„Į mus kreipėsi pacientai, kurie patyrė sunkumų bandydami išsikviesti greitąją pagalbą. Žmonės nesusigaudo, kuriuo numeriu skambinti, nes vienoks galioja skambinant iš vieno tinklo, kitoks – iš kito, o tiesiog įvedus 03, susisiekti nepavyksta“, – sakė Klaipėdos miesto savivaldybės Asmens sveikatos priežiūros komisijos pirmininkė Natalja Istomina.
Nelaimės ištiktas žmogus neretai nesugeba atsiminti kelių numerių, o jau kelerius metus mūsų šalyje galiojantis bendrasis pagalbos numeris 112 dar žinomas ne visiems.
Šios painiavos nebeliktų, jeigu Bendrosios pagalbos centro (BPC) Klaipėdos padalinys perimtų greitosios pagalbos stoties gaunamus skambučius. Tačiau greitosios pagalbos stotis iki šiol neįsijungė į bendrąją sistemą ir to nepadarys iki gruodžio 31-osios, nors šią dieną pagal Vyriausybės planus bendra sistema turėjo pradėti veikti.
Stotis įsigijo naujų kompiuterių, juose buvo numatyta įdiegti programinę įrangą, kuri leistų Klaipėdos BPC darbuotojų įvestus duomenis apie iškvietimą iškart matyti greitosios pagalbos automobilyje ir stoties dispečerinėje. Tačiau šios programinės įrangos klaipėdiečiai kol kas neturi. Taip nutiko dėl to, kad subrangovų įmonė, padėjusi įrengti naująjį Vilniaus BPC padalinį, bankrutavo ir iki šiol nesumokėjo minėtą programinę įrangą tiekiančiai Vokietijos bendrovei „Siemens“.
„Esame nusipirkę kompiuterius, įsivedę radijo ryšį, tačiau kol nėra programinės įrangos, dirbti išvien negalime. Centras dirba sau, o mes sau. Kai šios problemos bus išspręstos, dalis mūsų dispečerių pereis dirbti į Bendrąjį pagalbos centrą, ir visi skambučiai bus nukreipti tenai. Tačiau šios reformos pacientai neturi pajusti“, – įsitikinęs Klaipėdos miesto greitosios medicininės pagalbos stoties vyriausiasis gydytojas Rimvydas Juodviršis.
112 – šiuo Bendrojo pagalbos centro numeriu galima išsikviesti medikus, ugniagesius arba policiją.
Greitosios pagalbos ekipažas į iškvietimo vietą turi atvykti:
Mieste – ne vėliau kaip per 15 min.
Rajone – ne vėliau kaip per 25 min.