Kalvarijos-Budzisko pasienio punkte, 15.30 val. duomenimis, eilės išaugo iki 40 kilometrų (ryte buvo 35 km), o Lazdijų-Ogrodniki punkte – daugiau nei dvigubai iki 10 kilometrų (14 val. duomenys).
VSAT atstovas Rokas Pukinskas trečiadienio rytą BNS teigė, kad eilių ilgis nuolat svyruos.
Lietuva ir Lenkija uždarė valstybių sienas užsieniečiams, siekdamos sulėtinti koronaviruso plitimą, bet krovininiai automobiliai praleidžiami.
Siekiant sumažinti eiles, antradienio popietę buvo atidarytas Lazdijų pasienio kontrolės punktas ties Lenkija.
Pasienyje su Baltarusija, ties Medininkų pasienio punktu, sieną kirsti laukia 289 vilkikai.
Eilės didėja ir dėl Lenkijos pasieniečių patikros
„Stengiamės, kad tikrai tos eilės mažėtų (...) Bet eilės kol kas yra tokios, kalbamės su Lenkijos vidaus reikalų ministru ir ieškome bendrų sprendimų “, – žurnalistams spaudos konferencijoje sakė ministrė.
Vidaus reikalų ministrė R.Tamašunienė sako, kad eilės susidaro ir dėl Lenkijos pasieniečių atliekamos patikros.
„Lenkijos pasieniečiai taiko keturgubą patikrą – ir krovinio dokumentai, ir transporto dokumentai, vežėjo anketavimas, temperatūros matavimas. Tai įsivaizduokit, vienai transporto priemonei pritaikyti tokią procedūrą, dėl to ir susidaro tokios eilės“, – tvirtino ministrė.
Pasak jos, Lietuvos pusėje vairuotojams skirtos anketos išdalinamos transporto priemonėse, kad jas būtų galima užpildyti dar iki sienos kirtimo, taip pat ministrė teigė, kad būtų galima atsisakyti kai kurių patikros elementų.
„Procedūras mažinti, trumpinti jas. Europa buvo be sienų, mes tų krovinių netikrinome ir, sakykime, medicininė patikra, kas susiję su karantinu, su pasaulyje paskelbta pandemija, rekomendacijomis tikrinti vežėjus, tai tą privalu padaryti“, – sakė R. Tamašunienė.
„Bet kitų procedūrų galbūt būtų galima atsisakyti“, – pridūrė ji.
Ministrė taip pat teigė, kad eilių yra ir pasienyje su Baltarusija, ir su Latvija, tačiau jos nėra tokios, kaip pasienyje su Lenkija.