„Norint apsaugoti pajūrį nuo ekstremalių audrų ir lankytojų antplūdžio svarbus ne tik Aplinkos ministerijos ir jai pavaldžių įstaigų, bet visų institucijų indėlis, todėl Klaipėdos uosto direkcija rodo puikų pavyzdį imdamasi darbų šią vasarą po vandeniu formuoti pylimą Melnragėje“, – sako aplinkos ministras Simonas Gentvilas.
Povandeniniam pylimui formuoti bus pasitelktos net kelios žemsiurbės. Iš išorinio laivybos kanalo paimtą jūrinį smėlį jos pakaitomis purkš link kranto ir 2–3,5 metro gylyje po vandeniu formuos pylimą, kurio ilgis sieks 700–750 metrų. Iš viso bus supilta apie 180 tūkstančių kubinių metrų jūrinio smėlio.
„Vykdydami laivybos kanalo gilinimo darbus, iškastą gruntą, jei jis tinkamas naudoti, ne plukdome gilyn į jūrą, bet naudojame paplūdimiams papildyti, smėlį žemsiurbei išpurškiant arčiau kranto. Šiemet, vykdant tokią aplinkosauginę priemonę, iš jūrinio smėlio bus formuojamas povandeninis pylimas tarp šiaurinio molo ir I Melnragės paplūdimio. Džiaugiamės, kad uoste vykdomi infrastruktūros projektai, kartu kuria ir kitą pridėtinę vertę, prisideda prie aplinkos apsaugos, jos atkūrimo“, – teigia Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.
Šio pylimo smėlį bangos palaipsniui išmes į krantą, o vėjas nuneš į kopagūbrį, tad taip paplūdimys pasipildys smėliu ir susidarys palankios sąlygos kopagūbrio regeneracijai.
Po Uosto direkcijos inicijuotų susitikimų su Melnragės bendruomene, banglenčių sporto atstovais ir verslininkais bei BĮ „Klaipėdos paplūdimiai“ buvo diskutuotas kompromisinis sprendimas darbus vykdyti etapais, kol viename ruože vyks darbai, kitame bus galima sportuoti ir vykdyti verslinę veiklą. Į paplūdimio ribas patenkančioje darbų zonoje darbus planuojama vykdyti, kai žmonių veikla ne tokia aktyvi.
Pajūrio zonoje ties Melnrage Uosto direkcija paplūdimio smėliu dar nėra pildžiusi. Kitas projekto išskirtinumas – gylis. Anksčiau smėlis buvo gramzdinamas 6–7 metrų gylyje, šiame projekte numatyta povandeninį pylimą formuoti 2–3,5 metro gylyje, tai sudaro papildomus iššūkius darbus vykdysiančiai technikai, nes ji privalės dirbti arti kranto, tad būtinos itin palankios oro sąlygos, dėkingiausios srovės. Tokias oro sąlygas Lietuvoje turime tik vasarą. Rangovas dirbs visą parą, kad darbai būtų atlikti per kuo trumpesnį laiką.
Smėlis yra ištirtas ir Aplinkos apsaugos agentūros specialistų pripažintas tinkamu naudoti povandeninio pylimo formavimui.
Darbai atliekami pagal LR aplinkos ministerijos parengtą Pajūrio juostos tvarkymo programą. Projektas finansuojamas pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija nuo 2001 iki 2018 metų iš viso paplūdimių papildymui jau yra išpylusi apie 1 milijoną 220 tūkstančių kubinių metrų smėlio. Paskutinį kartą smėlis piltas 2018 m. ties Giruliais.