Pirmieji dviračius išmėgino, kaip ir priklauso, idėjos autorius, Vilniaus miesto meras Artūras Zuokas ir bendrovės, įgyvendinančios projektą, „JCDecaux Lietuva“ direktorė Žaneta Fomova.
Meras tvirtino, kad dviratis yra patogus, o ir pačios sistemos atsiradimas Vilniaus mieste negali nedžiuginti. „Patogu, esu tą sistemą išbandęs ne viename Europos mieste, dabar turime ir Vilniuje. Tai tikrai gera sistema, vilniečiai galės pasimokyti, kaip ja naudotis, o naudotis bus galima pradėti nuo liepos 15 dienos. Tai antras oranžinio dviračio grįžimas į Vilnių po 12 metų. Galėjo Vilnius turėti tokią sistemą jau 2007–2008 metais, tada mes planavome ir buvome pasiruošę įdiegti tokią sistemą, bet pasikeitus valdžiai, pasikeitė prioritetai“, – teigė A.Zuokas.
Tuomet esą Vilnius būtų aplenkęs Paryžių. Paklaustas, ar pavyks apsaugoti dviračius nuo vagių ir vandalų, kaip nepavyko 2001-aisiais, meras vylėsi, kad vilniečiai per tiek metų pasikeitė: „Vilniečiai per tą laiką sueuropėjo ir pagerėjo. O šiaip sistema yra saugi ir kompanija, kuri už ją atsako, įdiegė visas įmanomas apsaugos priemones. Tačiau sakoma, kad lietuvaičiai garsėja savo išradingumu, bet tikiuosi jo nedemonstruos čia, Vilniuje“, – vylėsi A.Zuokas.
„CycloCity“ sistema Vilniuje pradės veikti liepos 15 dieną – į gatves išriedės 200 oranžinių dviračių ir bus atidaryti 24 terminalai. Liepos 2 dieną duris atvėręs pirmasis terminalas Vinco Kudirkos aikštėje dvi savaites veiks kaip edukacinis, bandomasis „CycloCity“ terminalas.
Dviračiai oranžiniai, nes tai jau „Vilniaus miesto kultūrinė dalis“, tvirtino meras. „Visi žino oranžinę spalvą, oranžinius dviračius. Šiaulių Dviračių muziejuje yra oranžinių dviračių eksponatai ir tie dviračiai žinomi ne tik Lietuvoje, bet ir dalyje Europos. Tai labai gera, ryški spalva, kuri leidžia matyti dviratininką mieste. Tai yra saugu. Tikslas pasirenkant 2001 metais oranžinę spalvą, kad dviratis būtų matomas, saugus gatvėje“, – tikino A.Zuokas.
Nuomos stotelės, iš kurių dviračius bus galima pasiimti visą parą, visomis savaitės dienomis, mieste išdėstytos 300–400 m atstumu. Dviračių nuomos sezonas nuo liepos 15 d. ir tęsis iki spalio 15 d. Kitąmet sezoną tikimasi gerokai paankstinti.
Vilniaus taryba patvirtino dviračių nuomos kainas: pirmą pusvalandį dviračiu bus galima važinėti nemokamai, antrasis pusvalandis kainuos 1,5 Lt, trečias – 5 Lt. Ketvirto ir vėlesnių pusvalandžių kaina sieks po 12 Lt. Norintys nuolat naudotis automatine dviračių nuomos sistema, galės įsigyti sezonui skirtą vartotojo kortelę, kainuosiančią 20 Lt. Trijų parų terminuoto bilieto kaina sieks 10 Lt.
Dviračius galima bus paimti tik naudojantis „CycloCity“ kortele, Vilniečio kortele arba kreditine kortele. Grynaisiais pinigais susimokėti už nuomą galimybių nesuteikiama. Tai, anot Ž.Fomovos, viena iš apsaugos priemonių. Esą ši patirtis pasitvirtina kitose Europos šalyse.
Miestui dviračių nuomos sistemos įdiegimas nieko nekainuos, tačiau „JCDecaux Lietuva“ iš to naudos turės – investicijas ji galės atgauti iš lauko reklamos pajamų, kadangi praktiškai visa lauko reklamos rinka sukoncentruotos jų rankose. Vis dėlto Ž.Fomova teigė, kad projektas labiau socialinės, nei komercinis, nes realiai jis pats neatsipirks, o ir reklamos rinka šiuo metu nėra tokia, kad neštų itin didelį pelną.
„Jeigu skaičiuotume visiškai verslo naudą, tai per 15 metų investicijos neatsiperka. Iš esmės mes skatiname daugiau naudotis dviračiais ir dalintis maksimaliai, pirmas pusvalandis nekainuos nieko. Šiemet registracijos mokestis yra 20 Lt, kitąmet bus 69 Lt. Tad mes skatiname kuo daugiau ir kuo dažniau naudotis sistema“, – aiškino Ž.Fomova.
Tvirtinama, kad Vilniaus oranžiniai dviračiai yra tokie patys, kokie važinėja Paryžiuje, Dubline, Briuselyje ir dar 67 pasaulio miestuose. Jie yra apsaugoti, todėl, tikimasi, nebus nei išvogti, nei sulaužyti, kaip atsitiko 2001 metais.
Būtent tada oranžiniai dviračiai Vilniaus gatvėse pasirodė pirmą kartą. Tačiau tuomet A.Zuoko idėjos nemokamai sostinės gatvėse leisti važinėtis dviračiais miestiečiai nesuprato – 840 oranžinių dviračių buvo išvogti ar sulaužyti vos per kelias dienas. Projektas tuomet kainavo per 270 tūkst. Lt, už dviratį nereikėjo palikti jokio užstato ar sumokėti nuomos mokesčio.