„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2020 01 22

Pernai į numerį 112 skambinta 2 mln. kartų, bet pusei žmonių pagalbos nereikėjo

2019 metais Bendrajame pagalbos centre buvo atsakyta į 2 139 421 pagalbos skambutį, registruoti ir pagalbos tarnyboms perduoti pranešimai apie 981 504 įvykius. Tai beveik tokie patys skaičiai kaip ir 2018 metais.
Bendras pagalbos telefonas
Bendras pagalbos telefonas / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Daugiausia pranešimų, kaip ir ankstesniais metais, sulaukė policija – 521 809. Iš jų didžiausias pranešimų skaičius ir vėl buvo apie techninius eismo įvykius (63,7 tūkst.), o į antrąją vietą išsiveržė kelių eismo taisyklių pažeidimai (57,4 tūkst.), aplenkę smurtą artimoje aplinkoje (54,2 tūkst.), apie kurį gauta šiek tiek mažiau pranešimų nei 2018 metais, rašoma BPC pranešime žiniasklaidai.

BPC/Atsakytų skambučių ir tarnyboms perduotų pranešimų skaičiaus santykis 2018-2019 m.
BPC/Atsakytų skambučių ir tarnyboms perduotų pranešimų skaičiaus santykis 2018-2019 m.

Greitosios medicinos pagalbos kompetencijos įvykių, lyginant su ankstesniais metais, šiek tiek padaugėjo – buvo 401 736, ugniagesiai gelbėtojai į pagalbą vyko 33 817 kartų, o aplinkosauginių įvykių užregistruota 14 130.

Toliau stebima tendencija, kad mažėja neatsakytų skambučių skaičius ir trumpėja vidutinis atsiliepimo laikas. Vidutinis atsiliepimo laikas 2019 metais siekė vos 4 sekundes, o per 15 sekundžių buvo atsiliepiama į 93 proc. skambučių (2018 metais vidutinis atsiliepimo laikas buvo 5 sekundės, o per 15 sekundžių buvo atsiliepiama į 91,4 proc. skambučių).

BPC/2019 m. užregistruoti pranešimai pagal įvykių tipus
BPC/2019 m. užregistruoti pranešimai pagal įvykių tipus

Vidutinė pokalbio trukmė buvo 1 minutė 52 sekundės, t.y. išliko tokia pati, kaip ir 2018 metais. Tačiau bendra 2019 metų pokalbių įrašų trukmė sumažėjo 787 valandomis ir siekė 35,4 tūkst. valandų (norint juos visus perklausyti prireiktų 4 metų).

Netiksliniai ir trukdantys skambučiai, kaip ir dvejais ankstesniais metais, sudarė apie 54 proc. atsakytų skambučių. Kadangi filtre kasmet užlaikoma vis mažiau trukdančių skambučių (2019 metais – 201 044), galima spėti, kad nors ir labai pamažu, bet vis daugiau numeriu 112 besikreipiančių asmenų ima suprasti tikrąją jo paskirtį. Tikimasi, kad prie to prisidės ir 2019 metais pakeistas oficialus numerio 112 pavadinimas – nuo praėjusių metų liepos 1 d. jis vadinamas skubiosios pagalbos tarnybų telefono numeriu 112.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs