Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2023 10 06

Su ministerija dėl atlyginimų kėlimo sutarę mokytojai pasirašė kolektyvinę sutartį

Su Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (ŠMSM) dėl atlyginimų kėlimo plano sutarusios švietimo sektoriaus darbuotojus vienijančios profesinės sąjungos penktadienį pasirašė švietimo ir mokslo šakos kolektyvinę sutartį.
Pinigai
Pinigai / 123RF.com nuotr.

„Šiandien užfiksuotas susitarimas su keturiomis profesinėmis sąjungomis nepasiriboja atlygio kėlimu kitais metais, jis padeda pamatus švietimo darbuotojų atlyginimų augimui ketverių metų horizonte“, – po pasirašymo sakė švietimo, mokslo ir sporto ministras Gintautas Jakštas.

Sutartį pasirašė švietimo, mokslo ir sporto ministras Gintautas Jakštas, Lietuvos švietimo ir mokslo profesinės sąjungos pirmininkas Egidijus Milešinas, Švietimo ir mokslo profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkė Aldona Kindurienė, Lietuvos aukštųjų mokyklų profesinių sąjungų susivienijimo pirmininkas Sigitas Vaitkevičius, Lietuvos profesinės sąjungos „Sandrauga“ pirmininkas Kęstutis Juknis.

Prieš šios sutarties ministras kviečia jungtis ir streiką tęsiančią Andriaus Navicko vadovaujamą Lietuvos švietimo darbuotojų profesinę sąjungą, sakydamas, kad daugiau lėšų atlyginimams tikrai nebus ir biudžeto projektui iškeliavus į Seimą „streikas tampa betikslis“.

„Šiandien išsiųsime galutinį ministerijos pasiūlymą ir kvietimą suderinti datas sutarties pasirašymui. Finansiniu kausimu ministerijos pozicija išliko nuosekli, tokia yra dabartinio laikotarpio realybė. Durys penktai profesinei sąjungai yra atidarytos“, – sakė G. Jakštas.

Ministras pažymėjo, kad didesnis finansinis augimas, kaip reikalauja A. Navicko vadovaujama profesinė sąjunga, yra neįmanomas, įvertinus valstybės galimybes.

„Streikas kaip problemų sprendimo įrankis yra teisėtas ir svarbus, tačiau šiandien esame situacijoje, kai jis nebėra rezultatyvus. Streiko sukelti sunkumai vaikams, tėvams, mokytojams, savivaldybėms tampa betiksliai, nes viskas, ką galime padaryti, sutarta“, – sakė G. Jakštas.

„Ačiū parodžiusiems pilietiškumą ir likusiems dirbti klasėse. Ačiū parodžiusiems pilietiškumą ir išėjusiems į žygius ir aikštę. Kviečiu jus grįžti į klases, viskas, kas galėta, pasiekta“, – kviesdamas nutraukti streiką kalbėjo ministras.

Jis pažymėjo, kad susitarimas numato ne tik mokytojų atlyginimų augimą kitąmet 21 proc., tačiau numatyta iki kitų metų gegužės parengti pedagogų atlyginimų augimo planą iki 2028 metų.

„Tokiu būdų bus sudarytos prielaidos atlyginimams augti nepriklausomai nuo politinių kadencijų“, – pabrėžė G. Jakštas.

Švietimo, mokslo ir sporto ministras G. Jakštas ir keturios švietimo darbuotojų profesinės sąjungos praėjusį ketvirtadienį sutarė iki kitų metų gegužės parengti planą, kaip bus didinamas darbo užmokestis mokytojams po 2024 metų, taip pat jos pritarė Vyriausybės siūlymui dėl atlyginimų kėlimo kitąmet.

Vyriausybė siūlo algas mokytojams kitąmet kelti dviem etapais: nuo sausio – 10 proc., o nuo rugsėjo – tiek, kad vidutinė pedagogo alga pasiektų 130 proc. vidutinio šalies darbo užmokesčio.

Per derybas profesinės sąjungos ir Švietimo ministerija taip pat sutarė nuo kitų metų rugsėjo mažinti klases mokyklose. Pagrindiniame ugdyme savivaldybės galėtų susimažinti maksimalų klasės dydį nuo 30 iki 26 mokinių, pradiniame – nuo 24 iki 22 mokinių.

Tuo metu Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos, vadovaujamos Andriaus Navicko, ŠMSM siūlymai netenkina. Dėl to keli tūkstančiai Lietuvos mokytojų praėjusį penktadienį pradėjo streiką, planuojama, truksiantį mėnesį, toliau vyksta derybos su ministerija.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų