„Mums reikės prisitaikyti ir ir apsisaugoti nuo tokių potvynių, kokie buvo Lenkijoje, Valensijoje, tuomet mums iškils realūs fundamentalūs išlikimo klausimai – čia bus tikrai sunku“, – interviu 15min sako ministras.
Anot jo, Lietuvos užduotis bus ne tik parengti artimiausių dešimtmečių rizikų planą, bet ir jį įgyvendinti.
P.Poderskis taip pat atskleidė, jog jau turi planų, kaip trumpinti statybų leidimų išdavimo terminus, ir užsibrėžia tikslą, per kiek laiko statytojai galės pradėti darbus.
Ministras žada permainų ir transporto sektoriuje – svarstomos naujos kompensacijos transportui, remiantis šiuo metu taikoma tvarka įsigyjant elektromobilius.
Ministras pasisakė ir apie tai, ar planuoja grįžti prie svarstymų apie visuotinį nekilnojamojo turto ir metinį automobilių taršos mokestį, naujas idėjas siekiant, kad seni daugiabučiai Lietuvoje būtų renovuoti ne per 200 metų, o greičiau.
Jis taip pat paaiškino, kodėl išvaikė savo vadovautos Statybų sektoriaus vystymo agentūros valdybą ir dalį darbuotojų, kokių sprendimų ėmėsi vengdamas interesų konflikto, nes dar neseniai buvo lobistu ir NT vystymo įmonės vadovu.
Plačiau apie tai – interviu su ministru.
Suprasti akimirksniu
- Keis tarnybinį automobilį (00:33)
- Elektromobilių infrastruktūros pokyčiai (01:38)
- Kaip vengs interesų konflikto (4:58)
- Situacija ir pertvarkos Statybų sektoriaus vystymo agentūroje (06:21)
- Viceministro teistumas ir komanda (10:48)
- R.Žemaitaičio pareiškimai ir prašymai (13:44)
- Plynų kirtimų draudimas (16.58)
- Parama biometanu varomam transportui (18:00)
- Klimato kaita ir prisitaikymas prie jos (19:39)
- Darbų prioritetai: (23:35)
- NT ir automobilių taršos mokesčiai (25:28)
- Planas – peržiūrėti A++ reikalavimo statybose (27:16)
- Statybų leidimų procedūros bus trumpinamos (29:30)
- Kaip bus gaivinama daugiabučių renovacija? (32:04)
- Galimybės pritaikyti Nerį laivybai (36:15)
- Pokyčiai tapus ministru ir ar tikisi išbūti visą kadenciją (39:02)
- Pomėgiai ir laisvalaikis (40:18)
– Apie nepatogias kėdes jau nebeklausiu, bet apie tarnybinį automobilį gal trumpai galėsite dar papasakoti. Matau, kad neatsisakėte tarnybinio elektromobilio „Audi“, bet, vis dėlto, ar planuojat jį pakeisti ir į kokį?
– Tai ta mintis atsisakyti iš karto, tai niekada jos tokios ir nebuvo. Tiesiog, kaip jau anksčiau esu minėjęs, baigiasi elektromobilio sutartis. Automobilis yra nuomojamas, jis naudojamas visos ministerijos. Kadangi ta sutartis baigiasi, bus pradėtas naujas viešasis pirkimas naujam automobiliui įsigyti.
Mes jį siekiame padaryti netaršų, bet turbūt pilnai elektromobilio neišeis, nes jo funkcija yra važinėti į įvairias Lietuvos vietas ir tą daryti greitai.
Bet ne visa elektromobilių krovos infrastruktūra išvystyta taip, kad galėtume tuo pilnai naudotis. Ir ir čia, manau, kad yra mums patiems ženklas pasistengti padaryti su ta infrastruktūra ką galim, o ne įsikibti tiesiog to, kad, štai, pademonstruosime, kokie esam tvarūs, nors praktiškai tai nėra labai patogu.
– Jūsų asmeninis pavyzdys taip pat svarbus: vairuojate asmeninį BMW Z4, kuris irgi nėra labai draugiškas aplinkai. Kaip jūs galvojate, ar dera ministrui čia tokį automobilį vairuoti?