„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2008 11 19

Pavojingų ir automobilinių atliekų surinkimas šiemet išaugo per 40 proc.

Per pirmuosius tris šių metų ketvirčius viena didžiausių atliekų tvarkymo bendrovių Lietuvoje „Žalvaris“ surinko net 14,4 proc. daugiau visų atliekų (23,6 tūkst. t) nei 2007 m. per tą patį laikotarpį.
Alyvų atliekos
Alyvų atliekos / UAB „Žalvaris" nuotr.

Iš viso praėjusiais metais buvo surinkta 28,7 tūkst. t atliekų. UAB „Žalvaris“ surenka, rūšiuoja, perdirba ir eksportuoja antrines žaliavas (metalinę ir plastikinę pakuotę), pavojingas atliekas (naudotus akumuliatorius, tepalo, kuro, oro filtrus, padangas ir kt.), galvaninius elementus, elektros ir elektronikos įrangą, spalvotuosius ir juoduosius metalus bei jų lydinių laužą.

Automobilinės atliekos – sparčiausiai auganti pavojingų atliekų rūšis

Bene sparčiausiai, daugiau kaip 40 proc., šiemet augo automobilinių atliekų ar transporto remonto metu susidarančių atliekų kiekis. Šiemet tokių atliekų iš automobilių serviso tinklų, Bene sparčiausiai, daugiau kaip 40 proc., šiemet augo automobilinių atliekų ar transporto remonto metu susidarančių atliekų kiekis.nedidelių remonto dirbtuvių ar automobilių detalių bei priedų importuotojų jau surinkta daugiau kaip 8600 t, kai per visus 2007 m. buvo surinkta apie 6000 t.

„Paskutiniuosius kelerius metus esame lyderiai automobilinių atliekų – kuro, oro, tepalo filtrų, amortizatorių, panaudotos alyvos – surinkimo ir utilizavimo bei spalvotojų metalų supirkimo segmentuose. Dėka įdiegtų inovatyvių sprendimų, klientų aptarnavimo kokybės gerinimo, atnaujintos vadybinės grandies bei aiškesnio teisinio reglamentavimo aplinkosauginiame sektoriuje pavyko atliekų surinkimo sistemą padaryti efektyvesnę ir surinkti iki šiol rekordinius kiekius“, – teigia UAB „Žalvaris“ plėtros direktorius Mantas Marcinkevičius. Jis sako, kad kitais metais atliekų kiekis turėtų išaugti dar mažiausiai 30 proc.

Atliekų kiekį augina teisinės normos, vadyba ir IT sistema

Didžiausias atliekų surinkimo šuolis šiemet pastebimas renkant alyvų atliekas (panaudota automobilių alyva) – jos augimas kiekvieną mėnesį sudaro daugiau kaip 60 proc.

Tepalo ir kuro filtrų surinkimas šiemet, palyginti su pernai, išaugo beveik 30 proc., oro filtrų – per 70 proc. Panaudotų automobilių padangų surinkimas, tampantis vis aktualesnis gyventojams, išaugo 45 proc., švino akumuliatorių ­– per 30 proc.

Pasak Manto Marcinkevičiaus, kiekvienais metais importuotojams ir automobilių servisams griežtėja teisiniai aplinkosaugos reikalavimai bei atsakomybė už netvarkingai tvarkomas pavojingas atliekas.

Pagal alyvų atliekų tvarkymo užduotis (remiantis gamintojo atsakomybės principu), numatytas Vyriausybės teisiniuose aktuose, jau nuo 2006 m. regeneruoti ar perdirbti į kurą reikia 30 proc., o pradedant 2010 m. – ne mažiau kaip 50 proc. alyvų atliekų. Filtrais prekiaujančioms įmonėms nustatytos 80 proc. atliekų sutvarkymo normos.

Panaudotų automobilių padangų surinkimas, tampantis vis aktualesniu gyventojams, išaugo 45 proc., švino akumuliatorių ­– per 30 proc.„Per ateinančius metus turime visi pasiruošti įgyvendinti išaugusius automobilinių atliekų surinkimo normatyvus, todėl jau dabar mūsų bendrovė efektyvina veiklą, vykdo struktūrinius pokyčius, stiprina vadybinę grandį bei klientų aptarnavimo sistemą ir diegia visiškai automatizuotą logistikos sistemą, į kurią investavo 0,5 mln. Lt“, – sako „Žalvario“ plėtros direktorius Mantas Marcinkevičius. Pirmoji Lietuvoje atliekų tvarkymo logistikos sistemą leis žinoti visus atliekų judėjimo srautus realiu laiku ir tiksliai pateikti duomenis, kiek ir kur skirtingų atliekų rūšių susikaupė, kiek apdorojama, perdirbama, eksportuojama ar importuojama.

Vakarų valstybių praktika rodo, jog kasmet surenkama ir sutvarkoma vis daugiau pavojingų atliekų. Nors krizės metais prognozuojamas mažesnis automobilių servisų veiklos intensyvumas, griežtėjantys gamtosaugos reikalavimai ir jų įgyvendinimo kontrolė neturėtų keisti augančios atliekų surinkimo tendencijos.

Mažėjančios žaliavų kainos augins atliekų surinkimo įkainius

Bendrovės apyvarta už pirmus tris ketvirčius sudarė beveik 44,5 mln. litų. Pasak M.Marcinkevičiaus, bendrovės veiklos plėtrą ir santykinį apyvartos mažėjimą įtakoja pasaulio rinkose sumažėjusios antrinių žaliavų supirkimo kainos bei išaugę atliekų surinkimo kaštai: automobilių amortizacija, atliekų surinkimo ir tvarkymo sistemos darbuotojų užmokesčio bei kuro išlaidos.

„Plečiant atliekų surinkimo sistemos tinklą ir didinant iš automobilių servisų, gyventojų, įmonių ir kitų teršėjų atliekų surinkimo spektrą, nuo 2009 m. pradžios planuojame didinti kai kuriuos pavojingų atliekų surinkimo įkainius. Dabartinė situacija, kai nemažai sąnaudų padengiama atliekų tvarkytojo sąskaita, mūsų netenkina. Manome, jog mūsų darbo kokybė ir pajėgumai visiškai kompensuos gamintojams bei automobilių servisams iki 10 proc. išaugusius įkainius“, – kitų metų planus atskleidė „Žalvario“ vadovas.

Bendrovė, valdanti didžiausią atliekų surinkimo aikštelių tinklą, planuoja peržiūrėti alyvų atliekų bei įvairių automobilių plastikinių detalių supirkimo kainas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs