Pasak TVOU komercijos direktoriaus Aido Laurinavičiaus, oro uostas vien savo jėgomis naujų skrydžių bendrovių į Vilnių pritraukti nėra pajėgus. „Valstybė nori, kad mes mažintume mokesčius, o pati juos kelia. Galų gale oro uosto mokesčiai nėra vienintelis veiksnys, dėl kurio skrydžių bendrovės jį renkasi“, – sakė A.Laurinavičius. Pasak jo, Vilniui apskritai trūksta bendros turizmo politikos. „Štai bendravome su olandų aviakompanijos KLM atstovais. Jie sako: pas jus mokesčiai dideli, infliacija, alaus po dešimtos niekas neparduoda. Kas norės pas jus keliauti? Ir jie teisūs: mes visur pasakojame, kokia Lietuva graži šalis, tačiau turizmo požiūriu turėtume garsėti pigiais skrydžiais, pigiais viešbučiais, lengvu pasiekiamumu ir įdomiais renginiais“, – kritikos negailėjo A.Laurinavičius.
Šiame susitikime sužinojau daug naujo, kur kas geriau įsigilinau į TVOU problemas, dabar aiškiau suprantu situaciją. Sutinku – reikia ir savivaldybės, ir valstybės finansinės paramos, – sakė J.Imbrasas.Krovinių terminalo „LitCargus“ vadovas Vidmantas Vaškys taip pat pabrėžė, jog vien nauja skrydžių bendrovė vietoj „flyLAL“ nieko nepakeis.
„Reikia bendros politikos, reikia bendrų TVOU, savivaldybės, Turizmo departamento, didžiųjų kelionių organizatorių ir Susisiekimo ministerijos pastangų. Imkime kad ir tą pačią „Vilniaus – Europos kultūros sostinės 2009“ programą, kuri yra puiki proga reklamuoti Vilnių ir pritraukti turistų: vien tik ši programa nieko neduos. Reikia, kad per VEKS sostinė pasiūlytų pigesnes apgyvendinimo paslaugas, su savivaldybės pagalba TVOU bent jau didžiųjų renginių metu galėtų sumažinti, tarkime, nusileidimo mokesčius, savo ruožtu oro linijos galėtų siūlyti nuolaidų“, – samprotavo V.Vaškys.
Jo teigimu, su finansine savivaldybės pagalba oro uostas naujoms aviakompanijoms galėtų pasiūlyti kur kas patrauklesnes sąlygas, o bendromis jėgomis reklamuojant VEKS į sostinę atvyktų ir daugiau turistų, kurių palikti pinigai mokesčių pavidalu grįžtų savivaldybei. „Galų gale bent informacija reikėtų dalytis. Visos Europos aviakompanijos žino, tarkime, kada vyksta Berlyno knygų mugė. O kokie 2009 metais pas mus numatomi didžiausi renginiai, net aš nežinau“, – ironizavo V.Vaškys.
Pasak A.Laurinavičiaus, savivaldybės padeda savo oro uostams daugumoje Europos šalių. „Pavyzdžiui, Stokholmas savo oro uostui skiria nemažą paramą, vyksta bendradarbiavimas su vietos turizmo institucijomis, kelionių organizatoriais. Ir taip yra daugelyje Europos miestų. Net Kauno ir Palangos oro uostai yra išsiderėję savivaldybių paramą. Tik Vilnius ne“, – apmaudavo A.Laurinavičius. Jis ragina savivaldybę kuo greičiau imtis veiksmų, mat aviakompanijos jau pradėjo planuoti savo pavasario ir vasaros skrydžių grafikus, tad laiko delsti nėra.
Miesto meras teigė sutinkantis, jog reikia neatidėliotinių sprendimų, ir žadėjo netrukus inicijuoti susitikimą su Turizmo departamentu bei Susisiekimo ministerija. „Šiame susitikime sužinojau daug naujo, kur kas geriau įsigilinau į TVOU problemas, dabar aiškiau suprantu situaciją. Sutinku – reikia ir savivaldybės, ir valstybės finansinės paramos“, – sakė J.Imbrasas. Pasak jo, dauguma išsakytų idėjų atrodo realios. „Tad susėsime ir bendromis jėgomis spręsime. Jau pavedžiau surengti susitikimus, stengsimės veikti skubiai“, – tikino meras.