valdant pandemiją nėra geri, bet reikia suprasti, kad viena įstaiga, turinti ribotus išteklius, negali suvaldyti tokio lygio ekstremalios situacijos. Tai turėtų būti bendro visų kompetentingų institucijų darbo rezultatas.“