Pagal Vidaus reikalų ministerijos (VRM) parengtą įstatymo projektą, kurį trečiadienį svarstys Vyriausybė, turėtų būti praplėstos galimybės panaudoti VSAT orlaivius.
Priėmus įstatymą, pasieniečiai galėtų orlaiviais padėti policijai palaikyti viešąją tvarką, dalyvauti vykdant paieškos ir gelbėjimo darbus, teikiant medicinos pagalbą, gabenant donorų organus ir audinius.
Be to, orlaivius siūloma leisti panaudoti strateginę ar svarbią reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių bei įrenginių fizinei saugai tikrinti – be kita ko, apžiūrėti iš oro magistralinių dujotiekių trasų ir jų įrenginių techninę būklę, ieškoti galimų dujų nuotėkių.
Anot VRM, taip būtų užtikrinama „nepertraukiama, stabili ir saugi strateginę ar svarbią reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių ir įrenginių veikla“.Pasieniečiai galėtų orlaiviais padėti policijai palaikyti viešąją tvarką, dalyvauti vykdant paieškos ir gelbėjimo darbus.
Pagal projektą, už VSAT orlaivių skrydžių, skirtų dalyvauti vykdant Lietuvos strateginę ar svarbią reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių ir įrenginių fizinę saugą, organizavimą ir vykdymą bendradarbiavimo sutarčių pagrindu būtų atlyginama pagal įkainius, apskaičiuojamus vadovaujantis nustatyta apskaičiavimo metodika.
Prieš pusantrų metų, 2009–ųjų kovą, žiniasklaidoje skelbta, kad VSAT Aviacijos rinktinės sraigtasparniai mažesnėmis nei rinkos kainomis tikrina bendrovių „Lietuvos dujos“ bei „Mažeikių nafta“ vamzdynus, besitęsiančius šimtus kilometrų.
Anksčiau dujotiekį iš oro inspektavusios bendrovės „Aeroservisas“ vadovas Benas Laurinaitis tuomet teigė, jog visame pasaulyje vamzdynų patikrą iš oro vykdo verslo įmonės. Tuo metu Lietuvoje užsimota šią funkciją perduoti valstybinei tarnybai.
Seimo Nacionalinio saugimo ir gynybos komiteto (NSGK) pirmininkas konservatorius Arvydas Anušauskas tuomet BNS sakė, kad nors „Mažeikių nafta“ yra nacionalinės svarbos objektas, „tai vis dėlto privati bendrovė, kuri perka paslaugas ir turi savo reikalus tvarkyti pati“.