Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2012 11 22

Panevėžio teatro darbuotojai kostiumus siuva patys

Panevėžio muzikinio teatro darbuotojai ne pirmus metus patys gamina dekoracijas ir siuva kostiumus spektakliams. Pasak jų, tik taip lig šiol pavyksta pastatyti spektaklį ir tęsti prieš pusšimtį metų kompozitoriaus bei dirigento Mykolo Karkos sukurtos mėgėjiškos operetės tradicijas.
Siuvėja
Siuvėja

Likus kelioms dienoms iki premjeros, teatro fojė paversta kūrybinėmis dirbtuvėmis, kurių iš tikrųjų teatras neturi, kaip ir butaforų, siuvėjų ar kirpėjų.

Todėl jau nebe pirmą kartą dekoracijas bei kostiumus gamina kasininkė, referentė, buhalterė, administratorė ir kiti darbuotojai.

„Atėjus į darbą direktorius pradžiai paklausia, ar mokate vinį įkalti. Jeigu mokate, priima į teatrą, ir dirbame viską, ką mokame“, – teigia Panevėžio muzikinio teatro referentė Rita Nevieraitė.

Kostiumų dailininkė sako, kad per spektaklį dainininkai persirengia po kelis kartus, tačiau  profesionali siuvėja paprastai samdoma tik pasiūti pagrindinių veikėjų kostiumus.

„Visi viską čia nešame. Džiaugiausi, kad nešame į teatrą, o ne iš jo“, – kalbėjo Panevėžio muzikinio teatro direktorius Vidmantas Kapučinskas.

„Aš esu kostiumų dailininkė. Siuvamąją mašiną iš namų atsinešiau, „Overlocką“ iš sesers pasiskolinau“, – pasakojo Panevėžio muzikinio teatro kostiumų dailininkė Rita Kosmauskienė.

Austrų kompozitoriaus Roberto Stolzo operetėje „Svajonių sala“ veiksmas vyksta Meksikos žvejų kaimelyje, todėl reikia daug ir itin spalvingų drabužių. Taip pat burėms ir tinklui – per šimtą metrų audinio.

„Važiuojame specialiai į Vilnių, perkame kuo pigiausius audinius, žiūrime, galvojame. Kartais imame ne tą spalvą, kurią nori, bet tą, kur išeina. Nes žinome iš karto, kad 16 moterų chorą reikės aprengti. Iš padėvėtų, iš namų nešame, kas ko turime, kokių detalių“, – sakė R. Kosmauskienė.

Operetei pastatyti savivaldybė ir Kultūros rėmimo fondas skyrė per 40 tūkst. litų. 12 tūkstančių skirta reklamai, apšvietimui, scenografijai. Dekoracijoms ir kostiumams – tik apie 3 tūkstančius.  Tačiau tokiai operetei šių pinigų, pasak darbuotojų, tikrai nepakanka.

Kostiumų dailininkė sako, kad per spektaklį dainininkai persirengia po kelis kartus, tačiau  profesionali siuvėja paprastai samdoma tik pasiūti pagrindinių veikėjų kostiumus.

„Sargas buvo pasisiūlęs susiūti sagas kelnėms, bet nesuspėjo. Tai aš turėdama laiko baigiu siūti“, – tvirtino Panevėžio muzikinio teatro administratorė Nijolė Sederavičienė.

Prieš pusšimtį metų kompozitorius ir dirigentas M. Karka sukūrė mėgėjiškos operetės teatrą. Jis išaugo į muzikinį teatrą, į kurį dainuoti kviečiami profesionalūs artistai.

Dabartiniai vadovai ir darbuotojai sako, kad jiems svarbiausia išlaikyti ne tik senąsias tradicijas, bet ir patį teatrą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug