„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2021 10 21

Per karantiną prastėjo moksleivių emocinė sveikata: LMS ragins apie tai diskutuoti

Pastarieji metai Lietuvos moksleiviams buvo kupini iššūkių: pandeminė situacija, nuotolinis ugdymas, sumažėję socialiniai įgūdžiai, deja, padažnėjusios ir su psichine sveikata susijusios ligos. Pastebima, jog net ir grįžimas į ugdymo įstaigas neigiamai koreliuoja su moksleivių psichikos sveikatos būkle, juk nuotolinis mokymas(is) suformavo įpročius, kuriuos pakeisti tampa problematiška. Atėjo laikas imtis iniciatyvos ir drąsiai diskutuoti su psichosocialine aplinka mokyklose susijusiomis temomis, pastebėti problemas ir aktyviai jas spręsti.
Socializacija
Socializacija / Asociatyvi nuotr.

2021 m. spalio 15 d. Lietuvos moksleivių sąjunga inicijavo ir pradėjo vykdyti veiklos programą „Laikas jausti“, kuria siekia atkreipti visuomenės, o ypač Lietuvos mokyklų bendruomenių dėmesį į pozityvios emocinės aplinkos mokyklose svarbą ir aktualizavimą. Programos tikslas – vykdant įvairaus pobūdžio veiklas, informuoti bendrojo lavinimo įstaigose besimokančius moksleivius apie emocinio raštingumo, psichinės sveikatos temas, skatinti mokyklų bendruomenes atkreipti dėmesį į pozityvios emocinės aplinkos mokyklose svarbą ir aktyviai prisidėti prie jos kūrimo.

„Karantinas turėjo įtakos mano emocinei būklei. Ypatingai tuomet, kai buvo skiriamas didelis kiekis užduočių pamokoms bei namų darbams. Tuomet supratau, kaip svarbu turėti popamokinių veiklų, užsiimti hobiais bei skirti laiko sau! Stengiausi atrasti naujus dalykus, prisiminti pomėgius, stiprinti emocinę sveikatą, net ir tokiu sudėtingu laikotarpiu“, – moksleivių išsakytoms problemoms pritarė Alytaus Putinų gimnazijos dvyliktokė Akvilė.

Lietuvos moksleivių sąjunga ragina visos šalies moksleivius bei mokyklų bendruomenes drąsiau ir aktyviau kalbėtis mokyklų mikroklimato, psichinės sveikatos ir emocinio raštingumo, tolerancijos, atsakingo elgesio temomis, taip įgyvendinant geros mokyklos koncepciją. O tai padaryti gali kiekvienas moksleivis, juk „Laikas jausti“ pagrindas – programos ambasadoriai. Vykdydami programos naujienlaiškiuose nurodytus iššūkius bei misijas ambasadoriai mokyklose organizuos įvairias veiklas, taip kartu su mokyklos bendruomene kurdami saugią ir pozityvią emocinę aplinką.

Taip pat, siekiant programos tikslų, kas mėnesį vyksiančiuose LMS Vadovų (delegatų) klubuose moksleiviai bus kviečiami diskutuoti programos temų klausimais, nagrinėti ir dalintis savo patirtimi, turimomis žiniomis. Keičiantis programos temoms, „Laikas jausti“ ambasadoriai bei LMS narės – mokinių savivaldos – gaus virtualius naujienlaiškius, kuriuose ras naudingos informacijos, skirtingų temų misiją ir iššūkius. Prie programos įgyvendinimo prisidės ir programos koordinatoriai – LMS padalinių savanoriai.

Jie bendradarbiaudami su įvairių sričių specialistais, inicijuos įvairaus pobūdžio veiklas skirtinguose Lietuvos regionuose, kuriomis vis dažniau paminės ir dėmesį skirs programos tiksluose numatytų temų analizavimui, problemų sprendimui. Žinoma, visapusiškai padės regiono ambasadoriams vykdyti naujienlaiškiuose nurodytas veiklas, pateikti galimus problemų sprendimų būdus.

Asmeninio archyvo nuotr./Lietuvos moksleivių sąjunga
Asmeninio archyvo nuotr./Lietuvos moksleivių sąjunga

„Džiaugiuosi, jog programa suteiks priemones bei įgalins kiekvieną Lietuvos moksleivį kurti pokytį savo mokykloje ir regione“, – mintimis dalinasi „Laikas jausti“ koordinatorė Karolina Kucavičiūtė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs