„Jie tikina, kad aš pati specialiai tas basutes suplėšiau. Nesąmonė. Kiek pavaikščiojau, o ėmė ir siūlės iširo, atsiklijavo padas. Jie nekokybiški. Garantija batams galioja dvejus metus, tačiau parduotuvėje niekas į kalbas nesileido. Nesiūlė nei jų sutvarkyti, nei pakeisti kitais, nei sumažinti kainos, nei grąžinti pinigus. Ne euruose dabar jau esmė, o požiūryje į klientą. Kreipsiuosi į teismą“, – rėžė Rita.
Kito pasirinkimo jai ir nebeliko. Teigiamus sprendimus jau yra priėmusios ikiteisminės ginčų nagrinėjimo institucijos: tiek Valstybinė ne maisto produktų inspekcija, tiek Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba. Tačiau „Dviejų brolių“ savininkai tvirtai laikosi savo: klientė dėl suplyšusių basučių kalta pati. Teisybės paieškos Ritai užsitęsė.
„Tarnybų sprendimai yra tik rekomendacinio pobūdžio, tad belieka kreiptis į teismą. Tai jau – principo reikalas“, – pabrėžė mergina.
Gavusi Ritos prašymą dėl netinkamos kokybės moteriškų batelių, Valstybinė ne maisto produktų inspekcija dar rugsėjį priėmė išvadą, jog minimi „moteriški bateliai, dėl atsiklijavusios dešinės pusporės pado noselės dalyje, neatitinka kokybės rodiklių, kurių pirkėja galėjo protingai tikėtis, t.y., kurios būtinos daiktui, kad jį būtų galima naudoti pagal įprastinę paskirtį, todėl Vartotojos pretenzija dėl netinkamos batelių kokybės – pagrįsta“.
Pardavėjui neįrodžius, kad prekė parduota kokybiška, bei nenustačius pardavėjo atsakomybę šalinančių aplinkybių, „Dviems broliams“ nurodyta grąžinti sumokėtus pinigus.
Formuluodama sprendimą kita kompetetinga institucija – Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba – vadovavosi ekspertinėmis Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos anksčiau pateiktomis išvadomis, nes pati teisės aktų nėra įgaliota nustatyti ne maisto prekių kokybę. Tarnyba lapkritį priėmė tokią pačią, kaip ir inspekcija, išvadą – „Du broliai“ privalo grąžinti pirkėjai pinigus. Tačiau 329 eurų Rita neatgavo.
„Šių išvadų neužtenka. Inspekcija konstatavo tik faktą, jog tikrinimo metu basutės yra subraižytos, suplyšusios. Bet kodėl jos tokios, niekas netiria. Kiekvieno modelio avalynės gauname po 15-20 porų. Visos šios basutės išparduotos. Jei jos būtų nekokybiškos, juk kažkas kitas dar būtų kreipęsis. Bet nesikreipė.
Pagrįstų skundų sulaukiame retai. Manome, jog šiuo atveju klientė pati sugadino basutes“, – atkirtį skundui pateikė vienas iš „Dviejų brolių“ savininkų Andrius Jankauskas.
Paklaustas, ar gali tokios aukštos kokybės kaip „Prada“ prekės ženklo batai per mėnesį taip susinešioti, pašnekovas patikino, jog taip jie gali atrodyti ir po 5 minučių avėjimo. Svarbu, ką su jais darai ir kaip saugai.
„Nusipirkęs automobilį gali jau pirmą minutę atsitrenkti į medį. Tada juk nesakysi, kad mašina buvo nekokybiška ar ne? Tai juk batai. Jais vaikščiojama. Natūralu, kad po mėnesio jie gali būti apsibraižę. Klientė tikino, kad dažai nusitrynė dėl to, kad jie nekokybiškai buvo užtepti. O gal todėl, kad batų viršus kažkur atsitrenkė?“, – retorinį klausimą iškėlė A.Jankauskas.
Jei klientė raštiškai atsiprašys, pripažins savo kaltę, jog pati subraižė batus, grąžinsime jai pinigus.
Vyras patikino šiuo atveju matantis tik piktnaudžiavimą, norą pasinaudoti inspekcija, kuri atsiduria tarsi kvailės vietoje, nes privalo ginti vartotoją, o tas gynimas kainuoja daug: paskatintas klientas kreipiasi į teismą, o vėliau bylą pralaimi.
„Esame laimėję ne vieną teismą. Jei ir ši klientė norės žengti tuo pačiu keliu – nebijome savo pozicijos ginti prieš teisėją. Tiesiog esame įsitikinę, kad tai nėra brokas. Nepasiduosime šantažui“, – patikino A.Jankauskas.
Vyras prisiminė atvejį, kuomet vienas klientas į parduotuvę atnešė grąžinti batus, pirktus prieš dvejus metus. Neva jie ėmė spausti koją.
„Turėjome ignoruoti jį, bet pakeitėme tuos batus į naujus. Galėtume pakeisti ir šįkart, bet tai nebūtų sąžininga. Supraskite, įmonei tai nebūtų didelis nuostolis, tačiau nebegalime leisti toliau vystytis tokiai praktikai. Reikia kažkada padėti tašką. Kad baigtųsi šantažai ir piktnaudžiavimas. Tvarka turi būti“, – patikino „Dviejų brolių“ savininkas.
Tačiau paklausus, ar išties nenori šio konflikto išspręsti taikiai ir tikrai nepakeis savo pozicijos, A.Jankausko kategoriškumas staiga išgaravo.
„Sprendimai gali būti įvairūs. Jei klientė raštiškai atsiprašys, pripažins savo kaltę, jog pati subraižė batus, grąžinsime jai pinigus“, – pareiškė verslininkas.