2019 05 07

Pataupė: 200 tūkst. egzempliorių tiražo reklaminį laikraštį S.Skvernelis spausdino Lenkijoje

„Nežinau, kas laukia manęs pralaimėjus rinkimus ir negavus žmonių palaikymo. Net jei gaučiau Seimo daugumos pasitikėjimą formuoti Vyriausybę, nežinau, ar man tai leistų padaryti naujasis šalies prezidentas, kokius žmones man būtų bandoma primesti, kokios naujojo šalies vadovo nuostatos būtų šiais klausimais“, – agitaciniame 216 tūkst. egzempliorių tiražu Lenkijoje išleistame laikraštyje svarsto premjeras, kandidatas į prezidentus Saulius Skvernelis.
Kandidato į prezidentus Sauliaus Skvernelio agitacinis laikraštis
Kandidato į prezidentus Sauliaus Skvernelio agitacinis laikraštis / Valdo Kopūsto / 15min nuotr.

„Iš to, ką matau dabar, – toliau rašo pretendentas rinkimuose, – esu visiškai tikras, kad suktume atgal į 2008 m., kai bankų, stambaus verslo ir politinio elito interesai buvo aukščiau visuomenės poreikių.“

Reklaminis laikraštis, kurio viršelyje – valdančiųjų Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) bei Lietuvos socialdemokratų darbo partijos (LSDDP) remiamas kandidatas S.Skvernelis, yra 12 puslapių, spausdintas „Media Regionalne“.

Valdo Kopūsto / 15min nuotr./Kandidato į prezidentus Sauliaus Skvernelio agitacinis laikraštis
Valdo Kopūsto / 15min nuotr./Kandidato į prezidentus Sauliaus Skvernelio agitacinis laikraštis

Pirmuosiuose dvejuose leidinio puslapiuose publikuojamas interviu su kandidatu. Čia jis pasakoja apie savo karjeros vingius, buitį, šeiminį gyvenimą tapus ministru pirmininku. Ne kartą užsimena apie „aršų puolimą“, „formuojamą visuomenės nuomonę“, sukurptas istorijas.

Apdovanojimai ir anglų kalba

„Kažkaip daugiau nei trisdešimties mano apdovanojimų niekas nemato ir apie juo nerašo“, – pažymi S.Skvernelis.

Interviu jis taip pat atsako į nuogąstavimus dėl anglų kalbos.

„Labai dažnai po formalių susitikimų vyksta neformalus bendravimas, ir čia man niekada nereikdavo vertėjo, suprantu angliškai, kalbu ir pats tiek, kiek reikia susikalbėti“, – tikina S.Skvernelis ir priduria, kad kalbėti gimtąja kalba – savigarbos klausimas.

Verčiant laikraštį toliau, galima rasti Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto pirmininko, S.Skvernelio rinkimų štabo vadovo Vytauto Bako pasakojimą. Čia jis dėsto, kaip susipažino su S.Skverneliu, kaip dirba jo vadovaujama Vyriausybė, kokios yra prezidento galios ir kodėl S.Skvernelis tinkamas tapti valstybės vadovu.

Penktajame leidinio puslapyje – dar vienas pretendento komentaras. Čia jis vaizdžiai komentuoja savo vadovaujamos Vyriausybės darbus – esą valstybės biudžete taisomos skylės, pro kurias „visų mūsų pinigai korupciniais sandoriais, per neūkiškumą ar šešėlį ištekėdavo į nešvarias kišenes“. Kieno tos kišenės ar kokie tai konkrečiai sandoriai – neminima.

Valdo Kopūsto / 15min nuotr./Kandidato į prezidentus Sauliaus Skvernelio agitacinis laikraštis
Valdo Kopūsto / 15min nuotr./Kandidato į prezidentus Sauliaus Skvernelio agitacinis laikraštis

Šiame tekste S.Skvernelis kitų metų liepai žada didžiausią pensijų augimą – dėl geros ekonominės situacijos ir indeksavimo jos turėtų didėti 54 eurais.

Kandidatas savo didžiausius konkurentus rinkimuose Seimo narę Ingridą Šimonytę bei ekonomistą Gitaną Nausėdą publikacijoje konstruoja kaip priešus.

Neapsiėjo be konkurentų

S.Skvernelis aiškina, kad I.Šimonytė, dėl pensijų reformos kreipusis į Konstitucinį Teismą, buvo pasiruošusi ginti ne senjorų, o privačių pensijų fondų interesus. G.Nausėda esą taip pat neslėpė „susierzinimo“ pensijų reforma ar vaiko pinigais.

S.Skverneliui palaikymą leidinyje reiškia jo patikėtiniai Kauno tardymo izoliatoriaus pareigūnė Rasa Kazėnienė, Kauno klinikų Neurochirurgijos klinikos vadovas Arimantas Tamašauskas, patarėjas Vyriausybėje Tomas Beržinskas, kadaise Vidaus reikalų ministerijoje kartu dirbusi Ieva Gervinskaitė, dirigentas Gintaras Rinkevičius ir kiti.

Du laikraščio puslapiai skirti LVŽS lyderio, Seimo Kultūros komiteto pirmininko Ramūno Karbauskio ir Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininko Stasio Jakeliūno pareiškimams apie parlamentinį tyrimą ir ekonominės krizės priežastis.

Valdo Kopūsto / 15min nuotr./Kandidato į prezidentus Sauliaus Skvernelio agitacinis laikraštis
Valdo Kopūsto / 15min nuotr./Kandidato į prezidentus Sauliaus Skvernelio agitacinis laikraštis

„Krizės metu neteisingus sprendimus priėmę asmenys ir toliau vengia atsakomybės. Negana to, jie siekia aukštų valstybės postų“, – rinkiminiame leidinyje aiškina S.Jakeliūnas, o konkrečių asmenų neįvardija.

Šis laikraštis, kaip 15min pasakojo S.Skvernelio rinkimų štabo komunikacijos vadovas S.Malinauskas, naudojantis „Lietuvos pašto“ paslaugomis, pasklido po Lietuvą.

Bando pasiekti įvairią auditoriją

„Platinam visoje Lietuvoje. Daugiau negu 200 tūkst. kopijų – tikrai galima visą šalį padengti. Galbūt ne į kiekvieną butą, gal yra miestelių, kurie sunkiau prieinami ir laikraštis sunkiau atkeliaus, gal mūsų savanoriai gali aktyviau suvežt, bet šiaip laikraštį turėtų daug žmonių gauti“, – komentavo jis.

Be aptariamo leidinio gyventojus pasieks ir kitas tradicinis LVŽS laikraštis „Už žemę ir žmogų“. Jame, kaip teigė S.Malinauskas, taip pat yra S.Skvernelio štabo parengto turinio.

„Kampanijoje išnaudojamos visos priemonės, orientuotos į skirtingas socialines, rinkėjų grupes. Jaunesnė auditorija – internetas arba socialiniai tinklai. Kalbant apie mažesnius miestus, vyresnius žmones, laikraščiai labai paimami, skaitomi. Matom, kad tai pakankamai veiksminga priemonė“, – tvirtino S.Skvernelio atstovas ir pažymėjo, kad plonesnius ar storesnius leidinius dalija visi kandidatai rinkimuose.

Laikraštis „Už žemę ir žmogų“ yra spausdinamas Latvijoje, įmonės „Poligrafijas grupa Mūkusala“ spaustuvėje. S.Skvernelio reklaminis leidinys buvo išleistas Lenkijoje, spaustuvėje „Media Regionalne“. Teiraujantis kodėl svetur, o ne Lietuvoje, S.Malinauskas prakalbo apie kainą.

Sutaupė 4 tūkst. eurų

„Spausdinom tikrai dideliu tiražu, o kalbant apie ribotas lėšas, kurias galime skirti kampanijai, kurias mes turime, pasirinkome variantą, kuris yra pigiausias“, – kalbėjo jis.

„Spausdinimas apytiksliai apie 7 tūkst. eurų kainavo. Lietuvoje jis būtų kainavęs kokiais 4 tūkst. brangiau“, – pažymėjo rinkimų štabo komunikacijos vadovas. Anot jo, net ir su atgabenimu į Lietuvą bendrai reikėjo atseikėti mažiau nei spausdinant Lietuvoje.

Vyriausiosios rinkimų komisijos duomenimis, šiuo metu S.Skvernelio rinkimų sąskaitoje – šiek tiek daugiau nei 300 tūkst. eurų. Beveik visą sumą paskyrė LVŽS.

Iki prezidento rinkimų dienos liko savaitė. Ji, kaip pažymėjo S.Malinauskas, pati intensyviausia.

Kampanija suplanuota taip, kad paskutinė savaitė būtų intensyviausia.

„Žmonės, kurie nėra padarę apsisprendimo, dažnai jį padaro remdamiesi ta informacija, kurią gauna prieš pat balsavimą. Jokia išimtis nebūsime ir mes. Kampanija suplanuota taip, kad paskutinė savaitė būtų intensyviausia. Laikraštis irgi platinamas tuo skaičiavimu, kad kuo arčiau balsavimo datos žmonės gautų, galėtų perskaityt ir informacijos nepamirštų. Informacinio triukšmo kitų kandidatų reklamos taip pat yra labai daug“, – dėstė S.Malinauskas.

Pirmadienį Vilniaus centre pagausėjo stendų su kandidato G.Nausėdos veidu ir šūkiais.

R.Karbauskio ultimatumas

Lietuvoje prezidento rinkimai vyks sekmadienį. Rinkimuose be S.Skvernelio, G.Nausėdos ir I.Šimonytės taip pat varžysis filosofas Arvydas Juozaitis, Seimo nariai Mindaugas Puidokas ir Naglis Puteikis, eurokomisaras Vytenis Povilas Andriukaitis, europarlamentaras Valdemaras Tomaševskis.

Siekdamas mobilizuoti rinkėjus, praėjusią savaitę LVŽS vedlys R.Karbauskis pareiškė, kad nesėkmės rinkimuose atveju S.Skvernelis nebus teikiamas į premjerus.

„Balsavimas ne už Saulių Skvernelį reiškia balsavimą už konservatorius“, – skelbė jis.

Savo ruožtu S.Skvernelis nurodė negalintis pasakyti, kaip po rinkimų keisis politinė situacija ir tikino turintis tvirtą LVŽS palaikymą.

Visą informaciją apie prezidento rinkimus galite sekti čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis