Dažnai Klaipėdos autobusais važinėjanti moteris per vieną savaitę užfiksavo du atvejus, kai autobusus su keleiviais vežiojantys vairuotojai pliurpia mobiliuoju telefonu. Viena ranka laiko vairą, o iš kitos nepaleidžia telefono.
Pažeidimai – ne keleivių reikalas
„Kartą vienam vairuotojui garsiai papriekaištavau dėl to, tačiau sulaukiau tik grubaus atsakymo, kad nereguliuočiau, kaip jis turi dirbti“, – piktinosi moteris.
Kai pažeidimai ėmė kartotis, Ala nusprendė nebepiktinti vairuotojų pastabomis, o tiesiog nufilmuoti pažeidėjus.
Kelių minučių trukmės įraše matyti, kaip vairuotojas ir telefonu kalba, ir vairo nepaleidžia, ir dar geba bilietėlius pardavinėti.
11 maršruto autobusą vairavęs vyras telefonu kalbėjo važinėdamas judriomis miesto gatvėmis, tik privažiavęs Taikos prospektą, jis nutraukė pokalbį, nes čia gali būti pastebėtas.
„Vadinasi, žino, kad taip elgtis nedera. Tai kodėl taip daro? Ar keleiviai, važiuojantys Klaipėdos autobusais, yra saugūs? Kas atsakys, jei neduok, Dieve, kas nukentės? Ar įmonė, kuri atsakinga už keleivių vežimą, tikrina, kaip dirba jos vairuotojai?“ – bėrė klausimus pašnekovė.
Vairuotojas jau nubaustas
Žinia apie pažeidėją netrukus pasiekė ir Klaipėdos autobusų parką. Jam vadovaujanti Jelizaveta Daugininkienė „15min“ teigė, kad jau buvo „rimtas“ pokalbis su pažeidėju. Jis buvo įspėtas, kad daugiau telefonu vairuodamas nekalbėtų.
„Nesuprantu, kodėl užkliuvom būtent mes? Kodėl nepastebėjo, kaip dažnai telefonais kalba privačių kompanijų vairuotojai? Kodėl niekas nefilmuoja, kaip vairuoja ir telefonais kalba lengvųjų automobilių vairuotojai? Čia tai didžiausia problema – atrodo, kad tik įsėdę į automobilį turi čiupti už telefono, kitaip vairuot negalės“, – pyko direktorė.
J.Daugininkienė aiškino, kad vairuotojai, pažeidę Kelių eismo taisykles ar nemandagiai bendravę su keleiviais, gali gauti ir piniginių nuobaudų. Vienas vairuotojas, nuolat gavęs pastabų dėl įžūlaus elgesio su keleiviais, buvo atleistas iš darbo.
„Klaipėdos keleivinio transporto“ vadovas Gintaras Neniškis patikino, kad niekada netoleruoja tokio elgesio. „Vairuoti ir kalbėti telefonu – griežtai draudžiama. Po policijos reidų dalis vairuotojų įsigijo laisvų rankų įrangas“, – tikino G.Neniškis.
„Mes neleidžiame turėti laisvų rankų įrangos. Vairavimas ir pokalbiai – nesuderinami“, – teigė Autobusų parko direktorė.
Pamiršta laikytis grafiko
Klaipėdos autobusuose sukurtas savikontrolės mechanizmas: apie pažeidimus, kuriuos daro ne tik keleiviai, bet ir vairuotojai, informuoja kontrolierės.
Tačiau dar nė karto nepranešta, kad vairuotojas darbo metu būtų ir vairavęs, ir telefonu kalbėjęs.
Kol viešajame transporte nebuvo įdiegta sekimo sistema, paaiškėdavo, kad vairuotojai, ypač vadinamųjų nepopuliariųjų maršrutų, bando apgaudinėti ir nenuvažiuoti iki pat galutinės stotelės. Šitaip buvo bandoma taupyti degalus.
Dabar dažniausiai fiksuojama, kad vairuotojai nesilaiko tvarkaraščio ar įleidžia keleivius nepaisydami „priekinių durų taisyklės“.
Baudos – iki 300 Lt
Kelių eismo taisyklės nuo kovo 1 d. numato nuo 100 iki 300 Lt baudą vairuotojams, kalbantiems mobiliaisiais telefonais prie vairo. Klaipėdos kelių policijos biuro vyresnysis specialistas Ričardas Patlaba teigė, kad šiais metais apskrityje buvo nubausti daugiau nei 500 vairuotojų. „Sunku pasakyti, kiek tarp jų buvo autobusų vairuotojų. Bet kuriuo atveju – tai rimtas pažeidimas, nes įrodyta, kad kalbant telefonu lėtėja vairuotojo reakcija, pastabumas“, – teigė specialistas.