2022 09 08

Panevėžyje ketinama remontuoti dar tris tiltus: aiškinama, kad jų būklė tragiška

Panevėžio miesto savivaldybės taryba pritarė viešųjų pirkimų vykdymui miesto infrastruktūros projektų rangos darbams pirkti. Vienas toks svarbesnių darbų – kitais metais suplanuota atnaujinti tiltą per Nevėžį Nemuno gatvėje. Tačiau Panevėžio mieste Nevėžio upės krantus jungia ne vienas tiltas. Vieną jų – Nemuno gatvėje – planuojama remontuoti, dviejų pėsčiųjų tiltų remonto darbai įstrigę, o dar trys – J.Biliūno, Smėlynės ir Respublikos gatvėse – laukia savo eilės remonto darbams atlikti.
Dviračių takas Panevėžyje prie Senvagės
Panevėžys / Lukas Balandis / BNS nuotr.
Temos: 2 Tiltas Panevėžys

Remontuos tiltą

Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktorius Tomas Jukna aiškino, kad vienas svarbesnių darbų – atnaujinti tiltą per Nevėžio upę Nemuno gatvėje.

„Nuosekliai vystome miesto infrastruktūros atnaujinimo darbų planus – miesto Tarybai pritarus, bus pradėti keturi nauji miesto infrastruktūros atnaujinimo projektai, o vienas jų – atnaujinti tiltą per Nevėžio upę Nemuno gatvėje. Planuojama, kad šie darbai bus atlikti per ateinančius dvejus metus“, – sakė T.Jukna ir teigė, kad finansavimą šiems projektams planuojama numatyti iš 2023–2024 metų Savivaldybės biudžeto, Kelių priežiūros ir plėtros programos bei kitų finansavimo šaltinių.

Remonto reikia ir kitiems tiltams

Panevėžio savivaldybės Miesto infrastuktūros skyriaus vedėjo pavaduotojas Darius Linkonas naujienų portalui JP aiškino, kad tilto atnaujinimui techninis projektas jau yra parengtas.

„2019 metais atlikta ekspertizė parodė, kad šį tiltą būtina kapitaliai remontuoti, jog netaptų avaringas. Panevėžyje yra keturi pagrindiniai tiltai per Nevėžio upę. Tai minėtas tiltas Nemuno gatvėje, o kiti trys – J.Biliūno, Respublikos ir Smėlynės gatvėse. Visus šiuos tiltus reikia remontuoti, nes ateina laikas, kai viskas susidėvi ir tampa problema. Pats jauniausias tiltas J.Biliūno gatvėje. Jis pastatytas, kai buvo statoma užtvanka apie 1979 metus“, – kalbėjo D.Linkonas.

Vaikščioti negalima

Panevėžio mieste yra du pėsčiųjų tiltai, kuriais šiuo metu negalima vaikščioti. Vienas jų per Nevėžio upę netoli Bendruomenių rūmų, o kitas – Skaistakalnio parke.

Pėsčiųjų tiltas ties A.Jakšto gatve – susijęs su Bendruomenių rūmų erdvių sutvarkymu. Tiltas, pastatytas apie 1960 metus, pėstiesiems uždarytas nuo 2021 metų pavasario. Remonto darbai sustojo, o projekto planus teko koreguoti.

Ypatingas statinys

Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktorius T.Jukna priminė, kodėl pėsčiųjų tilto remonto darbai sustojo ir kas bus toliau su minėtu tiltu.

„Kadangi tai yra ypatingas statinys, tolesnių darbų atlikimui reikalingas projekto sprendinių pakeitimas, kuris šiuo metu ir yra įgyvendinamas. Vis tik tikimės, kad atlikus pakeitimus, darbus bus galima tęsti“, – svarstė T.Jukna.

Rangovai privalo darbus užbaigti

Pasak Savivaldybės administracijos direktoriaus, statybų rangovas pagal sudarytą darbų rangos sutartį, kuri galioja iki metų pabaigos, įsipareigojo pėsčiųjų tiltą suremontuoti.

„Pagal sutartį, pėsčiųjų tiltą per Nevėžį rangovas turi suremontuoti iki projekto įgyvendinimo pabaigos. Tikimės, kad taip ir įvyks. Sutarties laikas baigsis 2022 metų pabaigoje. Darbų sutartis su PST nenutraukta, nes tai – bendra sutartis projektui sutvarkyti viešąsias erdves prie Bendruomenių rūmų. Juk negali pusę sutarties nutraukti, o kitą tęsti toliau“, – aiškino T.Jukna ir teigė, kad rangovai privalo įgyvendinti projektą ir suremontuoti tiltą.

Kainos keičiasi kone kasdien

Panevėžio savivaldybės administracijos direktorius aiškino, kad kiekvieną dieną keičiasi kainos – brangsta statybinės medžiagos.

„Pradėjus įgyvendinti projektą, kainos buvo vienokios, o dabar jos pakilo. Todėl labai sudėtinga susitarti su darbų rangovu, kad darbai būtų atlikti. Konkurso būdu buvo atsirinktas rangovas, kad tiltą suremontuos už 10 tūkst. eurų, o dabar jo kaina pakilo penkiagubai. Esame reketuojami, bet nusileisti nežadame. Galime už papildomus tilto remonto darbus skirti lėšas, bet proto ribose. Šiuo metu vyksta derybos, bet nepavyksta susitarti. Turime laiko iki metų pabaigos, o vėliau gali prasidėti teisminiai dalykai“, – sakė T.Jukna.

Pirko papildomas paslaugas

Skaistakalnio parko sutvarkymo projekto vadovas Tadas Stanikūnas aiškino, kodėl dar pėsčiųjų tiltu vaikščioti negalima.

„Dar nebaigtas tvarkyti pėsčiųjų tiltas per Nevėžį. Padaryti nuolydžiai neįgaliesiems, bet pačiam tiltui dar reikia remonto – atsirado papildomų darbų – įvertinus tilto stovis. Tiltas turi daugiau defektų nei tikėjomės. Buvo nupirktos papildomos projektavimo paslaugos ir šiai dienai parengtas papildytas projektas. Reikia dviejų dalykų – viršutinės ir apatinės tilto dalių apdailos. Be to, projekte buvo numatyti asfaltavimo darbai, bet paaiškėjo, kad mechanizuotu būdu to padaryti negalima – asfaltavimo darbai galimai bus atlikti rankiniu būdu“, – kalbėjo T. Stanikūnas ir teigė, kad visos tilto asfaltavimo problemos išsispręs per savaitę ir tikimasi projektą užbaigti dar šiais metais.

Panevėžio miesto tiltų istorija

Tuometėje Tilto (dabar Smėlynės) gatvėje tarp Naujojo Panevėžio ir Smėlynės priemiesčio 1917 m. vokiečių okupacinė valdžia buvo pradėjusi statyti naują tiltą, bet įrengė tik atramas. Čia anksčiau stovėjo medinis tiltas. 1925 m. balandžio 9 d. miesto valdžia su tiltų inžinieriumi Pranu Markūnu po įvykusio konkurso sudarė naujo tilto statybos darbų sutartį.

Tilto projektui P.Markūnas pasirinko fermų sistemą, kurią sudarė trys parabolinės arkos su stygomis. Gelžbetoninių arkų angos buvo po 25,6 m pločio, aukštis – 5 m, tilto bendras plotis – 8 m, ilgis – 76,8 m. Važiuojamosios dalies plotis buvo 4,9 m, jos šonuose įrengti du šaligatviai po 1,1 m. Tilto arkoms atremti panaudotos 1918 m. vokiečių paliktos betoninės atramos.

Tiltas buvo pavadintas „Laisvės“ vardu. Jis buvo gražios išvaizdos, dažnai fotografuojamas miesto panoraminiams atvaizdams, asmeninių nuotraukų albumams.

Išaugus transporto skaičiui ir įvairovei, 1961 m. buvo išplatinta gatvė, todėl „Laisvės“ tiltas buvo per siauras praleisti padidėjusį eismą ir buvo nugriautas. 1964 m. jo vietoje pastatytas daug platesnis, visiškai kitos konstrukcijos tiltas.

Kitas Panevėžio tiltas – Respublikos gatvėje, kuri jungia miesto centrą su geležinkelio stotimi, buvo pastatytas jau prieš 1914 m. Jis buvo medinis ant geležinių sijų ir mūrinių atramų. 1925 m. medinė važiuojamoji dalis pakeista geležbetoniniu perdengimu ant senų atramų. Tiltas 3 angų, balkinis, bendro ilgumo 42,0 m (su ramtų sparnais), angos po 11,2 m; važiavimas viršum, gatvė 7,7 m, du šaligatviai po 1,9 m, bendras platumas 11,5 m; aukštis 4,5 m; laisva anga 30 m. Perdengimą projektavo inž. P.Markūnas; kaštavo jis 33 250 lt. (neskaitant atramų ir geležinių sijų). Tiltas pavadintas „Respublikos tiltu“.

Tuomet projektuotos tilto perdangos iki šių dienų neišliko: tiltas Antrojo pasaulinio karo metais buvo susprogdintas. Naujasis suprojektuotas 1966 metais, o jau po dvejų metų miestas turėjo modernų 50 metrų tiltą, kuriuo važinėjama iki šiol. Nemuno gatvės tiltas statytas 1976 metais, dar po trejų metų – ir J.Biliūno gatvėje. Tuo metu pastarasis buvo moderniausias tiltas mieste.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Aukščiausios klasės kavos aparatai: ar verta į juos investuoti?
Reklama
Įspūdingi baldai šiuolaikinei svetainei: TOP 5 pasirinkimai