„Nustatyta, kad Lietuvos įmonės per JAV veikiančias ofšorines kompanijas tos šalies aukcionuose įsigydavo nenaujus automobilius, už kuriuos mokėdavo Lietuvos įmonės arba fiziniai asmenys. Jūriniais konteineriais atgabenus automobilius į Klaipėdos valstybinį jūrų uostą, muitinės deklaracijoje buvo nurodoma, jog transporto priemonė yra skirta reeksportui arba perdirbimui. Taip sąmoningai buvo mažinama jų vertė, siekiant išvengti mokesčių“, – teigia Klaipėdos AVMI viršininko pavaduotojas Virgilijus Beržanskis.
Prastovėję Lietuvoje kelis mėnesius ir per tą laiką nerodant jokių remonto išlaidų paruošti pardavimui, automobiliai būdavo keliskart perparduodami įmonėms ir fiziniams asmenims. Įveikus minėtą pardavimų grandinę, automobilių vertė išaugdavo ir viršydavo neva JAV turėtą kainą. Nustatyta, kad tokiu būdu automobiliai „pabrangdavo“ vidutiniškai 39 tūkst. litų, lyginant su kaina, nurodyta muitinės deklaracijoje.
Klaipėdos AVMI šiais metais atliko per 110 patikrinimų įmonėse, užsiimančiose automobilių gabenimu, remontu ir prekyba, didžioji dalis patikrinimų atlikta bendradarbiaujant su Klaipėdos teritorine muitine, Muitinės kriminaline tarnyba (MKT), Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba (FNTT). Patikrinimų metu įmonėse rasta nelegaliai dirbusių asmenų, nustatyta komercinės veiklos tvarkos, apskaitos taisyklių ir kitų pažeidimų, pradėti dviejų įmonių veiklos mokestiniai patikrinimai, keturi ikiteisminiai tyrimai.
„Įvertinus automobilių prekyba užsiimančių įmonių finansinius rodiklius, metų pradžioje papildomai kontrolei buvo atrinktos 43 labiau rizikingos mokestiniu požiūriu įmonės. Pastebima tendencija, kad atlikus patikrinimus minėtose įmonėse, šoktelėjo jų finansiniai rodikliai – pardavimai išaugo 33 procentais, pridėtinė vertė – 60 procentų, padidėjus atlyginimams sumokėto į biudžetą Gyventojų pajamų mokesčio (GPM) suma ūgtelėjo 26 procentais“, – pabrėžė V. Beržanskis.