Pasaulio lietuvių bendrijos (PLB) atstovai pažymi, kad atskiras centras, nepaisant gerų ketinimų, duos priešingą efektą – užuot integravęs vaikus, sukurs atskirtį.
„Integracija vyks tarp vaikų sugrįžusių iš užsienio valstybių, o ne tarp jų lankomos bendruomenės. Tokiu atveju galimas patyčių skatinimas, atitolimas nuo pasirinktos bendruomenės. Vaikas negalės lankyti užklasinės veiklos kartu su savo klasės ar mokyklos draugais, nes turės eiti vienas į integracijos centrą“, – kreipimesi sako PLB Švietimo komisijos narė Alvija Černiauskaitė.
Jungtinės Karalystės Lietuvių bendruomenės pirmininkė Dalia Asanavičiūtė taip pat sako, kad integracija surinkus atvykusius vaikus į vieną atskirą klasę nėra efektyvi. „Vaikai kalbės tarpusavyje anglų kalba, taip pat didelis pavojus sulaukti patyčių iš vietinių vaikų. Nesinori, kad būtų sukurti „getai“, kur vaikai jaustų dar didesnę atskirtį“, – sako D.Asanavičiūtė.
Kreipimusi pasidalino Alytuje rinktas Seimo narys „valstietis“ Robertas Šarknickas, pritariantis PLB atstovų išsakytai pozicijai.
„Sutinku su visais pasisakiusiais kompetentingais specialistais, kad ne tokiomis priemonėmis reikėjo kurti integracijos centrą vienoje mokykloje. Liūdna, kad Alytaus vardas nuskambėjo ne iš gerosios pusės dėl godumo būti pirmam, matomam“, – sako Seimo narys.
Miesto valdžia sako, kad kritiką gali lemti neteisingai suprantama centro veikla. Alytus tikisi, kad tai bus lietuvybės centras, kuriame bursis nebūtinai iš emigracijos grįžę žmonės.
„Neteisingai vartojami žodžiai dažnai klaidina. Planuojamos veiklos neoficialus pavadinimas, kuris paplito žiniasklaidoje, galbūt, turi ne visai teigiamą potekstę jau vien tuo, kad alytiškiai vaikai vadinami emigrantais ir juos reikia integruoti – mes tikimės, kad tai bus lietuvybės centras, kur bursis vaikai ir tėvai, nebūtinai sugrįžę iš užsienio, tačiau norintys geriau pažinti šalies istoriją, paveldą, kultūrą ir kalbą“, – BNS teigė vicemerė Valė Gibienė.
Pasak jos, tai jokiu būdu nebus privaloma ir niekas neprivalės eiti į šią klasę vietoje norimo būrelio, tai ir bus viena iš popamokinės veiklos galimybių. Vaikams, kurie sugrįžę į Alytų papildomos konsultacijos ir pagalba skiriama ir pačiose mokyklose, jie gauna korepetitorius, jei tik tokių reikia, tad ši veikla bus tik papildoma, kaip ir visiems kitiems miesto vaikams, norintiems giliau pažinti savo šalį, teigė vicemerė.
Anot Likiškėlių pagrindinės mokyklos, kur ir planuojama būsima veikla, direktoriaus Donato Vasiliausko, lankydami šį centrą vaikai turės galimybę išmokti tradicinių lietuvių liaudies dainų, šokių, iš arčiau susipažinti su pasakojamąja bei smulkiąja tautosaka, tautodaile, nagrinėti Lietuvos etnografinius regionus, gamintis tradicinius lietuviškus patiekalus.
„Kultūrinių pažintinių išvykų metu vaikai aplankys Lietuvos istorines vietas, pasivaikščios piliakalniais, dalyvaus edukaciniuose užsiėmimuose, pagilins žinias apie savo regiono istoriją ir geografiją. Centras bus naudingas visiems miesto mokiniams, kadangi centro tikslas – stiprinti lietuvybę, tradicijas, tautinę savimonę ir tapatybę. Manome, jog ypatingą naudą gaus mokiniai, kurie yra neseniai sugrįžę iš emigracijos“, – teigė direktorius. Jo komentarą BNS perdavė savivaldybės atstovai.