Atsižvelgdama į rinkos pokyčius, Susisiekimo ministerija pasiūlė apie 30 proc. sumažinti rinkliavas į Klaipėdos valstybinį jūrų uostą atplaukiantiems laivams, skirtiems automobiliams plukdyti. Šiam pasiūlymui pritarė Vyriausybė.
Iki šiol Klaipėdos uoste, kaip ir dėl tų pačių krovinių konkuruojančiuose Latvijos ir Estijos uostuose, automobilius plukdantiems laivams nebuvo nustatoma speciali rinkliava. Tokio tipo laivai buvo prilyginami krovininiams ratines transporto priemones gabenantiems (ro-ro) laivams ir jiems buvo taikomi atitinkami uosto rinkliavų tarifai, kurie minėto tipo laivams nebuvo ypač patrauklūs, nes automobilius plukdantys laivai išsiskiria tuo, kad jų bendrasis tonažas yra didelis, o gabenamas krovinys (transporto priemonės) nėra labai sunkus.
Kadangi uosto rinkliavos iš esmės apskaičiuojamos pagal bendrąjį laivo tonažą, o ne krovinio tonažą, tai šiems laivams rinkliavos susidarydavo neproporcingai didelės, palyginus jas su plukdomo krovinio kiekiu.
Dėl šios Klaipėdos uostui naujos rinkos plėtros ir buvo inicijuoti esamų uosto rinkliavų taikymo taisyklių pakeitimai. Šie pakeitimai įsigaliojo balandžio 26 d., susisiekimo ministrui pasirašius įsakymą.