Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2015 01 14

Parėmęs partijas verslas laimi viešuosiuose pirkimuose

Partijoms ir politinėms kampanijoms aukojantis verslas atsigriebia per viešuosius pirkimus – kai kuriais metais beveik pusės visų viešųjų pirkimų vertės užsakymų gaudavo būtent partijų rėmėjai.
Asociatyvinė nuorauka
Pinigai voke / Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr.

„Lietuvos žinios“ trečiadienį rašo, kad 2004-2011 metais politines kampanijas maždaug 7 mln. eurų parėmusios šalies įmonės laimėjo beveik pusę per tuos metus vykusių didesnių viešųjų pirkimų, kurių bendra vertė siekė beveik 6 mlrd. eurų.

Pasak prieš kelis mėnesius posto netekusio Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) vadovo Žydrūno Plytniko, tiek valdančiosios, tiek opozicinės partijos ieško būdų, kaip papildyti savo kasas, o per viešuosius pirkimus, kuriuose kasmet sukasi apie 4 mlrd. eurų, proteguojant „savas“ įmones į juodąsias buhalterijas sukraunami milijonai.

„Pažiūrėkime: ministerijas valdantys ministrai skirsto europines lėšas, projektams vykdyti parenkamos su viena ar kita partija susijusios įmonės, su jomis aptariamos nelegalaus finansavimo sąlygos. Tam pasitelkiamos ne tik verslo organizacijos, bet net ir pačių partijų ar jų atstovų bei artimųjų steigiamos įmonės. Žinoma, patys ministrai procese tiesiogiai nedalyvauja: jie numato žmones, kurių funkcija – lėšų partijai paieška. Jie infiltruojami į viešųjų pirkimų komisijas, skiriami patarėjais ir rūpinasi konkrečiais projektais. Dėl šios aplinkybės VPT nuolat likdavo „už borto“. Mes juk matydavome, kaip, pabandžius reguliuoti netinkamomis sąlygomis vykdomus viešuosius konkursus ar juos nutraukti, kildavo didžiulis triukšmas ir politikų pasipiktinimas“, – dienraščiui teigė buvęs VPT vadovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos