Lietuvos architektų sąjungoje pernai spalį išdalyti Lietuvos šiuolaikinės architektūros apdovanojimai. Tarp 5 geriausiųjų įvardytas ir Šarūno Kiaunės projektavimo studijos parengtas Laisvės alėjos rekonstrukcijos projektas. Jis įvertintas už geriausią realizaciją. Neseniai baigtai rekonstruoti Laisvės alėjai skiriama nemažai liaupsių, tačiau ar darbų kokybė išties tokia aukšta?
Į redakciją besikreipęs kaunietis pastebėjo, kad jau dabar didžiosios, tarp medžių alėjos išklotos granitinės plokštės yra išsikraipiusios.
Aloyzas Pakalniškis, Kauno miesto savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas pripažino, kad nedidelis defektas išties fiksuotas. Šiuo metu sprendžiama, dėl kokių priežasčių tai galėjo nutikti.
„Defektas galėjo atsirasti dėl kelių priežasčių: eksploatacijos metu atsiradus nežymiam granito plokštės judėjimui, viena plokštės pusė šiek tiek sukilo, galimas atsijų patekimas po pakilusiu plokštės kampu. Antroji priežastis: valant grindinį įvyko atsijų ištraukimas iš tarpelio tarp granito plokščių arba mechaninis plokštės sujudinimas ir horizontalaus pagrindo praradimas.
Deja, nuo tokių defektų niekas nėra apsaugotas ir natūralu, kad jų pasitaiko“, – patikino A.Pakalniškis.
Šis defektas, pasak jo, bus pašalintas, – garantija galioja 5-erius metus, tad rangovas ištaisys trūkumus už savus pinigus.
„Nuostoliai minimalūs, tiesiog žmonėms atlygis už sugaištą darbo laiką. Tikime, kad laikui bėgant šių problemų sumažės. Šiuo metu vykdome stebėseną ir fiksuojame net ir minimalius defektus, kuriuos rangovas privalės pašalinti“, – patikino savivaldybės atstovas.
Ilgiausios pėsčiųjų gatvės Rytų Europoje rekonstrukcija prasidėjo 2015 metais. Per porą metų už 4,3 mln. eurų iš pagrindų atnaujintas pirmasis Laisvės alėjos etapas, apėmęs atkarpą tarp Nepriklausomybės aikštės ir A.Mickevičiaus gatvės (būtent šioje atkarpoje šiuo metu pastebimas plokščių „išsivaikščiojimas“).
„Atnaujinant pirmąjį etapą, turėjome iššūkių su naująja granito danga. Jos medžiagiškumas, gaminių forma buvo nauja patirtis tiek mums, tiek rangovams. Vėliau eksploatacija išryškino kitas silpnąsias vietas. Remiantis pirmojo etapo patirtimi, projektuotojai patikslino kitų etapų sprendinius“, – apie rekonstrukcijos iššūkius pernai yra kalbėjęs A.Pakalniškis.
2018 metų pavasarį su bendrovėmis „Autokausta“ ir „Kauno tiltai“ buvo pasirašyta maždaug 15 mln. eurų vertės rangos darbų sutartis likusiems keturiems alėjos etapams (Laisvės alėjos atkarpos nuo A.Mickevičiaus iki Vilniaus gatvės atnaujinimas). Įdomu tai, kad jiems įgyvendinti užteko tiek pat laiko, kiek truko pirmasis etapas.
Praėjusį rudenį alėjos rekonstrukciją vainikavo A.Mickevičiaus gatvėje ties susikirtimu su Laisvės alėja atnaujinta važiuojamoji dalis: sudėta tvirtesnė granito danga, o siūlės užpildytos specialia mastika. Tikimasi, kad gana intensyviu transporto srautu pasižyminti atkarpa taps ilgaamžiškesnė ir patvaresnė.
Pastaruoju metu intensyviai atnaujinamos ir pačios Laisvės alėjos prieigos: iš pagrindų suremontuota Kęstučio gatvė, darbai įsibėgėja alėją kertančioje, pėstiesiems skirtoje S.Daukanto gatvėje, tvarkyta ir L.Sapiegos gatvė. Tvarkant prieigas, atsižvelgta į Laisvės alėjos naująjį grindinį – bandyta jį atkartoti ir kertančiose gatvėse.