Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2021 03 06

Pavasarį bus pradėtas tvarkyti Nemuno laivybos kelias

Vyriausybei planuojant modernizuoti vidaus vandenų kelius ir jų uostus bei prieplaukas, pavasarį bus pradėti pagrindinio laivybos kelio Nemuno upe tvarkymo darbai.
Nemunas ties Kaunu
Nemunas ties Kaunu / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.
Temos: 2 Nemunas Laivyba

Pasak Vidaus vandens kelių direkcijos vadovo Vladimiro Vinokurovo, jau pavasarį bus pradėti upės vagos nuo Kauno iki Kuršių marių tvarkymo darbai – ketinama upėje įrengti bunas, kad ji tiktų laivybai.

„Bus pastatyta arba suremontuota ne mažiau kaip 500 bunų apie 225 kilometrų ruože nuo Kauno iki Kuršių marių“, – BNS sakė V.Vinokurovas.

Darbus per trejus metus už 28 mln. eurų atliks konkursą laimėjusi vienintelė jo dalyvė Vilniaus statybos bendrovė „Tilsta“, su kuria pernai rugsėjį pasirašyta sutartis. Projektui lapkritį skirta 23,3 mln. eurų Europos Sąjungos paramos.

V.Vinokurovo teigimu, Nemunu ateityje galės plaukioti krovininiai, keleiviniai, pramoginiai laivai. Upe galės būti gabenami konteineriai, mediena, gelžbetoniniai gaminiai, skalda, grūdai, didžiagabaričiai ir sunkiasvoriai kroviniai.

„Iš esmės vandens keliai neturi ribų, didėjant baržų kiekiui krovinių kiekis gali būti net 10 mln. tonų per metus“, – tvirtino direkcijos vadovas.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Nemunas ties Kaunu
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Nemunas ties Kaunu

V.Vinokurovas pripažino, kad tokie krovinių srautai bus pasiekti, tik jei bus pakankamai tinkamų laivų, be to, reikėtų plėsti Marvelės prieplauką Kaune, pastatyti uostus Druskininkuose, Jurbarke, Kėdainiuose ir Jonavoje.

„Nemuno aukštupys, Nevėžis iki Kėdainių ir Neris iki Jonavos sudarytų labai palankų kelių tinklą krovininei laivybai vystyti, surenkant arba paskirstant krovinius“, – aiškino V.Vinokurovas.

Marvelės uoste Kaune 2019 metų pavasarį buvo iškrautas pirmasis krovinys – barža iš Klaipėdos uosto atplukdė 16 jūrinių konteinerių su maisto pramonei skirtomis žaliavomis. Tai buvo pirmasis toks krovinys Lietuvoje po nepriklausomybės atkūrimo. Vėliau kroviniai baržomis tarp Klaipėdos ir Kauno plukdyti dar du kartus.

Dvejus metus iš eilės buvus hidrologinei sausrai, krovininiai laivai Nemunu negalėjo plaukti, o sutvarkius vagą, laivyba bus galima visus metus.

Skaičiuojama, kad tuomet krovinių srautas nuo 1,5 tūkst. tonų 2019 metais išaugs iki 100 tūkst. tonų 2024-aisiais, rašoma Vyriausybės programos įgyvendinimo plane.

Skaičiuojama, kad įgyvendinus bunų projektą, krovinių gabenimo Nemunu paklausa per metus sieks apie 300 tūkst. tonų. Viena barža gali gabenti 40-ies vilkikų krovinį.

Dabar direkcija kasmet perveža apie 10–15 tūkst. tonų įvairių krovinių, naudojamų vandens kelio priežiūros darbams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos