Iš Danijos per Švediją skridusiam ir kovo 16 dieną Palangos oro uoste degalų papildyti nusileidusiam lėktuvui „Cessna“ toliau skristi neleista paaiškėjus, kad galutinis jo kelionės tikslas yra Pskovas Rusijoje.
Kaip skelbia LRT tyrimas, Lietuva atsidūrė tinkle, kurio ašis – Rusijoje veikiantis verslas, siūlantis padėti įsigyti ar susigrąžinti dėl sankcijų įstrigusius orlaivius ar jų dalis. Orlaivio kelionei tarpininkavo itališka įmonė, kurios tikrieji savininkai – Rusijoje. O ir pats lėktuvas, nors oficialiai registruotas Danijoje, neseniai parduotas Turkijos bendrovei, priklausančiai Rusijos piliečiui.
Lėktuvo pilotas – leidimą gyventi Lietuvoje turintis Rusijos pilietis, dirbantis verslininko Gedimino Žiemelio kontroliuojamos „Avia Solutions Group“ pilotų mokymo paslaugų bendrovėje „BAA Training“.
Lietuvos transporto saugos administracija dėl šio atvejo atlieka tyrimą, kaip teigia įstaigos civilinės aviacijos skyriaus vedėja Virginija Žegunytė, jeigu bus nustatyta, kad skrydžio užsakovas ar lėktuvą įsigijusi bendrovė susijusi su Rusija, tai būtų galima laikyti sankcijų pažeidimu, o kol tyrimas atliekamas, orlaivis nepaliks Palangos.
„BAA Training“ atleido Palangoje sulaikyto lėktuvo pilotą
Žiniasklaidai paskelbus, kad Palangoje sulaikytas privatus lėktuvas, galimai apeinant sankcijas ketinęs skristi į Rusiją, „Avia Solutions Group“ pilotų mokymo bendrovė „BAA Training“ pranešė atleidžianti orlaivio pilotą.
Bendrovės komunikacijos vadovas Kšyštofas Gulbinovičius BNS teigė, kad darbo santykius su šiuo pilotu nutarta nutraukti, nes tokie veiksmai neatitinka įmonės vertybių.
„Reaguodami į žiniasklaidoje pasirodžiusią informaciją dėl „BAA Training“ darbuotojo veiklos, kuri iki šiol mums nebuvo žinoma, priėmėme sprendimą nutraukti su juo darbo santykius, nes tai neatitinka įmonės vertybių“, – įmonės komentare teigį K.Gulbinovičius.
LRT Tyrimų skyrius antradienį skelbė, kad sulaikyto lėktuvo pilotas yra leidimą gyventi Lietuvoje turintis Rusijos pilietis, dirbantis „BAA Training“, o jo vieta nei tyrėjams, nei darbdaviui, nei žurnalistams nėra žinoma.
K.Gulbinovičius BNS vėliau patvirtino, kad piloto buvimo vieta bendrovei kol kas nėra žinoma, susisiekti su juo nepavyko.
„Kol kas ne, mes irgi bandome su juo susisiekti, bet kol kas nepavyko“, – sakė K.Gulbinovičius.
Tai, anot jo, bendrovei netrukdo priimti sprendimo dėl jo atleidimo: „Mes priėmėme sprendimą jį atleisti, tiesiog užkurtas procesas šio klausimo. Jeigu pavyks susisekti – tai pavyks, jeigu ne – imsimės atitinkamų priemonių be jo žinios.“
Įmonės komunikacijos vadovas taip pat patvirtino, kad pilotas „BAA Training“ dirbo epizodiškai, maždaug 10 valandų per mėnesį.
Iš Danijos per Švediją skridusiam ir kovo 16 dieną Palangos oro uoste degalų papildyti nusileidusiam lėktuvui „Cessna“ toliau skristi neleista paaiškėjus, kad galutinis jo kelionės tikslas yra Pskovas Rusijoje.
Manoma, kad Lietuva atsidūrė tinkle, kurio ašis – Rusijoje veikiantis verslas, siūlantis padėti įsigyti ar susigrąžinti dėl sankcijų įstrigusius orlaivius ar jų dalis. Orlaivio kelionei tarpininkavo itališka įmonė, kurios tikrieji savininkai – Rusijoje. O ir pats lėktuvas, nors oficialiai registruotas Danijoje, neseniai parduotas Turkijos bendrovei, priklausančiai Rusijos piliečiui.
Lietuvos transporto saugos administracija dėl šio atvejo atlieka tyrimą.
Reaguodama į Kremliaus pernai vasario 24-ąją pradėtus karinius veiksmus Ukrainoje Lietuvos Vyriausybė šalies oro erdvę Rusijos lėktuvams uždarė pernai vasario 26-ąją, diena vėliau tai padarė ir Europos Sąjunga.
Susisiekimo ministras Marius Skuodis antradienį sakė, kad bandymų apeiti draudimą Lietuvoje pasitaiko dažnai.