Pradėję jį rengti valdantieji „valstiečiai“ žadėjo didelių permainų valdant nacionalinį transliuotoją, tačiau sulaukę daug kritikos esminių pasiūlymų atsisakė.
Projekte nebeliko ankstesnio sumanymo įsteigti naują LRT valdymo organą – valdybą, pakeisti visuomeninio transliuotojo tarybos sudarymo tvarkymą.
Seimo Kultūros komiteto pirmininkas „valstietis“ Ramūnas Karbauskis anksčiau yra sakęs, kad, nepaisant to, priėmus naują LRT įstatymo redakciją mažėtų įstaigos generalinio direktoriaus galios ir didėtų tarybos įtaka.
Nors LRT tarybos formavimo principas lieka toks pats, kaip dabar galiojantis, jai siūloma suteikti funkciją steigti nuolatinius Audito ir rizikos valdymo, Pirkimų ir investicijų politikos, Turinio ir kitus komitetus, darbo grupes, skirti jų pirmininkus, tvirtinti narius, nustatyti jų darbo reglamentus.
Taip pat numatomi reikalavimai LRT tarybos nariams būti nepriekaištingos reputacijos, turėti aukštąjį išsilavinimą, penkerių metų darbo patirties. Partijai priklausantys LRT tarybos nariai privalėtų stabdyti narystę.
Naujoje redakcijoje siūloma dar viena naujovė – LRT etikos pareigūnas. Jis prižiūrėtų, kaip nacionalinio transliuotojo žurnalistai, laidų kūrėjai laikosi etikos kodekso reikalavimų, nagrinėtų skundus.
Šį pareigūną konkurso būdu penkerių metų kadencijai atrinktų taryba.
Taip pat būtų reglamentuota šiuo metu veikiančios, bet įstatyme neapibrėžtos LRT interneto svetainės veikla.
Anot projekto, LRT būtų draudžiama reklama, politinė reklama ir komerciniai audiovizualiniai pranešimai ar kitoks panašaus pobūdžio viešosios informacijos rengimas bei skleidimas, išskyrus rėmimo atvejus.
Be to, būtų leidžiama ir kultūrinė, socialinė ir šviečiamoji informacija už atlygį.
Nauja LRT įstatymo redakcija pradėta rengti atlikus parlamentinį tyrimą dėl nacionalinio transliuotojo ūkinės, finansinės veiklos.
Pirminės „valstiečių“ pataisos siūlė, kad naujai steigiama LRT valdyba būtų atsakinga už visos institucijos valdymą, struktūros planavimą, ūkinę veiklą, sutarčių, jei sandorio suma yra didesnė kaip 29 tūkst. eurų, sudarymą. Valdyba taip pat turėjo prižiūrėti LRT generalinio direktoriaus veiklą, siūlyti atšaukti jo sprendimus, jei šie prieštarautų įstatymams, LRT tarybos sprendimams. Buvo numatyta, kad tarybos ir valdybos sprendimai LRT būtų privalomi.
Pirmoji įstatymo redakcija sulaukė daug kritinių pastabų ir Seime, ir Vyriausybėje, ir žurnalistų bendruomenėje. Tuomet buvo sudaryta darbo grupė, ji parengė antrą įstatymo variantą.