Nori skiepytis greičiau
Mažoje transporto įmonėje, kurioje – 15 vairuotojų, dirbantis tolimųjų reisų vairuotojas Ričardas 15min skundėsi, kad tokie darbuotojai kaip jis yra paprasčiausiai diskriminuojami.
„Nors mes važinėjame į kitas šalis, kiekvieną dieną išvežiojame prekes ir laukiame pakrovimo, per dieną apsilankome net keliose užsienio kompanijose, einame į vidų, kontaktuojame, pasirašinėjame dokumentus, rizikuojame savo sveikata – galime užsikrėsti, tačiau niekas į tai nereaguoja.
Mažoms transporto įmonėms nesuteikta teisė tarptautinių reisų vairuotojus paskiepyti prioritetine tvarka, nors grįžę privalome saviizoliuotis. Kiek galima tyčiotis iš vairuotojų? Kodėl mažų transporto įmonių tolimųjų reisų vairuotojams nesuteikta teisė pasiskiepyti prioritetine tvarka?“ – piktinosi Ričardas.
Kontaktuojame, pasirašinėjame dokumentus, rizikuojame savo sveikata – galime užsikrėsti, tačiau niekas į tai nereaguoja.
Jis taip pat pastebėjo, kad ši problema kyla ne tik tolimųjų reisų, bet ir autobusų, taksi, pavežėjų, kitų mažų transporto įmonių vairuotojams.
Kreipėsi jau antrąkart
Asociacijos „Linava“ generalinio sekretoriaus Zenono Buivydo teigimu, asociacija jau seniai kreipėsi į Vyriausybę ir Sveikatos apsaugos ministeriją (SAM), prašydama sudaryti galimybę transporto sektoriuje dirbančios įmonėms savo lėšomis įsigyti skiepų nuo koronaviruso, kuriais būtų skiepijami įmonėse dirbantys vairuotojai.
Taip pat – įvertinti galimybes papildyti vakcinacijos nuo COVID-19 prioritetines grupes į jas įtraukiant transporto sektoriuje dirbančius vairuotojus.
Toks kreipimasis buvo paskelbtas dar kovo 1 d.
„Deja, bet iki šiol, per du mėnesius, nesulaukėme jokio atsakymo. Tad vėl buvo kreiptasi į SAM su pakartotiniu prašymu“, – sakė Z.Buivydas.
Jo teigimu, šio sektoriaus darbdaviai yra pasirengę prisidėti prie aktyvesnio skiepijimo proceso, tik tam turi būti sudarytos galimybės.
Deja, bet iki šiol, per du mėnesius, nesulaukėme jokio atsakymo. Tad vėl buvo kreiptasi į SAM su pakartotiniu prašymu.
„Su vakcinacija susijusi informacija yra pateikiama vežėjams – mes ją dalijamės su nariais ir kviečiame išnaudoti visas valstybės siūlomas galimybes. Asociacija „Linava“ supranta kuo puikiausiai vežėjų lūkesčius ir daro viską, kas įmanoma, tačiau sprendimai – atsakingų institucijų rankose.
Be to, kitas labai svarbus klausimas yra tai, kaip bus skiepijami Lietuvos įmonėse dirbantys trečiųjų šalių vairuotojai. Vairuotojų Lietuvos įmonėse dirba daugiau 75 tūkst. Problema yra tokia – jei jie negalės laisvai judėti po ES erdvę be skiepo, tai bus dar vienas milžiniškas smūgis mūsų šalies transporto sektoriui“, – apie problemas kalbėjo Z.Buivydas.
Jis teigė dar kartą prašąs SAM įsiklausyti į vežėjų prašymus.
Prioritetai nesikeis
Sveikatos apsaugos ministro Arūno Dulkio patarėja Aistė Šukšta 15min teigė, kad išties tolimųjų reisų vairuotojai į prioritetų sąrašą nepatenka.
Tačiau anksčiau pasiskiepyti jie gali su kitomis grupėmis – dėl amžiaus, kitų prioritetų, tokių kaip lėtinės ligos ir t.t.
Šiuo metu Lietuvoje skiepijami 55 ir vyresni žmonės, kitą savaitę – 45+ amžiaus grupė.
„Esame jau etapinėje vakcinacijoje ir jie kaip atskira grupė nėra įtraukti į prioritetą. Dalis jų pateko ir po 100+ darbuotojų turinčių įmonių prioritetu. Prioritetų sąrašas nebebus keičiamas, kaip ministras jau yra sakęs prieš keletą savaičių“, – teigė A.Šukšta.
Ministro atstovė sakė, kiek turinti duomenų, kad didelė dalis tolimųjų reisų vairuotojų jau yra vakcinuoti.