Kaip teigė Šilutės rajono savivaldybės administracijos Komunikacijos skyriaus vedėjas Romualdas Eglinskas, konkursas dėl šio krašto prekės ženklo buvo paskelbtas dar prieš dvejus metus. Savivaldybė sulaukė 88 darbų.
„Kompetetinga komisija visgi atmetė visus projektus ir pasiūlė naudoti jau žinomą simbolį – žuvį. Šis ženklas pirmą kartą buvo panaudotas 1991 metais. Jį Šilutės miesto šventei sukurė tada buvęs studentas Arūnas Raudonius, kuris dabar gyvena Klaipėdoje, - pasakojo R.Eglinskas.
Anot jo, nors šis simbolis nebuvo patvirtintas oficialiai, tačiau žmonės prie jo priprato, jis buvo naudojamas kitose šventėse. Todėl apsispręsta pasilikti prie tradiciniu tapusiu žuvies ženklo.
Šilutės krašto ženkle pavaizduota žuvis, kuri primena Šilutės miesto istoriją, nes nuo seno Šilutė garsėjo žuvų turgumis, į kuriuos suvažiuodavo ne tik žvejai, bet ir žemdirbiai, amatininkai, pirkliai iš gretimų apylinkių, Žemaitijos, Kuršių nerijos, Rusnės ir kitų vietovių. Simbolinės žuvies pelekai ant nugaros vaizduoja keturis kaimų namelius: Šilokarčemos, Verdainės, Žibų ir Cintjoniškių, iš kurių 1511 m. buvo suformuotas dabartinis Šilutės miestas.
Šilutės krašto ženklas bus naudojamas renginiuose, leidiniuose, plakatuose, žiniasklaidoje, interneto erdvėje, gaminant suvenyrus. Jį gali naudoti ne tik Savivaldybei pavaldžios įstaigos ar įmonės, bet ir Savivaldybės teritorijoje registruotos privačios bendrovės, nevyriausybinės visuomeninės organizacijos bei kiti bendruomenės nariai.
Ženklus turi ir Klaipėda bei Neringa
Uostamiestį reprezentuosiantis prekės ženklas buvo sukurtas prieš penkerius metus. Teigiama, jog jis išryškina pajūrio miesto specifiką, simbolizuoja kryptingą plaukimą pirmyn, inkaras – stabilumą, besišypsantis veidas ir mirktelėjimas – tai kvietimas prisijungti. Ženklui pasirinktas šūkis – laisvu stiliumi, kalba apie pasirinkimo ir atlikimo laisvę, galimybę improvizuoti ir kurti. Ženklo spalvos, reprezentuojančios miestą – geltona, oranžinė, raudona, bordo, mėlyna. Jos geriausiai išreiškia Klaipėdos identitetą, yra aktyvios, pozityvios, žemiškos, iš šiltos spalvų skalės.
Neringa savo reprezentacinį prekės ženklą pasitvirtino 2008 metais. Jį lydi šūkis „Neringa: legenda, kuri įkvepia“.Ženklas simbolizuoja istorijomis apipintą Neringos kraštą.
Prekės ženkle komponuojami pagrindiniai Neringos simboliai – istorinės žvejų kurėnų vėtrungės, žyminčios miestelius: Nidą, Nidos Purvynę, Juodkrantę, Preilą, Pervalką.
Prekės ženkle galima išvysti visų Neringos gyvenviečių herbus. Ateitį ir naujoves simbolizuoja vandens raibuliai, įžvelgiamos ir moters siluetą primenančios kopos. Moteriškumą taip pat simbolizuoja šiltos pastelinės spalvos.
Iki šiol reprezentacinio ženklo neturi Palanga. Kaip teigė šio kurorto savivaldybės administracijos direktorius Valerijus Kuznecovas, anksčiau šis klausimas buvo svarstytas, tačiau vėliau tokia idėja nuslopo. „Palanga ir taip žmonėms visada asocijuojasi su tiltu ir jūra. Jie tarsi yra mūsų simboliai”, - sakė V.Kuznecovas.